yurtdışında mağaza açmak Haberi
Türkiye’deki perakendecilerin yurtdışı mağaza sayılarında artış hızlandı. Markaların birçoğu hem global vizyonları hem de yurtdışındaki yatırım fırsatları çerçevesinde mağazalaşma yatırımlarını şekillendiriyor. Ancak tüm bunların yanında yurtiçinde başta AVM kiraları olmak üzere çeşitli maliyet kalemlerinde yaşanan artış, pazarın ulaştığı doygunluk perakendecilerin yurtdışına yönelmesinde en başlıca nedenler olarak dikkat çekiyor.
Birleşmiş Markalar Derneği’nin verilerinden elde edilen bilgiye göre, 95 Türk markasının yurtdışı mağaza sayısı 2016 Ağustos ayı itibarıyla 2 bin 416’ya ulaştı. Söz konusu bu markalar aynı dönemde yurtdışında 12 bin 102 satış noktasına ulaştı. Son iki yılda yurtdışı mağaza sayısını en çok artıran markalar incelendiğinde, LC Waikiki, Koton, Colins, Damat, Defacto, Derimod, Flo, Penti, Simit Sarayı, US Polo Assn mağaza sayılarıyla dikkat çekiyor.
Türk perakendecileri için yurtdışına çıkış, aynı zamanda iç pazardaki...