04 / 05 / 2024

taksim yenikapı metrosu ne zaman açılacak

taksim yenikapı metrosu ne zaman açılacak

Haliç metro geçiş köprüsünü de içine alan Taksim Yenikapı metrosunda hat uzunluğu 5,2 kilometre olarak inşa edildi. 4 istasyondan oluşan Taksim Yenikapı metrosu ilk hareketine Taksim Meydanı'ndan başlayacak...

Yenikapı-Beylikdüzü ile Vezneciler-Arnavutköy metrosu ihaleye çıkıyor!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Uysal, "İki hattı daha ihaleye çıkaracağız. Yenikapı- Beylikdüzü ile Vezneciler-Arnavutköy. Birisi 34 diğeri 32 kilometre olacak. Bu da yeni bir finans modeli ile yapılacak" dedi...

Yenikapı-Havaalanı-Kirazlı metrosu sürücüsüz olacak!

Yatırımlarına hız kesmeden devam eden İstanbul Büyükşehir Belediyesi, mega kentin üçüncü sürücüsüz metrosu için düğmeye bastı.

Yenikapı Atatürk Havalimanı metrosu tamamen yenileniyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), modern metro sistemine geçişinin ilk adımı olacak olan ve 30 yıl önce hizmete giren M1 Yenikapı-Atatürk Havalimanı hattının kapasitesini artırmak için bir proje geliştirdi. 

Hacıosman - Yenikapı metro hattı Aralık ayında açılacak!

Günde 450 bin insanın kullanacağı Hacıosman - Yenikapı metrosu hakkında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bilgi verdi. İşte detaylar..

1936 yılında Yenikapı ile Taksim arasına tramvay hattı kurulacak!

1936 yılında Yenikapı ile Taksim arasına tramvay hattı kurulacakmış. Aynı yıl inşasına başlanacak Gazi Köprüsü'nden geçecek tramvay hattı sırasıyla Meyit Yokuşu'ndan Şişhane'ye, oradan da Taksim'e uzatılacakmış.

2007 yılında metro hattı için Ceneviz Surları taşınacak!

2007 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yenikapı - Taksim Metrosu'nu Haliç'ten geçirebilmek için Galata bölgesindeki 700 yıllık Ceneviz Surları'nın bir kısmını keserek başka bir yere taşıyacakmış.

2000 yılında Haliç'e 5. Köprü!

2000 yılında Anıtlar Kurulu Haliç'e yapılacak Metro Köprü Projesi'ni onaylamış. 45 trilyona Haliç'e yapılacak 892 metre uzunluğundaki 5. köprü ile İstanbul Metrosu'nun Taksim-Yenikapı hattı geçişi çelik köprü ile gerçekleşecekmiş.

2000 yılında Taksim - Yenikapı metro çalışmaları durmuş!

2000 yılında Taksim - Yenikapı metro güzergahında yapılan metro çalışmaları Tünel'deki Fransız Sarayı olarak bilinen binada çatlamalar meydana getirmiş. Fransız Konsolosluğu mahkemeye başvurması üzerine İBB metro çalışmalarını durdurmuş.

1999 yılında İstanbul Metrosu'nun ilk vagonları raylara indirilmiş!

1999 yılında Taksim-4. Levent arasında yapımı devam eden İstanbul Metrosu'nun ilk vagonları törenle raylara indirilmiş. Törene katılan Büyükşehir eski Belediye Başkanı Erdoğan, metro hattının 550 milyon dolara mal olacağını söylemiş.

1999 yılında İstanbul Metrosu'nun vagonları İstanbul'a gelmiş!

1999 yılında inşası tamamlanmak üzere olan İstanbul Metrosu'nun Fransız Alstom firmasından alınan ilk vagonları İstanbul'a ulaşmış. 16 kilometrelik metro hattında kullanılacak vagonlar, Taksim'den tünele indirilecekmiş.

1999 yılında İstanbul Metrosu'nun deneme seferleri yapılacakmış!

1999 yılında Taksim - Levent arasında çalışacak olan İstanbul Metrosu inşaatı tamamlanmak üzereymiş. İstasyonların yürüyen merdivenleri monte edilmiş ve 21 - 22 Mart'ta deneme seferleri yapılacakmış.

1998 yılında Haliç'e çelik köprü!

1998 yılında Taksim-4. Levent arasında inşa edilen İstanbul Metrosu'nu Taksim'den Yenikapı'ya kadar uzatacak güzergahta, Haliç 12 metre yüksekliğinde 892 metre uzunluğunda çelik bir köprüyle geçilecekmiş.

1998 yılında Taksim-Yenikapı metro inşaatının temeli atılmış!

1998 yılında Taksim-Yenikapı metro inşaatının temeli Şişhane Parkı'nda düzenlenen törenle, Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmış. 124 milyon dolar harcanarak inşa edilecek hat, Haliç'i köprü ile geçerek Yenikapı'ya ulaşacakmış.

taksim yenikapı metrosu ne zaman açılacak Haberi

taksim yenikapı metrosu ne zaman açılacak


Taksim Yenikapı metrosu!


Taksim Yenikapı metrosunun düşüncesinin temelleri 1950'lli yıllara dayanıyor. 1985 yılında ilk adımlar atılırken, güzergah planlarında, iki taraftan gelen metro tünellerinin bağlantı yeri olarak bugünkü yer belirlendi. 1992 yılında ise köprünün güzergahı ve son tescili yapıldı. Bütün paftalar işlendi. 1992'den 2004'e kadar sürekli proje çalışmasına girişildi ve Koruma Kurulu'na köprü için çok sayıda örnek sunuldu. Ancak Kurul, bütün projeleri geri çevirdi. 2004 yılında projeye yeniden başlansa da, bu defa üniversitelerin, sivil toplum örgütlerinin, Anıtlar Kurulu'nun ve üçüncü şahısların girişimleriyle proje kesintilere uğradı. 2010 yılında, proje nedeniyle, UNESCO'nun İstanbul'u 'Tehlike Altındaki Miras Listesi'ne alabileceği söylemesi üzerine inşaat bir kez daha durdu. UNESCO'nun ikna edilmesi üzerine 2011'de tekrar başlanan proje, iki yıllık çalışma sonunda nihayet bitme aşamasına geldi. 


Haliç metro geçiş...