Taksim projesi kapsamında yapılan çalışmalardan dolayı, metrodan meydana erişim sağlayan engelli asansörü süresiz olarak kullanıma kapatıldı...
2007 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yenikapı - Taksim Metrosu'nu Haliç'ten geçirebilmek için Galata bölgesindeki 700 yıllık Ceneviz Surları'nın bir kısmını keserek başka bir yere taşıyacakmış.
1999 yılında Taksim-4. Levent arasında yapımı devam eden İstanbul Metrosu'nun ilk vagonları törenle raylara indirilmiş. Törene katılan Büyükşehir eski Belediye Başkanı Erdoğan, metro hattının 550 milyon dolara mal olacağını söylemiş.
1999 yılında inşası tamamlanmak üzere olan İstanbul Metrosu'nun Fransız Alstom firmasından alınan ilk vagonları İstanbul'a ulaşmış. 16 kilometrelik metro hattında kullanılacak vagonlar, Taksim'den tünele indirilecekmiş.
1999 yılında Taksim - Levent arasında çalışacak olan İstanbul Metrosu inşaatı tamamlanmak üzereymiş. İstasyonların yürüyen merdivenleri monte edilmiş ve 21 - 22 Mart'ta deneme seferleri yapılacakmış.
1997 yılında Taksim-4. Levent arasında yapımı süren İstanbul Metrosu, Yenikapı'ya kadar uzatılacakmış. Şişhane üzerinden Tünel'e ve oradan Haliç'e yapılacak köprü üzerinden geçerek Yenikapı'ya ulaşacak olan metro hattı 5.5 kilometre uzunluğunda olacakmış.
1996 yılında inşası devam eden İstanbul Metrosu'nun yüzde 76'sı tamamlanmış. 16 kilometre uzunluğunda inşa edilecek olan ve metresi 3 milyar liraya mal olan metro Taksim-4. Levent arasında çalışacakmış.
1992 yılında Taksim-4. Levent arasında yapımı planlanan İstanbul Metrosu'nun Şişli-4. Levent hattının temeli atılmış. 625 milyar liraya ihale edilen dört kilometrelik metro inşaatında üç istasyon bulunacakmış.
1991 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi kendi imkanlarıyla yapmayı planladığı, 16 kilometre uzunluğundaki İstanbul Metrosu'nun ilk aşaması olarak, Taksim-4. Levent arasındaki 7 kilometrelik bölümünün yapılmasını kararlaştırılmış.
Pek çok kişi bundan habersiz olsa da Karaköy’ü Taksim’e bağlayan raylı sistem, dünyanın ikinci metrosu. Kadim bir geçmişe sahip İstanbul’un birçok güzelliği de bir o kadar eskilere dayanıyor.
Pek çok kişi bundan habersiz olsa da Karaköy’ü Taksim’e bağlayan raylı sistem, dünyanın ikinci metrosu. Dünyanın ikinci metrosu olan Tünel’in oluşum hikayesi Fransız mühendis Eugene Henri Gavand’ın girişimiyle başlar.
Esra Boğazlıyan birkaç gün önceki yazısında Kadıköy Kartal Metrosu’nun Yeni Sahra İstasyonu’ndaki sızıntıyı gündeme getirmişti. Boğazlıyan bugünkü yazısında da Kadıköy, Taksim ve Gayrettepe’de metro istasyonları su sızdırdığını dile getirdi...
1964 yılında yabancı firmalar, İstanbul Metrosu, Taksim'de inşası düşünülen yeraltı çarşısı için teklifler vermişler. İstanbul Metrosu, Mecidiyeköy ile Yenikapı arasında, 11 bin 770 metre uzunluğunda olacakmış.
Atatürk Havalimanı'nı Marmaray ve Taksim Metrosu'na bağlayacak olan Aksaray - Yenikapı metro hattı bugün saat 11:00'de açılıyor. Açılış törenine, Başbakan Ahmet Davutoğlu da katılacak.