İstanbul'da 2024'e kadar 102.2 kilometrelik metro hattı açılacak!
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İstanbul'daki metro hattı inşaatlarına ilişkin bilgi verdi. İmamoğlu, hizmete açılacak raylı sistemlere ilgili olarak, "2019-2024 yılları arasında yılda 20,44 kilometre ortalama ile toplamda 102,2 kilometre hattı hizmete açacağız" dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) 2020 yılının faaliyet raporu, İBB Meclisi'nin Yenikapı'da yer alan Dr. Mimar Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi'nde oylandı. Sözcü Gazetesi'nden Özlem Güvemli'nin haberine göre; İBB'nin 2020'yle ilgili faaliyet raporunu meclise sunumunu İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu gerçekleştirdi.
2020'yi anlatan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2020 Mart'ta, Kovid-19 salgınının dünyayı ve Türkiye'yi etkisi altına aldığında 8 aylık bir yönetim olduklarına dikkat çekti. Ekrem İmamoğlu, konuya ilişkin “Onlarca yıldır çözüm üretilmemiş İstanbul'un devasa sorunlarının üzerine, pandeminin neden olduğu yeni büyük ekonomik ve sosyal tahribatlar eklendi. Üstelik bir de, bu süreçte İBB'ye yönelik Türkiye tarihinde örneği görülmemiş trajikomik hukuksuzluklar, uygulamalar, dışlamalar ve engellemelerle karşı karşıya kaldık” değerlendirmesinde bulundu.
Ekrem İmamoğlu, yaptığı sunumda İstanbul'daki metro hattı inşaatlarına ilişkin de bilgi paylaşı. "10 hatta başlattığımız inşaatlarla raylı sistem yatırımında tarihi atılım yaptık" diyen Ekrem İmamoğlu, "İşbaşına geldiğimiz tarihten itibaren raylı sistemlere 4,46 milyar TL öz kaynak, 4,9 milyar TL eurobond satışı ve 3.83 milyar TL dış kredi olmak üzere 13,2 milyar TL kaynak ayırdık" açıklamasında bulundu.
İşte Ekrem İmamoğlu'nun İstanbul'un metro hatlarına ilişkin açıklaması:
- Göreve geldiğimizde 1.5 -2 yıl öncesinde tümüyle durdurulmuş veya hiç başlanmamış şekilde devraldığımız 10 raylı sistem hattında, öz kaynaklarımızı, temin ettiğimiz kredileri ve tahvil ihracımız elde ettiğimiz fonları kullanarak inşaatlara başladık.
- 23 Haziran 2019'dan önce belediyemizce ihalesi yapılmış toplam 12 raylı sistem hattının uzunluğu 141,30 kilometreydi. Bu hatlardan toplam 103.80 km uzunluğunda olan 10 hattın inşaatları ödenek yetersizliği nedeniyle durdurulmuş, diğer iki hattın inşaatları ise yavaşlamıştı.
- Haziran 2019 tarihinde 233 kilometre olarak devraldığımız mevcut hat uzunluğunu, Mayıs 2021 itibari ile 260 kilometreye yükselttik.
- 2021 yılında 2,9 kilometreye, 2022 yılında 17,4 kilometreye, 2023 yılında 40,8 kilometreye, 2024 yılında 14,1 kilometreye raylı sistem hattını hizmete açacağız.
- 2019-2024 yılları arasında yılda 20,44 km ortalama ile toplamda 102,2 kilometre hattı hizmete açacağız.
- 2017 yılında eşzamanlı ihale edilip 2018 yılında durdurulmuş olan 7 ayrı hat ve 2017 yılı öncesi ihalesi yapılmış ve yine durmuş 3 ayrı hattın sözleşme bedeli 23,3 milyar lira iken 2 yıllık gecikme ve ülke ekonomisinin yönetim şekline bağlı döviz artışları sonucu bu hatların güncel sözleşme bedelleri toplamı 31,4 milyar liraya fırlamıştır. 2017 yılında Euro kuru 3.72 TL iken göreve geldiğimiz 2019 yılının Haziran ayında 2 katına çıkmıştı ve bildiğiniz üzere herhangi bir düşüş göstermeden bugüne kadar da hızla artmaya devam etti.
- Önceki yönetimlerin iş bilmezliği ve yanlış ekonomi tercihlerin İstanbul halkına sadece 10 metro inşaatındaki ek faturası tam 8,1 milyar liradır. Yapımı yavaşlatılmış diğer 2 metro hattıyla da beraber bu bedel 10 milyar lirayı aşmaktadır.
İstanbul'a 91 kilometrelik metro hattı geliyor!