22 / 11 / 2024
fuzul

Yapı ruhsatı yenileme

Yapı ruhsatı yenileme

İnşaata başlamak için ilgili idarelerden alınması gerekli olan belgeye yapı ruhsatı deniyor. Yapı ruhsatı ne zaman alınır? sorusuna ise yapının inşaatına başlanmadan alınması gerekir cevabını verebiliriz...

Yapı ruhsatı yenileme!

Yapı ruhsatı yenileme işleminin, yapı inşaatına ruhsat alım tarihinden itibaren iki sene içinde başlanmadıysa yada başlandığı halde beş yıl geçmesine rağmen hala bitirilemediyse yapılması gerekiyor...

Yapı ruhsat süreleri!

Bir yapı inşaatına ruhsatın alımından itibaren belli bir süre içinde başlanması gerekiyor. Yapı ruhsat süreleri ve detayları haberimizde yer alıyor...

Ruhsat yenileme ücreti 2021!

İmar Kanunu kapsamında yapı inşaatına 2 yıl içerisinde başlanması ve 5 yılda ise inşaatının tamamlanması gerekiyor. Aksi durumda ruhsatın yenilenmesi şartı bulunuyor. Ruhsat yenileme ücreti 2021 ne kadar?

İnşaat ruhsatı yenileme harcı 2021!

İnşaat ruhsatı süresi içerisinde başlanmayan ve yapımı tamamlanamayan yapılar için ruhsatın yenilenmesi gerekiyor. Yenileme işlemi için de belirli oranda harç ödeniyor. Peki, inşaat ruhsatı yenileme harcı 2021 ne kadar?

İnşaat ruhsatı yenileme harcı 2020!

İnşaat ruhsatı süresi içerisinde başlanmayan ve bitirilemeyen yapılar için ruhsatın yenilenmesi gerekiyor. Yenileme işlemi için de harç ödeniyor. Peki, inşaat ruhsatı yenileme harcı 2020 ne kadar?

İnşaat ruhsatı yenileme harcı 2019!

İnşaat ruhsatı süresi içerisinde başlanmayan ve bitirilemeyen yapılar için ruhsatın yenilenmesi gerekiyor. Yenileme işlemi için de harç ödemesi yapılıyor. Peki, inşaat ruhsatı yenileme harcı 2019 ne kadar?

İnşaat ruhsatı yenileme harcı 2018!

İnşaat ruhsatı yenileme işlemi için ne kadar harç ödemesi yapılır? 2018 yılında tahsil edilecek yenileme - yeniden ruhsat alınmasına ilişkin ücretler ne kadar?

İnşaat ruhsatı yenileme harçları 2018!

Yapı inşaat ruhsatı alındıktan sonra belli süreler içinde inşaat tamamlanmazsa ruhsat geçersiz sayılıyor ve yenilenmedi gerekiyor. Peki, inşaat ruhsatı yenileme harçları 2018 ne kadar?

Ruhsat yenileme işlemi nedir?

Kanunda belirtilen süre zarfı içerisinde inşaat çalışmalarına başlanılmayan veya bitirilmeyen yapılar için ruhsatın yenilenmesi gerekiyor. Peki, ruhsat yenileme işlemi nedir? Nasıl yapılır?

İnşaat ruhsatı yenileme harcı 2016!

İnşaat çalışmalarına süresi içerisinde başlanılmayan veya bitirilmeyen yapılar için ruhsatın yenilenmesi gerekiyor. Peki, inşaat ruhsatı yenileme harcı 2016 ne kadar oldu? İşte inşaat ruhsatı yenileme maliyeti 2016..

Elazığ'da bin 579 daireye yapı ruhsatı verildi!

Elazığ İnşaat Müteahhitleri Derneği (ELMÜTDER) Başkanı Osman Avcıl son dönemde inşaat sektörünün geldiği durum hakkında açıklamalarda bulundu. Avcıl açıklamasında Elazığ'da bin 579 daireye yapı ruhsatı verildiğini belirtti.

Muğla’da 2 bin 412 binaya yapı ruhsatı verildi!

2015 yılı Ocak -Eylül döneminde Muğla'da Yapı Ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü 1 milyon 215 bin 790 metrekare olurken, 2 bin 412 binaya yapı ruhsatı verildi.

Yapı ruhsatı verilen bina sayısı yüzde 20,6 azaldı!

2015 yılının ilk dokuz ayında bir önceki yıla göre belediyeler tarafından yapı ruhsatı verilen yapıların bina sayısı yüzde 20,6, yüz ölçümü yüzde 24,8, değeri yüzde 19,9, daire sayısı yüzde 23,6 oranında azaldı.

Atakule AVM'nin inşaat yapı ruhsatı alındı!

Atakule Gayrimenkul Yatırım Ortaklığ, mülkiyetinde bulunan Atakule Alışveriş Merkezi'nin kule hariç alışveriş merkezi bölümünün inşaat yapı ruhsatını aldı.

Sancaktepe Konut Projesi'nin yapı ruhsatı alındı!

Vakıf Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş., Halk GYO - Vakıf GYO Adi Ortaklığı tarafından gerçekleştirilecek "Sancaktepe Konut Projesi"nin yapı ruhsatının alındığını Kamuyu Aydınlatma Platformu'na bildirdi.

Yapı ruhsatı yenileme Haberi

Yapı ruhsatı yenileme


Yapı ruhsatı ne zaman alınır?


İnşaata başlamak için ilgili idarelerden alınması gerekli olan belgeye yapı ruhsatı deniyor. Yapı ruhsatı alınmadan yapının inşaatına başlanamıyor. Aksi takdirde cezai yaptırımlar uygulanıyor. 


Yapı ruhsatı almak için öncelikle ilgili belediye veya valiliklere yapı sahibinin bir dilekçe ile başvurması gerekiyor. Bu dilekçeye tapu senedi veya yerine geçecek belgelerin de eklenmesi şart. İstenen belgeler şöyle:


1. Ruhsat başvuru dilekçesi.

2. Tapu.

3. İmar durumu (Belediyeden alınacak).

4. Aplikasyon belgesi (Kadastro Müdürlüğü'nden alınacak).

5. Mimari proje (Oda onaylı).

6. Mimarlar Odası'ndan sicil belgesi.

7. Betonerme statik proje (Oda onaylı).

8. İnşaat Mühendisi Oda sicil belgesi.

9. Elektrik tesisatı projesi (Oda onaylı).

10. Elektrik Mühendisi Oda sicil belgesi.

11. Sıhhi tesisat projesi (oda onaylı).

12. Makine Mühendisi Oda sicil belgesi.

13. Zemin etüd raporu.

14. Harita uygulama sorumlusu ve evrakları.

15. Yapı Müteahhidi ile ilgili...