Türkiyede Su Kullanımı Araştırması Haberi
Grohe’nin Türkiye’deki su kullanım alışkanlıklarını ve su ve enerji kullanımındaki tasarruf eğilimlerini belirlemek üzere TNS işbirliğiyle gerçekleştirdiği Su Kullanımı Araştırması’na göre; Türkiye’de satın alma sırasında ürünün elektrik ve su tasarrufu sağlıyor olması katılımcıların yüzde 85 tarafından “önemli” görülürken, evinde su ve elektrik tasarrufu sağlayan bir ürüne sahip olanların oranı yüzde 45. 18 ilde 18 yaşın üzerindeki bin 448 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada öne çıkan sonuçlar şöyle:
■ Katılımcıların yüzde 62’si su tasarrufunu önemserken, yüzde 17’si su tasarrufu konusunda herhangi bir şey yapmıyor. Yapılan su tasarruf yöntemlerinin başında “Elleri yıkarken, dişleri fırçalarken, traş olurken musluğu gereksiz yere açık bırakmamak” geliyor.
■ Su ve elektrik ile çalışan ürün satın alırken, katılımcıların yüzde 85’i alınacak ürünün elektrik/su tasarrufu sağlıyor olmasını “önemli” ya da “çok...