23 / 12 / 2024

Haksız rekabete yol açan Çin mobilyalarına karşı ne yapılmalı?

Haksız rekabete yol açan Çin mobilyalarına karşı ne yapılmalı?

Çin ürünleri, her sektörden sanayicinin işlerini sekteye uğratıyor. Haksız rekabete yol açan kısa ömürlü ucuz ürünler, sağlığı tehdit eden kalitesiz materyalden üretildiklerinden, hem maddi hem de sağlıksal açıdan kullanıcıları zora sokuyor



Her sektörde olduğu gibi, Çin ve Uzakdoğu’dan tüm dünyaya yayılan ucuz ve kalitesiz ürünler, Türk ve Avrupalı mobilya sanayicilerinin de en büyük sorunlarından biri. Her geçen gün tüm dünyayı saran haksız rekabet, kaliteli mobilya üreten Türk mobilyacılarını da harekete geçirdi. 


Sektörün gelecekteki en önemli fırsatları arasında yer alan ihracat alanı, üreticiler için büyük önem arz ediyor. Avrupalı sanayiciler tarafından üretilen mobilya ürünleri ise Uzak Doğu ve Çin gibi ülkelerde lüks ürünler arasında yer alıyor. Ucuz ürün satan Çin’ de dahi, toplumun gittikçe artan zengin kısmı, Avrupalı üreticinin kaliteli ürünlerini kullanmayı tercih ediyor. Genelde düşük gelirli, yalnız yaşayan ya da öğrencilerin tercih ettiği kalitesiz ve ucuz Uzakdoğu ürünleri, kaliteyi arayanlar için tercih edilmeyen ürünler arasında yer alıyor. Avrupalı ve Türk mobilya sanayicilerinin sürekli vurguladıkları “kaliteye yönelişi artırmak ve ucuz Çin mobilyasına karşı önlemler alma” konusu mobilya sektörü için büyük önem taşıyor.


Türk ürünlerinin kalitesi arttırılmalı, hitap edilen pazarlarda “kalite imajı” yerleştirilmeli!


MOSDER Başkanı Ahmet Güleç; “Çin ve Uzakdoğu’dan gelen ucuz ve kalitesiz mobilya ithalatını en aza indirerek, tüm dünyaya Türk ve Avrupalının kaliteli mobilyasını tanıtmak için neler yapmalı?” konusunda Türk Mobilyacılarına önerilerde bulunuyor. MOSDER Başkanı Ahmet Güleç yaptığı açıklamada; “Stratejilerimizin ürün geliştirme ve tasarım üzerine odaklanması halinde ilgili hakların da sürekli olarak korunması gerekir. Öte yandan; tasarıma ağırlık vermeli, katmadeğeri yüksek ürünler ihracatına yönlenmek gereklidir. Türk ürünlerinin kalitesini arttırmalı, hitap ettiğimiz pazarlarda kalite imajını yerleştirmeliyiz. İkame edilemeyen yani taklit edilemeyen ürünler geliştirmeli, iş modellerimizi gözden geçirmeli, daha verimli çalışmalı ve verimsizliklerin önüne geçmeliyiz. Müşteri hizmetleri ve satış sonrası servis konularında kendimizi daha çok geliştirmeli, bunu müşterilerimiz nezdinde avantaja dönüştürmeliyiz. Hızlı teslim konusunda kendimizi daha da geliştirmeli ve müşteri nezdinde önemli fark yaratmalıyız. Taşıma modellerini gözden geçirmeli, nakliye maliyetlerini minimize etmeli, bunun için devletin de altyapı yatırımlarını hızlandırması konusunda destek istemeliyiz.” Diyor.

MOSDER hakkında:


Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) mobilya sektörünün öncü 41 markasını tek çatıda toplayarak, sektörün yüzde 50’sini aşkın kesimini temsil etmektedir. MOSDER, dünyanın en önemli 3. mobilya fuarı İstanbul Mobilya Fuarı (İMOB) ile Türkiye ve dünyanın dört bir yanındaki mobilya profesyonellerini her yıl bir araya getiriyor. Sektörün global ölçekteki konumunu koruması için çalışmalarını sürdüren MOSDER, her yıl Ulusal Ev Mobilyaları Tasarım Yarışması ile sektörde sinerji oluşturuyor.



Geri Dön