zeytinyağı Haberi
ABD'de tüketicileri panikleten shirinkflasyon (şirinkflasyon) yani gramaj küçültme Türkiye'de uzun zamandır uygulanıyor. Elinize aldığınız gofret, kuruyemiş, cips hatta 5 litrelik diye aldığınız zeytinyağının 4,5 litre olması, cips paketinin içinin hava ile dolması, her zaman aldığınız kahvenin gramajının azalması. İşte bütün bu gizli zamlarla yaşamaya çoktan alıştık ancak bu uygulamayı kitabına uydurup bir de isim vermişler. İşte son günlerin en fazla tartışılan terimi şirinkflasyon. Adı şirin olsa da kendi hiç de şirin olmayan gizli zamma ABD'de ve Avrupa'da tepki büyük.
Amerikalılar panikteTürkçeye, küçülmasyon, daralmasyon olarak da çevrilmeye başlanan şirinkflasyon, aynı paketlerde daha düşük gramajlarda ürün satılmasına verilen isim. Açıktan zam yapmayıp tüketiciyi kaybetmek istemeyen üreticilerin, Türkiye'de sıklıkla başvurdukları bir yöntem. ABD'de bununla ilgili bir araştırma yapılmış ve tüketicilerin bizdeki şirinkflasyon ya...