taşınmaz alım satım harçları Haberi
Taşınmaz alım satım harçları 2014!
Taşınmaz alım satım işlemi, alıcı ve satıcı tarafından ilgili Tapu Sicil Müdürlüğü’nde gerçekleştiriliyor. Alıcı veya satıcı bir sebeple gelemezlerse, noterden yetki verdikleri vekilleri de onlar adına alım satım yapabiliyor. Söz konusu satış işleminin gerçekleşebilmesi için gerekli belgelerin temin edilmesi ve taşınmaz alım satım harcının ödenmesi gerekiyor.
Tapu dairesine gitmeden önce temin edilmesi gereken belgeler:
- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.
- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.
- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.
Tapu işlemleri
- İlgili kişi gerekli belgelerle birlikte Tapu...