04 / 05 / 2024

İstanbul-İzmir Otoyolu Selçukgazi Tüneli'nde son durum!

İstanbul-İzmir Otoyolu Selçukgazi Tüneli'nde son durum!

Bakan Yıldırım, İstanbul-İzmir Otoyolu çalışmaları kapsamında iki taraftan açılan tünelin arasında kalan son duvarı, paletli kırıcı ile yıktı.Yıldırım: "Nihayet bugün, projenin önemli bir aşamasına gelmiş bulunuyoruz." dedi.



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yapımı devam eden İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi kapsamındaki Selçukgazi Tüneli'ne ilişkin, "Nihayet bugün, projenin önemli bir aşamasına gelmiş bulunuyoruz. İstanbul tarafından gelişte sol tarafta kalan tünel ile diğer uçtan Bursa-Gemlik tarafı arasında iki taraftan çalışma devam ediyordu. Az önce bu iki çalışmayı birbiriyle buluşturduk ve ışığı gördük" dedi.


Yıldırım, İstanbul-İzmir Otoyolu Selçukgazi Tüneli'ndeki "Işık Göründü" adı verilen törende, tarihi projede, tarihi bir ana tanıklık ettiklerini söyledi.


İstanbul, Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir'i otoyol ile birleştirme fikrinin 1970'lere dayandığını anlatan Yıldırım, "İktidara geldiğimiz ilk günlerde o zaman Başbakan olan Cumhurbaşkanımızın öncelikle İstanbul'u Bursa'ya, daha sonra Balıkesir, Manisa ve İzmir'e en kısa zamanda bağlamak üzere bu projenin mutlaka bir an önce yapılması yönünde talimatı vardı. Proje, finansman maliyetiyle 10 milyarı buluyor. Böylesine büyük bir projeyi genel bütçe imkanlarıyla, yatırım kaynaklarıyla gerçekleştirmek, tabii ki kolay değil" diye konuştu.


Kamu-özel ortaklığıyla 2009 yılının mart ayında projenin ihalesini gerçekleştirdiklerini hatırlatan Yıldırım, şöyle devam etti:


"Daha sonra hazırlık çalışmaları uzun süre devam etti ve nihayet bugün, projenin önemli bir aşamasına gelmiş bulunuyoruz. İstanbul tarafından gelişte sol tarafta kalan tünel ile diğer uçtan Bursa-Gemlik tarafı arasında iki taraftan çalışma devam ediyordu. Az önce bu iki çalışmayı birbiriyle buluşturduk ve ışığı gördük. Işık, her zaman güzeldir, aydınlıktır, gelecektir. Dolayısıyla bugün bu mutluluğu, Bursa Valimiz, BTSO Başkanımız, ileri gelen sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, bölge muhtarları ve Bursa ahalisiyle paylaşıyoruz."


-  "Öngörülen süre, 7 yılken yaklaşık 5 yılda yapılmış olacak"

Yıldırım, otoyolun Bursa ile Gemlik arasındaki kısmının orijinal projede, "yarma açık geçiş" şeklinde planlandığını belirterek, şunları kaydetti:


"Fakat üzerimizde bulunan o güzel yeşillikler ve ormanlık alan dikkate alındığında biz, yüklenici firmalara rica ettik, 'Maliyet biraz artıyor ama bu güzelliği muhafaza edelim ve burayı tünelle geçelim' dedik. Onlar da sağ olsun bu fedakarlığı yapmaktan kaçınmadılar ve gördüğünüz gibi iki adet, bin 250 metrelik tüneller ile geçişi sağlıyoruz. İyi ki de böyle yapmışız. Buradaki arazi yapısı çok gevşek, adeta kil gibi. Normalde bu tip tünel çalışmalarında günde 8-10 metre yol alınırken, ancak 70-80 santimetre, zaman zaman 15-20 santimetre iş yapabildik. Bu da arazi şartlarından kaynaklanan bir durum. Allah'a şükür titiz ve yoğun bir çalışmayla bugünlere geldik. Şimdi mühim konu, bu tünellerin adı ne olacak? Şimdi tünel, otoyol yapılıyor; Bursa İstanbul ile birleşiyor;  İzmir  İstanbul ile komşu kapısı oluyor. Bunları düşünen yok, 'Tünelin adı Dürdane mi, Selçukgazi mi olsun, yoksa başka bir şey mi, Osmangazi mi olsun'. Bu, güzel bir tartışma ama bu tartışmanın ayarını fazla kaçırmamamız, asıl işe bakmamız lazım. Merak etmeyin bu bölgede emeği, hakkı olan herkesin hakkı gözetilecek ve en yakışan ismi buraya vereceğiz."


