23 / 05 / 2024

projelerin rantı

projelerin rantı

köprü ve tünel gibi projelerin geçtiği yerler değerleniyorsa tüm gelişmiş ülkelerde olduğu gibi bunun getirisinin de devletin kasasına gitmesi ve o projelerin maliyetlerinin azaltılmasında kullanılması gerekir. İşte Habertürk Gazetesi Köşe Yazarı Güntay Şimşek'in bugünkü yazısı...

Projelerin kaymağını projeler yiyecek! İş dünyası nasıl değerlendirdi?

Orta Vadeli Program ile 3.havalimanı, 3.köprü gibi yatırımlar sonrasında oluşan ranttan projelerin pay alması için yapılan çalışmayı, iş ve siyaset dünyası nasıl değerlendiriyor?

Bursa'daki kentsel dönüşümde rant yok!

Kentsel dönüşümde rant olmadığını, aksini iddia edenlerle her platformda kamuoyuna açık bir şekilde tartışabileceklerini söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa'nın 0.50 emsal artışı yöntemiyle yenileneceğini söyledi.

KOÜ Teknopark'ta projelerin tanıtımı yapılacak!

Kocaeli Ticaret Odası Başkanı Murat Özdağ, KOÜ Teknopark’ta geliştirilen projelerin ve üretilen yazılımların pazarlanması için arama konferansı düzenleyeceklerini söyledi.

Serdar Sayan: Rant üretecek arsalar bitiyor!

Türkiye’de daha önce iki kez yaşanan ‘sanayisizleşme’ benzeri bir sürecin yaşandığını anlatan Prof. Dr. Serdar Sayan, “İnşaat bir köpük ve buradan rant yaratıp dağıtarak oluşturulan büyüme süreci sürdürülebilir değil” dedi.

Haluk Sur: Kentsel dönüşüm bir rant kapısı değildir!

GYODER Başkan Vekili Sur, kentsel dönüşümün daha çok rantın yüksek olduğu bölgelerde öne çıktığını belirterek, "Bu anlayış çok yanlış" dedi.

2002 yılında Boğaziçi'ndeki gecekondular rant aracı haline gelmiş!

2002 yılında İstanbul Ticaret Odası'nın ''İstanbul'da Kaçak Yapılaşmanın Nedenleri'' konulu araştırmasına göre, başlangıçta sadece barınak ihtiyacını karşılamak inşa edilen Boğaziçi'ndeki gecekondular rant aracı haline gelmiş.

İnşaat sektörü projelerin kesintisiz devam etmesini istiyor!

Projelerin sağlıklı devamı için güçlü bir hükümetin bir an önce kurulmasını istiyor. Patronlar, "İş dünyası olarak siyasetten tek beklentimiz var, istikrar ortamının devam ettirilmesine yönelik adımların atılmasıdır" diyor.

Lüks projelerin tercihi Maslak Yapı!

Dünyaca ünlü İtalyan tasarım markalarını Türkiye’ye taşıyan Maslak Yapı, lüks projelerin tercihi oldu. Rusya ve Azerbaycan’a da hizmet vermeye başlayan Maslak Yapı’nın hedefinde ABD var.

Rant Vergisi neden yasalaşmalı?

Yeni Şafak Gazetesi yazarlarından Kerem Alkin, Şeffaflık için, 'Rant Vergisi' yasalaşmalı başlıklı yazısında Rant Vergisi'nin neden yasalaşması gerektiğinden bahsetti. İşte o yazı..

Deniz Karataş: Kentsel dönüşümde rant düşünülmemeli!

Kentsel dönüşüm konusunda asla rant düşünülmemesi gerektiğini ifade eden İnşaat Müteahhitleri Derneği Başkanı Deniz Karataş, kentsel dönüşüm derken ne anlatılmak istendiğini ve Antalya'da bu konuda atılan adımları anlattı.

Şeffaflık için, 'Rant Vergisi' yasalaşmalı!

Yeni Şafak Gazetesi'nin köşe yazarı Kerem Alkin bugün köşesinde " Şeffaflık için, 'Rant Vergisi' yasalaşmalı " başlıklı yazısına yer verdi. İşte yazının tüm detayları...

1996 yılında rantı yüksek olan bölgeler gökdelen alanı olarak seçiliyormuş!

1996 yılında İstanbul'un göğü delinmiş ve Şişli'de 11, Maslak'ta 6 gökdelenin yapımı sürüyormuş. Rantı çok yüksek olan bölgeler, Şişli - Maslak hattı, gökdelen alanı olarak seçiliyormuş.

Michael Goldman: Küresel kentler bir tür rant aracına dönüştü!

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nde seminere katılan ABD’li sosyolog Michael Goldman, küresel sermayenin küresel kentleri bir tür rant aracına döndürdüğünü söyledi..

Osmancık'ta 50 yıllık projelerin ihaleleri tamamlandı!

Osmancık Belediye Başkanı Hamza Karataş, Ak Parti İlçe Yönetimine faaliyetlerini anlattı. Karataş, şehrin gelecek 50 yılını şekillendirecek projelerin ihale edilerek çalışmalara başlandığını ifade etti.

projelerin rantı Haberi

projelerin rantı

Çok değil, on yıl geriye gidip, bugünlere baktığımızda, hayalini kurmakta dahi zorlandığımız projelerin hayata geçtiğini görüyoruz. Son olarak İstanbul’un iki yakası Yavuz Sultan Selim Köprüsü’yle üçüncü kez birleşti. Hatta üç değil, Marmaray’ı ekleyerek dört de diyebiliriz ve Aralık 2016’da açılacak Avrasya Tüneli ile beş olacağının da altını çizebiliriz.


Bu projelerin hepsi Türkiye ekonomisinin yüzde 85’ine ev sahipliği yapan Marmara Bölgesi’ni rahatlatmaya, kalkındırmaya yönelik. Ve bunların beşi de iyi bir işletme mantığı ve hak ettikleri şekilde tanıtımlarla turizme de açılabilir. Yeter ki köprü ve tünel gibi projelerin geçtiği yerlerin tarihi ve coğrafi konumlarının kıymetini bilerek adım atalım.


Bu projelere, tarlalar değerlenecek gözüyle bakılıp, el altında arsa kapatılmasına, rantiye oluşmasına fırsat verilmemeli. Ayrıca bu projeler sayesinde o bölgeler değerleniyorsa, tüm gelişmiş ülkelerde olduğu...