İstanbul'a 91 kilometrelik metro hattı geliyor!
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı; Adil Karaismailoğlu, İstanbul'da devam eden metro hattı projeleri hakkında açıklamada bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu son kesim açılışında açıklamalarda bulundu. Sputniknews'te yer alan habere göre; Adil Karaismailoğlu, açıklamasında Bakanlık olarak İstanbul'da hayata geçen projeler hakkında bilgi verdi.
Karaismailoğlu, Cumurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın öncülüğünde İstanbul'da bu zamana kadar Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul Havalimanı, Marmaray ve metro hatları gibi nice eserleri İstanbul'a kazandırmaktan mutlu olduklarını dile getirdi.
Çalışmalara aralıksız devam ettiklerini söyleyen Karaismailoğlu son olarak Kuzey Marmara Otoyolu'nun 7. kesimini Türk halkının hizmetine sunmaktan onur duyduklarını dile getirerek şunları söyledi:
"Kuzey Marmara Otoyolumuz, 400 kilometrelik bir hat halinde, sanayi ve ticaretin kalbi Marmara bölgemizin kuzeyinden geçen yeni bir lojistik koridor oluşturmaktadır. Ayrıca İngiltere'den Çin'e uzanan Orta Koridor üzerinde kazanmış olduğumuz iddiayı daha da yükseğe taşıyacaktır. Önümüzdeki yıl hizmete açacağımız 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tamamlanmasıyla Marmara Bölgesi dünya ticaretinin en önemli kavşak noktası haline gelecektir. Tüm bu stratejik adımlarımız, ülkemizin benzersiz coğrafi konumunu milletimiz için kazanımlara dönüştürmek ve önümüze koymuş olduğunuz 'dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma' vizyonumuza hizmet etmek içindir. Kuzey Marmara Otoyolumuzun son aşamasında Hasdal-Habibler Kavşağı arasındaki kesimini de bitirdik."
Megakent İstanbul'un her geçen gün büyüdüğünü söyleyen Karaismailoğlu Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamına Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy (Nakkaş) kesimini de dahil edildiği hatırlatarak şunları söyledi:
"45 kilometrelik bu kesim ile birlikte Kuzey Marmara Otoyolu'nun toplam uzunluğu 443 kilometreye ulaşacaktır. Proje kapsamında Hasdal Kavşağı'ndan ayrılan trafik Gazi Mahallesi altından geçerek, Habipler Kavşağı'na, oradan da Kuzey Marmara Otoyolu'na ulaşmakta. Bugün hizmete açacağımız projemiz, Başakşehir kavşağından başlayıp, Habipler Kavşağı, Cebeci maden ocaklarının güneyini kat ederek, Gazi Mahallesi ve Zübeyde Hanım Mahallelerinin altından 2x4 şeritli çift tüplü tünelle geçmekte, Hasdal Kavşağı aracılığıyla Alibeyköy-Hasdal mevkiinde 2. Çevre Yolu'na yani TEM otoyoluna bağlanmaktadır. Açılışını yaptığımız Cebeci Tüneli Dünyanın 4 şeritli en geniş tüneli, 4 bin 5 metre uzunluğu ile de İstanbul'un en uzun tüneli olma özelliğine sahiptir."
TEM Otoyolu'nun en yoğun trafik hacmine sahip olan Hasdal Kavşağı ile Mahmutbey Batı Kavşağı arasında, yoğun saatlerde yaşanan trafiği ve akaryakıt alımı sırasında bekleme süresini azaltmak ve bu bölgede hızlı, konforlu ve emniyetli bir ulaşım sunmak için çalıştıklarını söyleyen Karaismailoğlu, zaman kayıplarının engelleneceğini dile getirdi.
Kuzey Marmara Otoyolu ile yılda 2.5 milyar TL'yi aşan gelir elde edileceğini söyleyen Kurum, proje ile yılda milyar 800 milyon TL, akaryakıttan yıllık 800 milyon TL, kısalan mesafeler nedeniyle azalan karbondioksit salınımından dolayı da 350 bin ton egzoz emisyonunda azalma olacağını belirtti.
İstanbul ve Ankara arasında seyahat süresinin de kısalacağını söyleyen Adil Karaismailoğlu, Otoyol ile İstanbul'dan yoğun sanayi ve endüstri alanlarının bulunduğu Kocaeli ve Sakarya illerine ulaşımın daha rahat yapılacağını söyledi.