"Bu yolun açılmasıyla Bursa merkezden Sabiha Gökçen Havalimanı'na en geç 45 dakikada gelmiş oluyoruz" diyen Yıldırım, yoğun saatlerde şehir içinde bile bir semtten bir semte bu kadar sürede gitmenin zor olduğunu dile getirdi.


Yıldırım, teknolojinin ve hizmetin Türkiye'yi güzel noktalara ulaştırdığını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Hayat kalitesinin artması, seyahatin eziyetten keyfe dönüşmesi için 12 yıldır var gücümüzle çalışıyoruz, çalışmaya da devam edeceğiz. Proje, etap etap hizmete girecek. Birinci etapta, Altınova-Orhangazi arası 40 kilometrelik kesim, bitirilip hizmete alınacak, hemen arkasından dünyanın en uzun 4. köprüsü, İzmit Körfez Köprüsü açılmış olacak. Bir adım sonra da İstanbul-Bursa arası çevre yolunun toplam 80 kilometre civarında bölümü, 2016 bitmeden hizmete alınmış olacak. Geriye kalan Bursa, Balıkesir, Manisa, İzmir tarafı 2016'nın sonuna doğru. İzmir'den Manisa'ya doğru Belkahve Tünelleri de dahil olmak üzere 22 kilometrelik bir bölümle hizmete alınmış oldu. Arada kalan kısımlarda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Planlandığı gibi 2018'de tamamen İzmir-İstanbul arası ana gövde, 385 kilometre, kollarıyla 433 kilometre olmak üzere bir de dünyanın en büyük 4. köprüsü dahil İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, tamamen hizmete verilmiş, normalde öngörülen süre, 7 yılken yaklaşık 5 yılda yapılmış olacak."


- "İstanbul'dan İzmir'e 3 saatin altında bir sürede gelebileceksiniz"

Yıldırım, dünyada krizlerden, karışıklıklardan yaprak kıpırdamazken, Türkiye'de dünyanın gıptayla bakılan projelerin birer birer hayata geçirildiğini belirterek,  bunun ülkedeki istikrar ve güçlü siyasi iradeden kaynaklandığını aktardı.


Bu projelerle Ege Bölgesi'ndeki 5 ilin birbiriyle adeta birleşeceğini vurgulayan Yıldırım, "Enerjilerini, güçlerini, üretim, ticaret, sanayi imkanlarını da birleştirmiş olacak ve büyük bir ekosistem ortaya çıkmış olacak" değerlendirmesinde bulundu.


Bugüne kadar projede, yaklaşık yüzde 50 civarında ilerleme sağladıklarını vurgulayan Yıldırım, "Kamulaştırma hariç 10,5 milyarlık bir harcama yapılmış. Burada günlük doğrudan çalışanların sayısı, yaklaşık 8 bin. Dolaylı çalışanları koyduğunuzda, bunu 4-5 ile çarpın. Bu işten ekmek yiyenlerin sayısı, 50-60 bini geçti. Ayrıca bin 600 makine çalışıyor. Bu bölgede, bugüne kadar yaptığımız kamulaştırmalarla da bölge halkına 1 milyar 750 milyon doğrudan kaynak aktardık. Bunlar da işin diğer getirileri. Bir zamanlar Türkiye, Bolu Tüneli'ni yapamamanın acısını çekiyordu. 30 yıl geçmiş, Bolu Tüneli açılamamış ve o günler 'Acaba bu tüneli ne amaçla kullanalım' diye tartışmalar vardı. O günler artık geride kaldı" şeklinde konuştu.


Türkiye ile bütün vatandaşların gurur duyması gerektiğini anlatan Yıldırım, "Yolları ördük, milleti birleştirdik; yolları böldük, hayatları birleştirdik. Önümüzdeki dönemde buna benzer çok daha yeni ve heyecanlandırıcı projelerin de olduğunu bilmenizi istiyorum" dedi.


