stratejik ürün Haberi
Türkiye’nin 2012 yılı ihracatı yaklaşık 153 milyar dolardır… Bu ihracatı yapmak için Dış Ticaret Müsteşarlığının tüm yurtiçi ve yurtdışı teşkilatı çalışıyor. Başbakan ve Bakanlar işadamı heyetleri ile yurtdışında pazarlama faaliyetlerinde bulunuyor… Yapılan bu ihracatın önemli bir bölümü de ithalata dayalı. İhracatımızın katma değeri düşüktür….
Konut, Türkiye için ihracat dışı döviz gelirlerinde “Stratejik Ürün” olarak tanımlanmalıdır… Çünkü katma değeri yüksektir. Hem inşaat malzemeleri üretimi yerli hem de konut alan yabancı Türkiye’de harcama yapacak. Turizm, eğitim, tedavi, iç ticareti canlandırma açısından çok önemlidir.
Türkiye’nin yabancıya konut satma kapasitesi Avrupa ülkelerinden daha yüksektir. Türkiye dışında 175 milyon Türk yaşıyor. İklim nedeniyle Avrupalıların gözü Türkiye’de. İslam ülkelerinden özellikle Araplar ise Türkiye’yi yeniden keşfediyor. Yüz yıllarca bir arada yaşayan Afro-Avrasya Coğrafyasının insanları İstanbul’da yeniden kaynaşacak.
Konut ekonomik...