23 / 12 / 2024

İlk sanal AVM’yi kurdu, 200 markayı hedefine koydu!

İlk sanal AVM’yi kurdu, 200 markayı hedefine koydu!

Türkiye'nin ilk sanal alışveriş merkezi Avmall'ın hedeflerini Vatan Gazetesi yazarı Elif Ergu, köşesine taşıdı.



Cüneyt Ortan, bundan aylar önce arayıp heyecanla ‘Türkiye’nin ilk sanal AVM’sini kuruyoruz’ dedi. ‘Birbirine benzeyen çok alışveriş sitesi var’ dedim. Ortan, anlatmaya devam etti, ‘Biz bambaşka bir iş yapıyoruz, göreceksin çok heyecan verici bir proje’


Sanal alışveriş ortamı, sosyal ortamdaki arkadaş sohbetleri ve yemek katı konseptini de bir arada gerçekleştirdiklerini öğrendim. Sanal AVM’nin çok şık olduğunu da bana attıkları tanıtıcı mailde gördüm. Bu arada AVM’nin tasarımını da Türkiye’nin en önemli mimari projelerine imza atan ünlü mimar Murat Tabanlıoğlu yaptı. 


www.avmmall.com projesinin fikir babası Cüneyt Ortan. Ortakları ise kendi işlerinde ünlü ve başarılı kişiler.


Eren Holding Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Eren, Les Ottomans Otel Kurucusu Ahu Aysal, Viko Yönetim Kurulu Üyelerinden Selim Dağbaşı, Yaşar Holding yöneticilerinden Mehmet Kahya, işkadını Gönül Yıldırım ve otel proje uygulama konusunda uluslar arası isme sahip AHK Yönetim Kurulu Başkanı Mimar Haldun Kilit.


Bu alışveriş sitesinde bir AVM’de gezer gibi gezip, vitrinlere bakıp, sezon ürünlerini alabiliyorsunuz. Bu gezinti sırasında kahve molası verip, chat de yapabilirsiniz! Acıktığınızda yemek de sipariş edebilir, seyahat planlarınızı da hayata geçirebilirsiniz. Avmmall projesini işin fikir babası Cüneyt Ortan anlattı.


Avmmall tam olarak nedir? Diğer alışveriş sitelerinden farkı ne?


Sanal AVM. İlk olacak Türkiye’de. Mesela biz Kanyon’dayız, burada markalar var. Hepsi güvenilir, tüketicinin bildiği markalar. Biz de aynı bu şekildeyiz. Markaları bir araya getirdik.


Diğer sitelerde de çok sayıda marka var?


Ama bizde durum farklı. Bizde sadece AVM’lerde olan markalar var. Örnek vereyim. Lacoste’un Türkiye’de diyelim ki 29 mağazası var. Her mağazada aynı vitrini ve sezon ürünleri var. Bizde de 30’uncu mağazası olacak. Aynı vitrin ve ürünler olacak. Güncel olacak vitrin ve ürünler. Stok ürünler değil. Sezon ürünleri. Üstelik bizim AVM’de mağaza açmak için kimse kira vermeyecek..


AVM’ye girmek yerine oturdukları yerden alışveriş yapacak tüketiciler. Peki markalar sizin çatınız altına neden geliyor? Çoğunun web sitesi var.


Neden herkes İstinye Park’a gelmek istiyor. Orası tutmuş, iyi bir AVM de ondan değil mi? Biz aslında 7 gün 24 saat açık bir alışveriş merkeziyiz. Yemek katımız, banka şubemiz var, kredi kartı başvurusu bile yapabilirsiniz, sosyal platform da var, Kahve Dünyası’nda oturup chat yapabiliyorsunuz. Dünya değişiyor. Geçenlerde dünyaca ünlü bir zincirin yöneticilerinden birini dinledim. ‘Mağaza sayım 2020’de düşecek, çünkü e-ticaretim çok artıyor’ dedi.


Kaç marka oldu sizin AVM’de?


Şu anda 60 marka. Yıl sonuna kadar hedefimiz 200 markayı çatımız altında toplamak.


Yabancı markalar da var...


Olmaz mı? Hatta Türkiye’ye ilk kez girecek bir İspanyol markamız var. Türkiye’ye girmeyi planlarken önce bize girip deneme yapacaklar. Ayrıca Agatha gibi bir marka da, tek e-ticaretini bizle yapacak.


Fırsat sitelerinin işi bitti


Rekabet var e-ticaret siteleri arasında. Beklenti de daha ucuz ürün almak. Öyle değil mi?


Hem haklısın hem de değil. Herkesin zamanı yok. Her şeyden önce indirimli ürün almasan bile o indirimli yansıyor, yola çıkmıyorsun, zamanını harcamıyorsun, yorulmuyorsun. Bu markaların her şehirde mağazası yok. Sezon ürün satıyoruz. Diyarbakır ve Elazığ’da yaşayanlar belli bir markanın stokta kalmış eski sezon ürününü alabilirler. Ama biz onlara tam aksine sezon ürünleriyle hizmet veriyoruz. Fırsat ve ucuzluk siteleri sektöre iyilik yaptı. Herkes onların sayesinde e-ticarete alıştı. Ama bitti bu iş. Çoğu marka 2008’den sonra stokları eritmek için başvurdu bu işe. Şu anda o kadar ürün yok.


Kendi web siteleri için özel ürün yapanlar var...


Yeni ürün yaptırmak zorundalar. O zamanda o markanın o dönemdeki koleksiyonu olmuyor. Temmuz’dan beri lansman yapmadan faaliyetteyiz. Müşterilerimzin yüzde 60’ı kadın, yüzde 40’ı. Biz gitar da satıyoruz, turizm de, otel rezervasyonu da yapıyoruz, ayakkabı da satıyoruz. Her şey var. En çok konfeksiyon ve ayakkabı satılıyor şu an. 18 Temmuz’da başladık. Ramazan ayında deneme yapmak istedik. Hatalarımızı da görmek istedik.


Yurtdışına açılma hedefiniz var mı?


Biz planlamadan oldu. Çok tüketici maili aldık. Deneme sırasında bunu da gördük. Yurtdışından da alışveriş yapıp ödeme sistemlerini kullanabiliyorlar.


Ekip kaç kişi?


23 genç arkadaş var.


Ne kadar sürdü hazırlanmanız?


1 yıl sürdü. Yazılımı için zamana ihtiyaç oldu. Ortaklarım bu projeye çok inandı. Ben 3 yıl önce bu işi hayal ettim. İnan bir yıl sustum, neler yapıldığını takip ettim. Çok araştırdım. 2002 yılı itibarıyla yurtdışında sanal alışveriş merkezleri denemeleri yapılmış. Mağaza içlerini gezebildiğin konseptler oluşturulmuş. Oyun siteleri gibi siteler gördüm, bunlar tutmamış. Başarısızlık vardı hepsinin hikayesinde. Teknolojik olarak bir farklılık yakalamak gerekiyordu. Biz e-ticaret formundaki alışkanlıklar üzerine görsellik kattık, ek hizmetler sunduk. 


Elif ERGU / VATAN 



Geri Dön