Yıldırım, "3,5 saat dedik de gelirken bir hesap yaptık. Yolu o kadar mükemmel yapmış ki arkadaşlar, 3 saatten daha az bir sürede gelinebilecek. Kuralları ihlal etmeden, 132 kilometreyi geçmeden geldiğiniz zaman bile İstanbul'dan İzmir'e 3 saatin altında bir sürede gelebileceksiniz" ifadelerini kullandı


Bakan Yıldırım, daha sonra İstanbul-İzmir Otoyolu çalışmaları kapsamında, iki taraftan açılan tünelin arasında kalan son duvarı, paletli kırıcı ile yıktı.


AA



Bu haber Kent Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Bursa Valisi Münir Karaloğlu ve beraberindeki heyetle birlikte İstanbul İzmir Otoyolu projesi dahilinde inşa edilen Selçukgazi Tüneli’nde incelemelerde bulundu. 384 kilometrelik otoyol ve 49 kilometrelik bağlantı yollarıyla İstanbul ve İzmir arasını 3 saate indirecek olan İstanbul İzmir Otoyolu’ndaki Selçukgazi Tüneli’nde ilk ışık göründü. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, bindiği iş makinesiyle tünelin arasında bulunan son kısmı da açtı. Işığın görünmesinin her zaman güzel olduğunu ifade eden Yıldırım, tarihi projede tarihi bir ana imza attıklarını söyledi. Yıldırım, “Işık aydınlıktır. Işık gelecektir. Gemlik ile Bursa arasındaki kısım, orijinal projede yarma sistemiyle açık geçiş şeklinde planlanmıştı. Ama doğanın korunması adına biz müteahhit firmadan ricada bulunduk. Biraz maliyetli olsa da tünel yapmasını istedik. Onlar da bu fedakarlık yapmaktan kaçınmadı” diye konuştu.


Projedeki ve Karayolları Genel Müdürlüğü resmi internet sitesindeki ismi 'Gebze-Orhangazi-İzmir' Otoyolu olan projenin adının bundan sonra 'İstanbul-İzmir Otoyolu' olduğunu ifade eden Bakan Yıldırım, “İstanbul-İzmir Otoyolu’nun birinci ve en önemli durağı Bursa’dır. Bu yolun açılmasıyla birlikte Bursa’nın merkezinden Sabiha Gökçen Havalimanı’na en geç 45 dakikada ulaşılmış olunacak. Bursa’nın merkezinde trafik yoğun olduğu anlarda bir semtten bir semte 45 dakika da gitmeniz bile zor. İşte teknolojinin getirdiği nimet budur. İşte hizmetin Türkiye’de bizi ulaştırdığı nokta budur. İstanbul, Bursa arasındaki toplam 80 kilometrelik bölüm 2016 yılı bitmeden hizmete alınmış olacak. İzmir’den Manisa'ya doğru 22 kilometrelik bir bölüm de 2016 yılı sonu itibariyle hizmete alınmış olacak. Arada kalan kısımlarda çalışmalar bütün hızıyla devam ediyor. Planlandığı gibi 2018’de tamamen İzmir- İstanbul Otoyolu’nu açmış olacağız. Sadece bu yol değil, üçüncü köprü, otoyollar, demir yolu, dünyanın en büyük havalimanı ve daha bir çok proje, hiçbir aksaklık yaşanmadan yapılmaya devam ediyor. Bunun sebebi Türkiye’deki istikrar ve siyasi iradedir. Bu büyük projeler bizleri geleceğe taşıyacak. Zamanında bitirdiğimiz projelerle Türkiye ekonomisi çok daha hızlı gelişme sürecini tamamlayacak. Bu proje için kamulaştırma hariç 10,5 milyar para harcandı. Şu anda burada günlük doğrudan çalışanların sayısı yaklaşık 8 bin civarında. Dolaylı olarak çalışanları koyduğunuz zaman ise bu sayı 60 bini geçiyor” şeklinde konuştu.


Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Tünel açılışında iş makinesi kullanan Ulaştırma Bakanı Yıldırım, dizinin çarpması sonucu aracın yeniden çalışması ile zor durumda kaldı.Makineyi operatör müdahale ederek durdurdu.


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyolu’nda ‘ışık göründü’ töreninde iş makinesini kullanarak tünelin son bölümünü açtı.


Bakan Yıldırım inerken bacağının kola çarpmasıyla iş makinesinin aniden hareketlenmesi paniğe neden oldu. Bakan Yıldırım, müdahale eden görevli operatörünün durdurduğu iş makinesinden indi.


Merkez Osmangazi İlçesi Selçukgazi Mahallesi’ndeki 1250 metrelik tünelin ‘ışık göründü’ törenine katılan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, baret ve iş kıyafeti giyerek tünelde çalışan iş makinesinin üzerine çıktı. İş makinesi operatörünü de yanına alan Yıldırım, tünelin bitiş kısmını kendisi açmak istedi. Bakan Yıldırım, tüneli açarken iş makinesinin kolu defalarca tünelin tavanına çarptı. Yaklaşık 20 dakika boyunca iş makinesinin üzerinde kalan Yıldırım, tüneldeki ilk ışığın görünmesinin ardından iş makinesinden inmek istedi. Ancak Yıldırım’ın bacağı iş makinesini kontrol eden kumanda koluna çarptı ve iş makinesi aniden sola doğru döndü. Bu esnada inmekte olan Bakan Yıldırım ile iş makinesinin yanında bulunan protokol üyeleri, basın mensupları ve vatandaşlar kısa süreli panik yaşadı. Bakan Yıldırım’ın yardımına iş makinesi operatörü yetişti. Operatör, kumanda kollarını devre dışı bıraktıktan sonra Bakan Yıldırım iş makinesinden indi.


‘TÜNEL ORJİNAL PROJEDE YOK’


Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyolu Selçukgazi Tüneli’nin açılışında konuşan Yıldırım, projeyle ilgili bilgi verdi. Yıldırım şöyle dedi:


“Bir tünelin iki tarafından çalışma yapılıyordu. Bu tünelin açılışını yaptık ve ışığı gördük. Işık aydınlıktır, gelecektir. Aslında Gemlik ile Bursa arasındaki kısım, orijinal projede tünelsiz geçişti. Ancak biz buradaki doğayı bozmak istemedik ve tünel yapılmasına karar verdik. İyi ki de böyle yaptık. Çünkü buradaki arazi yapısı çok gevşek.”


‘TARTIŞMANIN AYARINI FAZLA KAÇIRMAMAK LAZIM’


Şimdi ‘Bu tünellerin adı ne olacak’ diye bir tartışma çıktığını kaydeden Bakan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:


“Tünel yapılıyor, otoyol yapılıyor, Bursa İstanbul ile buluşuyor, kimse buna bakmıyor. Tünelin adı ‘Dürdane’ mi olsun, ‘Selçukgazi’ mi olsun, yoksa ‘Osmangazi’ mi olsun diye bir tartışma var. Bu tartışma güzel bir tartışma. Ama bu tartışmanın ayarını fazla kaçırmamak lazım. Asıl işe bakmak lazım. Merak etmeyin bu bölgede emeği geçen herkesin hakkı gözetilecek. Buraya en yakışan isim neyse o verilecek.”


‘SABİHA GÖKÇEN- BURSA ARASI 45 DAKİKAYA İNECEK’


Projedeki ve Karayolları Genel Müdürlüğü resmi internet sitesindeki ismi ‘Gebze- Orhangazi- İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu’ olan otoyola Bakan Yıldırım yeni bir isim koydu. Yıldırım şöyle konuştu:


“Bundan böyle projenin adını söylüyorum. İstanbul- İzmir Otoyolu. İstanbul- İzmir Otoyolu’nun birinci ve en önemli durağı Bursa’dır. Bu yolun açılmasıyla birlikte Bursa’nın merkezinden Sabiha Gökçen Havaalanına 45 dakikada gidilebilecek. Öyle zannediyorum ki yoğun saatlerde Bursa’nın içinde bile bir semtten bir semte bu kadar sürede gitmek zor.”


