Haydarpaşa Garı projesine ruhsat verilmedi!
Aykurt Nuhoğlu, Haydarpaşa Garı projesinin orjinalliği bozulduğu gerekçesiyle ruhsat vermeyeceklerini tekrarladı. Büyük yangının ardından zor günlerin yaşandığı Haydarpaşa Garı 'na yönelik yeni bir açıklama, Aykurt Nuhoğlu'ndan geldi.
Kadıköy Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu, Haydarpaşa Garı projesinin orjinalliği bozulduğu gerekçesiyle ruhsat vermeyeceklerini tekrarladı. Büyük yangının ardından zor günlerin yaşandığı Haydarpaşa Garı 'na yönelik yeni bir açıklama, Kadıköy Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu'ndan geldi. Nuhoğlu; "Haydarpaşa'nın imarı için ruhsat vermem" dedi.
Hattı kullandığınız zaman Haydarpaşa by-pass edilmiş oluyor. Vatandaşın Haydarpaşa'ya uğraması gerekmiyor. Tarihi gar binasına restorasyon ruhsatı vermedim. Çünkü bana gelen projede orijinalliği bozulmuştu.
Çatı Restorasyon projesine yönelik değerlendirmelerde bulunan Nuhoğlu, tarihi yapının dokusunun bozulmaması gerektiğine dikkat çekti. Habertürk'ün haberine göre Kadıköy Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu, açıklamalarında şunları ifade etti; Mevcut demiryolu yenileniyor. Demiryolu Ayrılıkçeşme'ye geliyor. Bu genişletilmiş, asansör eklenmişti. Proje şu anda Anıtlar Kurulu'nda. Orijinal haliyle projesi geldiği takdirde onaylarım. Ama bu tarihi gar binasının bir de arkası var. Gar binası tarihi eser sonuçta. Otel de yapılsa geri dönüştürme şansımız var. Peki garın arkasındaki bin dönüm arazi yapılaşırsa ne olur?
Şu anda Kadıköy'de bir metrekare kamunun ihtiyacını karşılayacak arsa yok. Eminim Üsküdar'da da yok. Peki Kadıköy'de, Üsküdar'da yaşayan insanların kullanabileceği tek alan Haydarpaşa bir de Validebağ kaldı. Bu bin dönüm arazi 5 binlik planlarda imara açıldı. Şu anda davaları devam ediyor. 2 milyon metrekarenin üstünde inşaat yapılacak. Turizm, konut, ticaret alanları olacak. AVM de var bildiğim kadarıyla. Bu bin dönüm arazinin sosyal donatı, deprem toplanma alanı olarak düşünülmesi gerek. Burası kimsenin babasının malı değil. İstanbul'a ait bir yer. Bin dönümlük arazi için henüz proje gelmedi. Duyarlı davranılmalı. Haydarpaşa'nın imara açılmasına ruhsat vermem. Tarihi gar binasına orijinal haliyle ruhsat verilmesi gerekiyor çünkü 100 yıllık bina, çatı yandı, korunması gerekiyor. Otele dönüşmesi doğru değil. Kentsel dönüşüm denilen şeyin de aslında 100 binlik planlarda çözülmesi gerekir. Bağcılar, Güngören, Esenler'de buralar emsal değerler 7, 8, 9. Hiç oralara dokunmuyorlar. Para kazanacak yerlere geliyorlar. Bu şehirde en riskli yer neresi? Deprem haritası diye bir şey var ve bu haritaya göre en riskli yer Fikirtepe değil. En riskli bölge Güngören, Bağcılar, Esenler ve nüfusun yoğun olduğu yerler. Dokunulmuyor. Milyonlarca insan yaşıyor buralarda. Haritaya göre yapılmıyor dönüşüm. Rant yaratacak yerlerde yapılıyor. Rant haritasına göre yapılıyor.
Tünaydın