tapu alım satım harcı kaç lira Haberi
Tapu alım satım harcı kaç lira?
Gayrimenkullerin tapu devir işlemleri, taşınmazın yer aldığı tapu dairesinde yapılıyor. Tapu müdürlüklerinden öncelikle randevu alınması ve randevu günü ve saatinde gerekli belgeler ile birlikte müdürlükte olunması gerekiyor.
Tapu devir işlemleri için gerekli olan belgeler alıcı ve satıcı için değişkenlik gösterdiği gibi, gerçek ve tüzel kişilerde de değişkenlik gösteriyor.
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- T.C....