İmar barışı başvurusu nasıl yapılır?
İmar barışından faydalanarak yapı kayıt belgesi almak isteyenler başvurularını nereden yapabiliyor? İmar barışı başvurusu nasıl yapılır?
İmar barışı başvurusunun nasıl yapılması gerektiği Yapı Kayıt Belgesi Yönetmeliği kapsamında yer alıyor. Ayrıca Bakanlığın hazırlamış olduğu rehber ve broşülerler ile videoda da imar barışı başvurularının nasıl yapılacağı anlatılıyor. İmar barışı başvuruları 31 Ekim'e kadar yapılabiliyor.
İmar barışına e-devlet üzerinden başvurulabileceği gibi, Bakanlığın yetkilendirdiği kurum ve kuruluşlardan da başvurulabiliyor.
Toplam 13 milyon başvurunun beklendiği imar barışına yapılan başvurunun onaylanması için, başvuru şartlarına uygun olunması, başvurunun eksiksiz ve doğru yapılması ve yapı kayıt belgesi bedelinin ödenmesi gerekiyor.
İmar barışı başvurusu e-devletten nasıl yapılır?
İmar barışı başvurusunun e-devletten yapılabilmesi için e-devlet şifresinin olması gerekiyor. Eğer şifre yoksa en yakın PTT şubesinden 2 TL ücret karşılığında şifre alınabiliyor. Ayrıca, interaktif bankacılık şifresi ile de ücretsiz olarak e-devlet kapısına erişim sağlanabiliyor.
Başvuru sürecinde doğru bilgi akışının sağlanabilmesi için, e-devlette cep telefonu bilgisinin doğru ve güncel olması gerekiyor. Ayrıca e-posta adresinin de sisteme kayıtlı olması durumunda daha detaylı bilgilendirmelerin de e-posta yolu ile iletilmesi mümkün oluyor.
Başvurunun başlatılabilmesi için e-devlet sistemine TC Kimlik No ve e-devlet şifresi ile giriş yapılması gerekiyor. Anasayfada yer alan imar barışı yönlendirmesini tıklayarak hizmete erişim sağlanabiliyor.
İmar barışı başvurusu yetkili kuruluşlardan nasıl yapılır?
İstanbul'da 39 ayrı noktada imar barışı hizmeti veriliyor. İmar Barışı Randevu Sistemi İstanbul'dan TC Kimlik Numarası, isim, soy isim ve cep numarası gibi bilgiler doldurulduktan sonra randevu sayfası açılıyor. Buradan başvuru merkezi ve başvuru tarihi seçilerek randevu oluşturulabiliyor.
Başvuru için neler götürülecek?
Belirlenen randevu günü ve saatinde kişinin hazırlıklı olarak kurumda bulunması gerekiyor. Hazırlıklı olarak gidilmesi beklenen adımlar şu şekilde sıralanıyor:
Birinci Adım: Vatandaşların başvuru işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi için E-Devlet şifrelerinin bulunması gerekmektedir.
Eğer E-Devlet şifreniz var ise E-Devlet üzerinden veya İmar Barışı masalarından işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Eğer E-Devlet şifreniz yok ise size en yakın PTT şubesinden şifrenizi temin edebilirsiniz. Şifrenizi temin ettikten sonra işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
İkinci Adım: E-Devlet sistemi üzerinden işlemlerinizin gerçekleştirilebilmesi için geçerli bir cep telefonu numarası yanınızda olmalı.
Eğer yanınızda geçerli bir cep telefonu numarası yok ise işlemleriniz gerçekleştirilemeyecektir.
Üçüncü Adım: E-Devlet üzerinden gerçekleştirilen işlemler sonrası bilgilendirmeler E-Posta ve SMS ile yapılmaktadır. Bu nedenle işlemlerinizin gerçekleştirilebilmesi için geçerli bir E-Posta adresinizin bulunması gerekmektedir.
Dördüncü Adım: İmar Barışı kapsamında başvurunuzun geçerli olabilmesi için özellikle aşağıdaki bilgilerin doğru, eksiksiz ve tam olması gerekmektedir:
Beyan edilecek yapının adresi
Tapunuz varsa ada ve parsel bilgileri
Toplam inşaat alanı; konutların ve iş yerlerinin ayrı ayrı toplam alanları (m²)
Yapıdaki konut ve iş yeri sayısı
Arsa/arazinin emlak vergi birim değeri (TL/m²) (Bu değer ilgili belediyeden veya www.turkiye.gov.tr/istanbul-belediyeleri linkinde ilgili bölümlerden alınabilmektedir)
Yapının bulunduğu arsanın alanı; varsa tapudaki alan yoksa beyan edilecek alan (m²)
Yapı sınıfı (sistemin sunacağı seçeneklerden seçilmektedir)
Beşinci Adım: İmar mevzuatına aykırılığın mümkün olan en açık şekilde tarif edilmesi ve anlaşılabilir bir dil ile yazıya dökülmesi gerekmektedir.
Altıncı Adım: Son adımda yapıyı ve aykırılık kısmını gösteren birer adet fotoğraf (toplamda iki adet fotoğraf) sisteme yüklenmelidir.
Adım adım imar barışı başvuru süreci!
İmar barışı başvuru yerleri 2018!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com