22 / 11 / 2024
fuzul

Ilgaz Tüneli'nın bağlantı yolları tamamlandı!

Ilgaz Tüneli'nın bağlantı yolları tamamlandı!

Ilgaz Dağı'ndaki iki tünelin inşaatı hızla devam ediyor. Giriş ve çıkışları 'köpekbalığı ağzı' şeklinde projelendirilen, sağ lüpü 5 bin 300 metre, sol tüpü ise 5 bin 370 metre uzunluğundaki tünelin bağlantı yolları tamamlandı.




Çankırı Valisi Vahdettin Özcan, Milletvekilleri Av. Muhammet Emin Akbaşoğlu ve Hüseyin Filiz, Belediye Başkam İrfan Dinç, Vali Yardımcısı Hüseyin Demirbaş, Ilgaz Kaymakam Vekili Erkan Savar ve İl Jandarma Komutanı J. Alb. Halil Altıntaş ile birlikte İlgaz Tüneli inşaatında incelemelerde bulundu. 


İç Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayacak olan İlgaz Dağı'ndaki iki tünelin inşaatı hızla devam ediyor. Giriş ve çıkışları 'köpekbalığı ağzı' şeklinde projelendirilen, 9 Kasım 2012'de temeli atılan tünelin sağ lüpü 5 bin 300 metre, sol tüpü ise 5 bin 370 metre uzunluğundaki tünelin bağlantı yolları tamamlandı. 


Vah Vahdettin Özcan ve beraberindekiler tünel inşaatı şantiyesinde Karayolları 15. Bölge Müdürü Sami Uyar ve yüklenici firma Cengiz İnşaat yetkilileri tarafından karşılandı. 


Şantiyede Karayollan 15. Bölge Müdürü sunum yaptı. Sunumda: "Karayolları 15. Bölge Müdürlüğümüz İç Anadolu Bölgesinde yer alan Çankırı'nın Batı Karadeniz Bölgesinde Kastamonu, Karabük, Bartın ve Zonguldak illerindeki Devlet ve il yolların yapım, bakım ve onarımlarını üstlenmiştir. 


Bunlardan en önemli yatırımlardan birisi de İlgaz Tünelidir İlgaz Tüneli güzergahı, Kastamonu Diphan Mevkii Bostan Köyü'nden sola ayrılarak, Baldıran Mevkiine kadar 2,9 km vadi içinden devam etmekte, 5.391/ 5.370 m çift tüp tünel ile İlgaz Dağı geçilmekte ve tünel çıkışında Kadın Çayından 3,5 km sonra da, Yenice Köyü'nde mevcut güzergaha bağlanmaktadır. İlgaz Tüneli projesi Kastamonu ve Çankırı illerimizin ortak projesi olup, bölge doğal güzellikleri ve tarihi dokusu ile geçmişten günümüze taşınan, kültürel değerleri ile var olan, mirasın korunması ve değerlendirilmesi gereken bir bölgemizdir. Proje güzergahı, Sarp Küre Dağları ve Ilgaz Dağlan arasında kalan konumdan ve ulaşımda yaşanan sıkıntılardan dolayı sahip olduğu zengin kaynaklan yeterinde değerlendirilemeyen Kastamonu ile Çankırı ilinin, hatta Batı Karadeniz Bölgesinin önemli bir limanı olan İnebolu limanının TETEK güzergahının (Transit Türkiye Karayolu), Çankırı ve  Ankara  üzerinden Akdeniz Limanlarına bağlantısının sağlanması açısından da büyük önem taşımaktadır. Bu yol üzerinde en önemli geçit noktası 1875 rakımlı Ilgaz Dağı geçididir. Mevcut Ilgaz Dağı yolu %12'ye varan oldukça yüksek eğimleri ve set kuırulan (virajları) ile kıvrıla kıvrıla 1875 m rakımına çıkıp tekrar inen 17 km'lik oldukça zorlu bir yoldur. Özellikle kışın yolun açık tutulabilmesi için yapılan yoğun mücadeleye rağmen etkili olan kar yağışları ve buzlanmalar ulaşımı olumsuz etkilemektedir. Ilgaz Dağının aşılmasındaki zorluklar, ürünlerin ulaşım güçlüklerine, ilave maliyetlere, zaman kayıplarına sebep olmakta ve madenciliğin, turizmin, sanayi ve ticaretin gelişmesine engel teşkil etmektedir. Bu proje ile; Ilgaz Dağının tünele geçilmesi ile Batı Karadeniz'in Kuzey TETEK hattına bağlanması, Güneyden gelen trafiğin Çankırı ve Kastamonu üzerinden İnebolu Limanı'na ulaşımının kolaylaştırılması, Ulusal ve Uluslar arası arterlerin güçlendirilerek bölgemizden diğer illere, bölgelere, Akdeniz Limanlarına, İran ve Bulgaristan gibi sınır bölgelerine ve yurt dışına daha yüksek standartlı yollarla kesintisiz, bir ulaşımın sağlanması, bölgenin ve ülkemizin ekonomisine, ticaretine, kültür ve turizm gelişmesine katkısının yanında kış aylarındaki yoğun kar yağışların ve buzlanmalar nedeniyle sürücülerin kabusu olan yolda vatandaşlarımıza 12 ay boyunca güvenli, konforlu bir ulaşımın tesis edilmesi amaçlanmıştır. Projeye ait teknik bilgilerde ise; proje uzunluğu 26,7 km (11,4 km+15,3 km), tünel uzunluğu 5.370 m+5.391 m, proje standardı bölünmüş yol, platform genişliği 26,0 m, işe başlama tarihi 16.08.2012, iş bitim tarihi ise 16.01.2016'dır. Tünelin proje bedeli 455 milyon TL, toplam proje bedeli 372 milyon TL (projedeki BY, BSK ve kavşaklar dahil). Projenin Nisan 2016'da tamamlanabileceği ve faaliyete geçeceği öngörülmektedir" dedi. 


Vahdettin Özcan ise yaptığı konuşmasında: 'Arkadaşlar, şu anda bizler tarihe tanıklık ediyoruz. Ben Urfa Tünelinde ve Atatürk Barajı' nda da görev aldım. O zaman Bozova Kaymakamıydım. Sizleri tebrik ediyorum. Yüklenici firma Cengiz İnşaat yetkilileri ve Bölge Müdürümüze teşekkür ediyorum. Marifet iltifata tabidir. Çankırı'nın İnebolu'ya açılan kapışma hoş geldiniz" dedi. 


Milletvekilleri Av, Muhammet Emin Akbaşoğlu ve Hüseyin Filiz, Karayolları 15, Bölge Müdürü Sami Uyar firma yetkililerinden tünel yapımıyla ilgili bilgi aldılar. Daha sonra tünel inşaatına geçen katılımcılar Çankırı istikametinden Kastamonu istikametine açıkları 2.600 m'lik tünelin son noktasına gelerek ayna diye tabir edilen kazı alanında incelemelerde bulundular. 


Nasrullah Gazetesi 


Geri Dön