Ilgaz Tüneli Mart ayında tamamlanma aşamasına gelecek!
Trafik kazalarını en aza indirmesi ve Kastamonu-Ankara arasındaki ulaşımı 1.5 saate düşürmesi öngörülen Ilgaz Tüneli, Mart ayında tamamlanma aşamasına gelecek.
Çankırı’daki İl İstihdam Kurulu toplantısında konuşan Karayolları 15. Bölge Müdürü Sami Uyar, "5385 metre tünelin 1 tüpünde 450 metre kaldı. Bu demektir ki Mart ayının 15’inde tünel içinde BKS yapmaya başlayacağız. Işığı Mart ayında göreceğiz ve üst yapı çalışmalarına başlayacağız. Aydınlatma ve Havalandırma ile ilgili ihalelerimiz Genel Müdürlükte devam ediyor. İhaleye itirazlar var, henüz sonuçlanmış değil. O yüzden aydınlatma ile ilgili gecikmeler olabilir ama diğer yapım çalışmalarında aksama yok. Mart ayında ışığı göreceğiz” diye konuştu.
Sürücülerin korkulu rüyası olan Ilgaz Dağı, yapımı süren 5 bin 391 metrelik tünelle 8 dakikada geçilebilecek.
Hürriyet
Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
İnşaasına 2012 yılında başlanan, Türkiye'nin en uzun tünelinden biri olan ve İç Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayacak olan Ilgaz Dağı Tüneli inşaasında sona gelindi. 110 iş makinesi, 613 personel 24 saat çalışmalara devam edilen, özellikle Kastamonu ve Sinop illeri için hayati öneme haiz olduğu belirtilen Ilgaz tüneli inşaatında çalışmalar büyük bir hızla, çift vardiya devam ediyor. 450 metresi kalan delme işleminde ilk ışığın Mart ayında görüleceği belirtildi.
Toplam uzunluğu 227 kilometre olan Ilgaz Dağı Tüneli geçişi Kastamonu ve Sinop ile Ankara arasındaki ana güzergah durumunda bulunuyor. Ilgaz Tüneli'nin yapımı ile oldukça yüksek eğimlerin yer aldığı eski güzergah iptal edilerek, yolun uzunluğu 5.4 kilometre kısalıp, 11.4 kilometreye düşürülecek. Sadece bu kesimde mevcut yol 35 dakikada geçilebilinirken, tünel geçişi ile seyahat süresinin 27 dakika kısalacağı hesaplandı.
227 kilometrelik Ankara-Çankırı-Kastamonu arasında Ilgaz Tüneli yolunun 218 kilometresi bölünmüş yol standardında tamamlandığı belirtilirken, Ilgaz Tüneli'nde devam eden çalışmaların son aşamaya geldiği kaydedildi. Toplam uzunluğu 10 bin 761 metre olan tünelin kazı ve destekleme çalışmalarında 9 bin 900 metre seviyesine geldiği, nihai beton kaplama imalatlarında ise 6 bin 700 metre seviyesine ulaşıldığı öğrenildi. Projenin, 2016 yılı içerisinde tamamlanması hedefleniyor
Değişik kategorilerinde 110 makine, 613 personel ile çalışmaları süren Kastamonu-Çankırı yolu Ilgaz Dağı tünel geçiş projesinin 31 Aralık 2015 tarihi itibariyle 545 milyon TL harcandığı belirtildi.
Sabah
Haber Sözcü'de şöyle yer aldı;
İnşasına 2012 yılında başlanan, Türkiye`nin en uzun tünelinden biri olan ve İç Anadolu`yu Karadeniz`e bağlayacak olan Ilgaz Dağı Tüneli inşaasında sona gelindi. 110 iş makinesi, 613 personel 24 saat çalışmalara devam edieln, özellikle Kastamonu ve Sinop illeri için hayati öneme haiz olduğu belirtilen Ilgaz tüneli inşaatında çalışmalar büyük bir hızla, çift vardiya devam ediyor. 450 metresi kalan delme işleminde ilk ışığın Mart ayında görüleceği belirtildi. Toplam uzunluğu 227 kilometre olan Ilgaz Dağı Tüneli geçişi Kastamonu ve Sinop ile Ankara arasındaki ana güzergah durumunda bulunuyor. Ilgaz Tüneli`nin yapımı ile oldukça yüksek eğimlerin yer aldığı eski güzergah iptal edilerek, yolun uzunluğu 5.4 kilometre kısalıp, 11.4 kilometreye düşürülecek. Sadece bu kesimde mevcut yol 35 dakikada geçilebilnirken, tünel geçişi ile seyahat süresinin 27 dakika kısalacağı hesaplandı.
227 kilometrelik Ankara-Çankırı-Kastamonu arasında Ilgaz Tüneli yolunun 218 kilometresi bölünmüş yol standardında tamamlandığı belirtilirken, Ilgaz Tüneli`nde devam eden çalışmaların son aşamaya geldiği kaydedildi. Toplam uzunluğu 10 bin 761 metre olan tünelin kazı ve destekleme çalışmalarında 9 bin 900 metre seviyesine geldiği, nihai beton kaplama imalatlarında ise 6 bin 700 metre seviyesine ulaşıldığı öğrenildi. Projenin, 2016 yılı içerisinde tamamlanması hedefleniyor.
Sözcü