Sadece yeşil yol değil mavisi de var moru da Haberi
Karadeniz’de bölge insanını ayağa kaldıran ve kısaca ‘Yeşil Yol’ olarak adlandırılan 2 bin 600 kilometrelik projede, 2’nci ve 3’üncü öncelikli yol olarak yer alan ‘mor ve mavi’ güzergâhlar da çevreye zararları açısından eleştiriliyor. Uzmanlar, en büyük zararın en yoğun turizm merkezlerinin yer alacağı 1’inci öncelikli Yeşil Yol’da meydana geleceğini, 2’nci öncelikli yol olan mor ile 3’üncü öncelikli yol olan mavi güzergâhın da bölge doğasına zarar vereceğini savunuyorlar. Doğu Karadeniz Turizm Master Planı’nda detaylı olarak gösterilen üç güzergâh, 8 ayrı ildeki 38 turizm merkezini birbirine bağlayacak.
1’İNCİ ÖNCELİKLİ YOL, EN UZUNU
Projede en uzun yolu, planda yeşil olarak gösterilen birinci öncelikli güzergâh oluşturacak. Karadeniz’in cennet doğasını tırpanlayacak olan Yeşil Yol’un 1’inci öncelikli yol güzergâhı Samsun’dan başlayarak Artvin’de sona erecek. Proje, 8 şehrin...