Toğrul Gönden gayriemenkul Haberi
Büyüyen ekonomisi, artan harcanabilir gelir seviyesi ve güçlü tüketici demografisi ile uluslararası markalar için cazip bir pazar olan Türkiye; yabancı perakendeci ve yatırımcıların uzun süredir radarında yer alıyor.
Sektör dinamiklerine baktığımızda ise pazara hızlı giriş yapan yabancı oyuncuların bir süre sonra ayrılma kararı aldığını görüyoruz.
Best Buy’ın Türkiye’den çekilme kararı alarak mağazalarını 2011 yılında Teknosa’ya devretmesi ve geçtiğimiz günlerde Electroworld markasının Bimeks tarafından satın alınması, elektronik mağazacılığında son yıllarda görülen büyük çekişme hikâyesinin son halkasını oluşturdu.
Bununla birlikte yabancı yatırımcıların Türk markaları ile ortaklık yaptığı ya da satın alma yolu ile Türkiye pazarına girme stratejisi izlediği de gözlemleniyor. Dubai merkezli Landmark Group’un Park Bravo’nun çoğunluk hisselerini alması, Quatar First Investment Bank’ın English Home’un %40 hissesini alması, Fransız Yves Rocher’in Flormar’ın çoğunluk hisselerini...