23 / 11 / 2024
fuzul

İstanbul Havalimanı'nda akıllı teknoloji farkı!

İstanbul Havalimanı'nda akıllı teknoloji farkı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı için bilişim teknoloji altyapısı, havacılık sistemleri tasarımı ve uygulanması için kurulan İGA Bilişim hakkında konuştu.




İGA Bilişimin, İstanbul Havalimanı için bilişim teknoloji altyapısı, havacılık sistemleri tasarımı ve uygulanması amacıyla kurulduğunu söyleyen Bakan Turhan, havacılık endüstrisinde güçlü bir girişimci olmanın hedeflendiğini belirtti.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı'nda yolculara son teknoloji ürünü cihazlar ve uygulamalarla mükemmel bir deneyim yaşatıldığını söyledi. Turhan, "Havalimanı, nesnelerin internetinden akıllı dijital saatler veya sanal gerçeklik gözlükleri gibi giyilebilir teknolojilere kadar uzanan birçok teknolojiyle donatıldı ve donatılmaya devam ediliyor" şeklinde konuştu.  

İGA Bilişim'in, İstanbul Havalimanı'na hizmet veren çeşitli kritik havacılık sistemlerinin entegrasyonunda "ana sistem entegratörü" olduğunu belirten Turhan, bugüne kadar 3 ana data center kurulduğunu, 156 kişilik ekiple 102 entegre sistem hazırlandığını açıkladı. 

İstanbul Havalimanı'nda 467 sunucu, 780 telekomünikasyon odası, 3 bin 257 kartlı geçiş noktası, 3 bin 267 uçuş bilgi monitörü, 4 bin 549 destek PC'si, 9 bin güvenlik kamerası kuran deneyimli bir ekibe sahip olunduğunu söyleyen Turhan, "İGA Bilişimin yerli mühendislerince geliştirilen ve yolcuların daha kaliteli vakit geçirmesi için düşünülmüş hızlı geçiş sistemleri, ücretsiz internet, dinamik bekleme süreleri bildirimleri, akıllı otopark sistemleri, yeni nesil sadakat yönetimi sistemleri, kayıp eşya yazılımı, apron kartı başvuru portalı gibi uygulamalar da ilk defa kullanılmaya başlandı" dedi.

Türk-Çin ortak yapımı İGABot isimli robotun havalimanına inecek ya da buradan gidecek yolcuların kolay hareket etmelerine yardımcı olacağını bildiren Turhan, "İGABot, yolculara uçuş bilgilerini gösteriyor, gidecekleri yöne doğru temel yönlendirme bilgileri verebiliyor, güvenlik kameralarıyla tarama yapabiliyor. İGABot'u ilerleyen aşamalarda bagaj da taşıyarak tam anlamıyla yönlendirme yapabilen bir robot hale getirmeyi hedefliyoruz. Teknolojik ve akıllı bir yer olacak İstanbul Havalimanı, yolcuların evden havalimanına kadar olan seyahat sürecini optimize edecek, şehir trafiğinden alınan verilerle yolcuların evlerinden boarding kapılarına kadar tüm deneyimlerini planlayarak zaman yönetimi yapabilmelerini sağlayacak" açıklamasında bulundu.

Havalimanındaki self check-in ve self-boarding süreçleri üzerinde de çalışmaların devam ettiğini söyleyen Turhan, havalimanının, nesnelerin internetinden akıllı dijital saatler veya sanal gerçeklik gözlükleri gibi giyilebilir teknolojilere uzanan birçok teknolojiyle donatıldığını ve donatılmaya devam edileceğini belirtti. Turhan, "Hem yolculara servis verebilmek hem de çalışanların verimliliğini artırabilmek için bu teknolojiler kullanılacak. Havalimanında en az enerji tüketilmesine yönelik çalışmalar uygun sensörler ve araçlarla sağlanacak" dedi.

Belli kritik bölgelerde hizmet verecek dev kameralarla ilgili konuşan Turhan, "77 milyon metrekarelik alanı izleyebilmek için kritik bölgelere konulan gelişmiş dev kameralarla görüntüleri bir araya getirip 300 metrekarelik odada sanal kule operasyonu yapıldı. Sanal kule ile havalimanı operasyon merkezi entegre edildi. Bu da ülkemizdeki ilk uygulama oldu" ifadelerini kullandı. 

45 soruda İGA!

İstanbul Havalimanı resmen açıldı!


Geri Dön