Toğrul Gönden Cushman and Wakefield Yönetici Ortak Haberi
Örneğin iki yıl öncesine kadar Abercrombie & Fitch; bulunmadığı ülkelerde AVM’lerin adeta ilk mağazayı açmak için yarıştığı bir dünya markası iken şimdilerde çok büyük sıkıntı yaşıyor. Bununla birlikte asıl hususun münferit markalardan çok daha geniş kapsamlı değerlendirilmesi gerekliliğinden yola çıkarak konuyu Amerika’nın perakende pazarına getirmek istiyorum.
Uzun yıllardır bildiğimiz efsane markaların artık tek tek küçülmeye ve hatta iflasa gitmeye başladığını gözlemliyoruz. Aralarında eski dönemlerin yıldızları GAP, Macy’s, J.Crew, Banana Republic, Aeropostale, American Apparel, Quicksilver, Sears ve J.C. Penney gibi markalar bulunuyor. Bu markaların 2015 yılındaki satış düşüşleri sırasıyla; GAP (-4%), Macy’s (-4%), J. Crew (-12%), Banana Republic (-12%), Aeropostale (-10%) iken, Quicksilver ve American Apparel gibi köklü markaların iflas ertelemeleri ise pazarda büyük yankı uyandırdı.
Dünyanın 44 ülkesinde 15 yıldır yapılan...