‘PROJENİN AÇILAN İLK ETABI BURSA KISMI OLACAK’


Projenin etap etap açılacağını söyleyen Bakan Yıldırım konuşmasına şöyle devam etti:


“İlk etapta Altınova-Orhangazi 40 kilometrelik kısım açılacak. Hemen arkasından dünyanın en uzun 4′üncü köprüsü İzmit Körfez Köprüsü açılacak. Daha sonra İstanbul-Bursa arası yol açılarak, Bursa çevre yoluna bağlanacak. 2016 bitmeden buralar hizmete alınacak. Geriye kalan Bursa- Balıkesir Manisa- İzmir tarafı ile İzmir’den Manisa’ya doğru 22 kilometrelik bir bölüm de 2016′nın sonuna kadar hizmete alınacak. Arada kalan kısımlarda çalışmalar devam ediyor. 2018′de İzmir- İstanbul arası tamamen açılacak” dedi.


İZMİR- İSTANBUL ARASI 3 SAATTEN AZ OLACAK


Toplam 433 kilometre uzunluğundaki projenin sonunda İstanbul- İzmir arasının 3.5 saate inmesi planlanırken, Yıldırım bu sürenin daha da kısalacağı müjdesini verdi. Bakan Binali Yıldırım, “Kurallara uyarak 132 kilometre hızı geçmeyecek şekilde sürücülerimiz giderse bu yol 3 saatin de altına iniyor. Çünkü yollar çok güzel yapılmış” diye konuştu. 


