Tapuya verilecek belgeler nasıl olmalı Haberi
Tapuya verilecek belgeler nasıl olmalı?
Tapu dairesinde yapılacak alım satım işlemlerinin tamamlanması için alıcı ve satıcıdan bazı belgeler isteniyor. Bu belgeler kimlik belgesi, fotoğraf, DASK, emlak beyan değeri olarak sıralanıyor.
Peki, tapuya verilecek belgeler nasıl olmalı? Tapu müdürlüklerinde ibraz edilecek belgelerin özellikleri nelerdir?
Tapu Müdürlüklerinde İbraz Edilecek Belgelerin Özellikleri
a-Kimlik Belgesi: Tapu Sicili Tüzüğüne göre tapu müdürlüklerinde kimlik belgesi olarak kullanılabilecek olan belgeler;
Fotoğraflı TC Kimlik numaralı nüfus cüzdanı,
Pasaport (Yabancı uyruklular için),
Avukat kimliği,
Milletvekili kimliği,
Mavi Kart (12.04.2013 tarihinden sonra verilmiş ise tek başına Kimlik Belgesi olarak kullanılır. 5203/4112 yasalara tabi gerçek kişiler için Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi (Mavi/Pembe Kart) 12.04.2013 tarihinden önce verilmiş ise Yabancı Kimlik Belgesi veya Pasaport ile birlikte kullanılır.
Bu belgeler dışında (sürücü belgesi, memur kimlik kartı vb) bir belge kullanılamaz.
Ayrıca belgesinde bulunmasa...