29 / 04 / 2024

Hilmi Işıkören: Kötü reklam ajansı yoktur, kötü brief vardır!

Hilmi Işıkören: Kötü reklam ajansı yoktur, kötü brief vardır!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 6. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Modakent A.Ş. Proje Yöneticisi Hilmi Işıkören, konutta reklamın pr ayağından bahsetti...



Modakent A.Ş. Proje Yöneticisi Hilmi Işıkören'in konuşması:


Konutta reklam önemli pr daha önemli. Ya da pr daha önemsiz ya da tam tersi. Bunların doğru olduğunu düşünmüyorum. Hepsi çok önemli. Fakat hepsinin yönetimi çok önemli. Kötü reklam ajansı yoktur, kötü brief vardır.  Briefiniz kötüyse çıkan sonuçta kötü olur. Reklam yapılacaksa mutlaka nasıl bir reklam olması gerektiği çok iyi anlatılmalı karşı tarafa ne istendiği ekibe çok iyi anlatılmalı. Pr tarafında da mutlaka konuşturacak pr'da sizi haber edecek şeyleriniz olmalı. Bunları düşünmelisiniz tasarlamasınız. Bunları yaratmalısınız bu fikirleri oluşturmalısınız. Sıradan şeyleri pr ajansının da haber yapamaması da pr ajansının suçu değil. Enterasan özellikleriniz olmalı ki bunlar konuşulsun. Ancak pr ajanslarının çok üzerine gidiliyor. Niye haber çıkmıyoruz diye.. Yoksa bir şey tabii onların da yapabileceği bir şey yok. Pr ayağı da reklam ayağı da çok iyi yönetilmeli. Tabii satış ofisi pazarlama stratejileri hep söylediğim gibi bütün hepsi bunların pazarlamaya bağlı. Pazarlamanın çok iyi yönetilmesi lazım. Çünkü dünyada bütün herkes satışın içinde ama tamamı da pazarlamaya bağlı. Dolayısıyla çok iyi oyun planınız olması lazım. İyi brieflerin verilmesi lazım. Doğru brief verirseniz ne yapmak istediğinizi çok iyi anlatırsanız karşı taraftan alacağınız tabii sizin analiz etmeniz gerekiyor yine. Tamamen ajansa bırakmak doğru mudur o da tartışılan bir konu. Ancak en önemlisi sizin nasıl ne yapmak istediğinizi çok iyi yani bir projeniz var oluşturma nedeniniz ne, pr'da ne yapmak istiyorsunuz. Oradaki inancınız ne,  insanlar neden o projeyi tercih etsinler...  Niye insanlar sizinle çalışmak istesinler,  niye mimarınız olsunlar, niye satıcınız olsunlar, niye müşteriniz olsunlar. Nedeniniz çok net olmalı ve insanlar nedeni sahiplenmeliler bu neden içinde yer almalılar. Bunu aktaramazsanız karşı tarafın da bunu mecraya tanıtması mümkün olmayacaktır. 


Hilmi Işıkören: Kötü reklam ajansı yoktur, kötü brief vardır!


Geri Dön