Karaismailoğlu projeye yönelik Karaismailoğlu, "Ne mutlu bizlere ki, her projemiz gibi Kuzey Marmara Otoyolu da çevresel, ekonomik ve sosyal katma değeri ile bir bütün olarak ülkemizin ve insanımızın kazanç hanesine yazılmıştır. Hayata geçirdiğimiz tüm büyük projeler gibi Kuzey Marmara Otoyolu da dev bir proje olmasının ötesinde, Türkiye'nin büyük hedeflerine ulaşmak yolunda kat ettiği mesafenin bir göstergesidir" ifadelerine yer verdi.
Bakan Karaismailoğlu projenin avantajlarına yönelik de şu açıklamalarda bulundu:
"İstanbul'da bakanlık olarak çok önemli projelerimiz var. Çamlıca Tepesi'ni yılların verdiği anten kirliliğinden kısa süre önce temizledik. Dünyada 100 tane radyonun aynı anda yayın yaptığı bir kule olarak hizmet edeceğiz. İstanbul merkezinde devam eden 91 kilometrelik metro hattımız var. Bunlardan en önemlilerinden biri olan Başakşehir-Kayaşehir metro hattını bu yılın sonuna doğru hizmete alacağız. Bu metro hattı İstanbul Büyükşehir Belediyesi uhdesindeydi, maalesef duran, yerel seçimler öncesinde başlanmış olan bir projeyi yapmayacaklarını kendileri bize yazılı olarak verdikten sonra, biz de Bakanlık olarak üstlendik.
Devraldığımızda sadece yüzde 5 ilerleme kaydedilmiş olan projeyi 1 yıl dolmadan yüzde 50'ler seviyesine çıkardık. Gayrettepe-Havalimanı hattımız da önemli diğer hattımız. 38 kilometre uzunluğunda, Gayrettepe'den başlayarak Kağıthane-Kemerburgaz-Göktürk'ten havalimanına ulaşıyor. Burayı da yıl sonu itibarıyla Kağıthane-İstanbul Havalimanı olarak hizmete almayı planlıyoruz. Bu projenin devamı olan Havalimanı - Halkalı kesimi 32 kilometre. Toplamda 70 kilometrelik Gayrettepe-Halkalı metro hattını 2022 yılı sonunda tamamını hizmete almış olacağız."
Kadıköy-Pendik metro hattı Sabiha Gökçen uzantısında çalışmalar tamamlanmak üzere
Bakırköy sahilinden başlayan Bakırköy-Güngören-Bahçelievler ve Bağcılar Kirazlı istasyonuna kadar uzanan 8.5 kilometrelik metro hattında çalışmaların aralıksız bir şekilde devam ettiğini dile getiren Karaismailoğlu, bu metro hattının 20222 yılı sonu itibarıyla hizmete açılacağını söyledi.
Kadıköy-Pendik metro hattının Sabiha Gökçen Havalimanı'na uzantısı hakkında açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, 6 kilometrelik metro inşaatında çalışmaların tamamlanmak üzere olduğunu 2021 yılı sonu itibarıyla Kadıköy-Maltepe-Kartal-Pendik'ten Sabiha Gökçen'e uzanan ringin açılacağını belirtti.
Tüm bu metro projelerde İstanbul'da 91 kilometrelik metro hattının inşa edildiğini söyleyen Karaismailoğlu trafik sorununa çözüm olacaklarını belirterek şu açıklamalarda bulundu:
"Yine İstanbul ile ilgili 2 tane çok önemli projemizin de başlangıç aşamasındayız. Sirkeci-Kazlıçeşme arasında 13 kilometrelik, hem toplu taşıma imkanı sunacak hem de Fatih bölgesinde, Tarihi Yarımada içinde önemli bir kentsel projeyi de 2 yıl içinde, 2023 yılına kadar tamamlayıp, hem bir toplu taşıma hattı hem de kentsel dönüşüm projesini İstanbulluların hizmetine sunacağız. İstanbul'da önümüzdeki günlerde yapımına başlayacağımız Altunizade-Çamlıca ve Bosna Bulvarı-Nato Yolu'na kadar uzanan metro hattını da tamamlayıp, İstanbulluların hizmetine sunacağız. İstanbul bizim göz bebeğimiz, dünyanın başkenti. İstanbulluları şansa ve birilerinin kaderine bırakmamak gerekiyor."
Karaismalioğlu son olarak projede emeği geçen herkese teşekkürlerini ileterek konuşmasını sonlandırdı.