Sözcü




Haber Habertürk Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yapımı devam eden İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi kapsamındaki Selçukgazi Tüneli'ne ilişkin, "Nihayet bugün, projenin önemli bir aşamasına gelmiş bulunuyoruz. İstanbul tarafından gelişte sol tarafta kalan tünel ile diğer uçtan Bursa-Gemlik tarafı arasında iki taraftan çalışma devam ediyordu. Az önce bu iki çalışmayı birbiriyle buluşturduk ve ışığı gördük" dedi. Yıldırım, İstanbul-İzmir Otoyolu Selçukgazi Tüneli'ndeki "Işık Göründü" adı verilen törende, tarihi projede, tarihi bir ana tanıklık ettiklerini söyledi. İstanbul, Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir'i otoyol ile birleştirme fikrinin 1970'lere dayandığını anlatan Yıldırım, "İktidara geldiğimiz ilk günlerde o zaman Başbakan olan Cumhurbaşkanımızın öncelikle İstanbul'u Bursa'ya, daha sonra Balıkesir, Manisa ve İzmir'e en kısa zamanda bağlamak üzere bu projenin mutlaka bir an önce yapılması yönünde talimatı vardı. Proje, finansman maliyetiyle 10 milyarı buluyor. Böylesine büyük bir projeyi genel bütçe imkanlarıyla, yatırım kaynaklarıyla gerçekleştirmek, tabii ki kolay değil" diye konuştu. Kamu-özel ortaklığıyla 2009 yılının mart ayında projenin ihalesini gerçekleştirdiklerini hatırlatan Yıldırım, şöyle devam etti: "Daha sonra hazırlık çalışmaları uzun süre devam etti ve nihayet bugün, projenin önemli bir aşamasına gelmiş bulunuyoruz. İstanbul tarafından gelişte sol tarafta kalan tünel ile diğer uçtan Bursa-Gemlik tarafı arasında iki taraftan çalışma devam ediyordu. Az önce bu iki çalışmayı birbiriyle buluşturduk ve ışığı gördük. Işık, her zaman güzeldir, aydınlıktır, gelecektir. Dolayısıyla bugün bu mutluluğu, Bursa Valimiz, BTSO Başkanımız, ileri gelen sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, bölge muhtarları ve Bursa ahalisiyle paylaşıyoruz." Yıldırım, otoyolun Bursa ile Gemlik arasındaki kısmının orijinal projede, "yarma açık geçiş" şeklinde planlandığını belirterek, şunları kaydetti: "Fakat üzerimizde bulunan o güzel yeşillikler ve ormanlık alan dikkate alındığında biz, yüklenici firmalara rica ettik, 'Maliyet biraz artıyor ama bu güzelliği muhafaza edelim ve burayı tünelle geçelim' dedik. Onlar da sağ olsun bu fedakarlığı yapmaktan kaçınmadılar ve gördüğünüz gibi iki adet, bin 250 metrelik tüneller ile geçişi sağlıyoruz. İyi ki de böyle yapmışız. Buradaki arazi yapısı çok gevşek, adeta kil gibi. Normalde bu tip tünel çalışmalarında günde 8-10 metre yol alınırken, ancak 70-80 santimetre, zaman zaman 15-20 santimetre iş yapabildik. Bu da arazi şartlarından kaynaklanan bir durum. Allah'a şükür titiz ve yoğun bir çalışmayla bugünlere geldik. Şimdi mühim konu, bu tünellerin adı ne olacak? Şimdi tünel, otoyol yapılıyor; Bursa İstanbul ile birleşiyor; İzmir İstanbul ile komşu kapısı oluyor. İyi ki de böyle yapmışız. Buradaki arazi yapısı çok gevşek, adeta kil gibi. Normalde bu tip tünel çalışmalarında günde 8-10 metre yol alınırken, ancak 70-80 santimetre, zaman zaman 15-20 santimetre iş yapabildik. Bu da arazi şartlarından kaynaklanan bir durum. Allah'a şükür titiz ve yoğun bir çalışmayla bugünlere geldik. Şimdi mühim konu, bu tünellerin adı ne olacak? Şimdi tünel, otoyol yapılıyor; Bursa İstanbul ile birleşiyor; İzmir İstanbul ile komşu kapısı oluyor. Bunları düşünen yok, 'Tünelin adı Dürdane mi, Selçukgazi mi olsun, yoksa başka bir şey mi, Osmangazi mi olsun'. Bu, güzel bir tartışma ama bu tartışmanın ayarını fazla kaçırmamamız, asıl işe bakmamız lazım. Merak etmeyin bu bölgede emeği, hakkı olan herkesin hakkı gözetilecek ve en yakışan ismi buraya vereceğiz." "Bu yolun açılmasıyla Bursa merkezden Sabiha Gökçen Havalimanı'na en geç 45 dakikada gelmiş oluyoruz" diyen Yıldırım, yoğun saatlerde şehir içinde bile bir semtten bir semte bu kadar sürede gitmenin zor olduğunu dile getirdi. Yıldırım, teknolojinin ve hizmetin Türkiye'yi güzel noktalara ulaştırdığını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Hayat kalitesinin artması, seyahatin eziyetten keyfe dönüşmesi için 12 yıldır var gücümüzle çalışıyoruz, çalışmaya da devam edeceğiz. Proje, etap etap hizmete girecek. Birinci etapta, Altınova-Orhangazi arası 40 kilometrelik kesim, bitirilip hizmete alınacak, hemen arkasından dünyanın en uzun 4. köprüsü, İzmit Körfez Köprüsü açılmış olacak. Bir adım sonra da İstanbul-Bursa arası çevre yolunun toplam 80 kilometre civarında bölümü, 2016 bitmeden hizmete alınmış olacak. Geriye kalan Bursa, Balıkesir, Manisa, İzmir tarafı 2016'nın sonuna doğru. İzmir'den Manisa'ya doğru Belkahve Tünelleri de dahil olmak üzere 22 kilometrelik bir bölümle hizmete alınmış oldu. Arada kalan kısımlarda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Planlandığı gibi 2018'de tamamen İzmir-İstanbul arası ana gövde, 385 kilometre, kollarıyla 433 kilometre olmak üzere bir de dünyanın en büyük 4. köprüsü dahil İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, tamamen hizmete verilmiş, normalde öngörülen süre, 7 yılken yaklaşık 5 yılda yapılmış olacak." 


"İSTANBUL'DAN İZMİR'E 3 SAATTE GELECEKSİNİZ"

Yıldırım, dünyada krizlerden, karışıklıklardan yaprak kıpırdamazken, Türkiye'de dünyanın gıptayla bakılan projelerin birer birer hayata geçirildiğini belirterek, bunun ülkedeki istikrar ve güçlü siyasi iradeden kaynaklandığını aktardı. Bu projelerle Ege Bölgesi'ndeki 5 ilin birbiriyle adeta birleşeceğini vurgulayan Yıldırım, "Enerjilerini, güçlerini, üretim, ticaret, sanayi imkanlarını da birleştirmiş olacak ve büyük bir ekosistem ortaya çıkmış olacak" değerlendirmesinde bulundu. Bugüne kadar projede, yaklaşık yüzde 50 civarında ilerleme sağladıklarını vurgulayan Yıldırım, "Kamulaştırma hariç 10,5 milyarlık bir harcama yapılmış. Burada günlük doğrudan çalışanların sayısı, yaklaşık 8 bin. Dolaylı çalışanları koyduğunuzda, bunu 4-5 ile çarpın. Bu işten ekmek yiyenlerin sayısı, 50-60 bini geçti. Ayrıca bin 600 makine çalışıyor.Bu bölgede, bugüne kadar yaptığımız kamulaştırmalarla da bölge halkına 1 milyar 750 milyon doğrudan kaynak aktardık. Bunlar da işin diğer getirileri. Bir zamanlar Türkiye, Bolu Tüneli'ni yapamamanın acısını çekiyordu. 30 yıl geçmiş, Bolu Tüneli açılamamış ve o günler 'Acaba bu tüneli ne amaçla kullanalım' diye tartışmalar vardı. O günler artık geride kaldı" şeklinde konuştu.


Habertürk



Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Tarihi projede kritik bir viraj daha aşıldı. 384 kilometrelik otoyol ve 49 kilometrelik bağlantı yollarıyla İstanbul ve İzmir arasını 3 saate indirecek olan İstanbul İzmir Otoyolu’ndaki Selçukgazi Tüneli’nde ilk ışık göründü. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, bindiği iş makinesiyle tünelin arasında bulunan son kısmı da açtı. Yıldırım, otoyolun Bursa ile Gemlik arasındaki kısmının orijinal projede, 'yarma açık geçiş' şeklinde planlandığını belirterek, şunları kaydetti: "Fakat üzerimizde bulunan ormanlık alan dikkate alındığında biz, yüklenici firmalara rica ettik, 'Maliyet biraz artıyor ama bu güzelliği muhafaza edelim ve burayı tünelle geçelim' dedik. Onlar da sağ olsun bu fedakarlığı yapmaktan kaçınmadılar. Şimdi tünel, otoyol yapılıyor; Bursa İstanbul ile birleşiyor; İzmir İstanbul ile komşu kapısı oluyor." 

Projeden 60 bin kişi ekmek yiyor 

Bugüne kadar projede, yaklaşık yüzde 50 civarında ilerleme sağladıklarını vurgulayan Yıldırım, "Kamulaştırma hariç 10,5 milyarlık bir harcama yapılmış. Burada günlük doğrudan çalışanların sayısı, yaklaşık 8 bin. Bu işten ekmek yiyenlerin sayısı, 50-60 bini geçti. Ayrıca 1.600 makine çalışıyor" dedi.

Arkadaşlar yolu mükemmel yapmış

Yıldırım, "3,5 saat dedik de gelirken bir hesap yaptık. Yolu o kadar mükemmel yapmış ki arkadaşlar, 3 saatten daha az bir sürede gelinebilecek. Kuralları ihlal etmeden, 132 kilometreyi geçmeden geldiğiniz zaman bile İstanbul'dan İzmir'e 3 saatin altında bir sürede gelebileceksiniz" ifadelerini kullandı.

Bursa-Sabiha Gökçen 45 dakika

"Bu yolun açılmasıyla Bursa merkezden Sabiha Gökçen Havalimanı'na en geç 45 dakikada gelmiş oluyoruz" diyen Yıldırım şu bigileri verdi: "Birinci etapta, Altınova-Orhangazi arası 40 kilometrelik kesim, bitirilip hizmete alınacak, hemen arkasından İzmit Körfez Köprüsü açılmış olacak. Bir adım sonra da İstanbul-Bursa arası çevre yolunun toplam 80 kilometre civarında bölümü, 2016 bitmeden hizmete alınacak. Kalan Bursa, Balıkesir, Manisa, İzmir tarafı 2016'nın sonuna doğru. Planlandığı gibi 2018'de, öngörülen süre, 7 yılken 5 yılda yapılmış olacak."

Akşam 

Geri Dön