23 / 11 / 2024
fuzul

İstanbul'un 'cadde'lerinde mağaza kiraları uçtu!

İstanbul'un 'cadde'lerinde mağaza kiraları uçtu!

İstanbul’un ünlü alışveriş caddelerinde değişimler olduğunu söyleyen Avi Alkaş, “Bazı binalar yıkılıp yeni baştan mağazaya dönüştürülüyor. Caddelerdeki mağaza kiraları metrekare başına 125-300 doları buldu” dedi




Gayrimenkul konusunda finansal ve profesyonel danışmanlık veren Jones Lang LaSalle’in (JLL) Türkiye Başkanı Avi Alkaş, İstanbul’un en önemli alışveriş caddeleri arasında Bağdat, İstiklal, Abdi İpekçi, Bahariye, Beşiktaş ve Alemdağ caddelerinin olduğunu söyleyerek, “İstiklal Caddesi’nde metrekaresi 300 dolara çıkan mağazalar var. Bağdat Caddesi de aynı şekilde. Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi’nde ise en pahalı mağazanın metrekaresi 250 doları buldu. Bu rakam Bahariye’de 140 dolar, Beşiktaş ve Alemdağ’da 125 dolar. Şimdi önemli değişimler oluyor. Bir takım binalar yıkılıp yeni baştan mağazaya dönüştürülüyor” dedi.


Alışveriş turizminin, sağlık, ileri yaş, kültür, inanç ve kongre turizmleri ile mutlaka pekiştirilmesi gerektiğini vurgulayan Alkaş, “İstanbul’un mutlaka bütün önemli kongrelerin yapıldığı ve tekrarlandığı bir şehir olması gerekiyor” dedi.


Üniversitelere AVM


Sağlık turizmi kapsamında, alışveriş merkezleri ile hastanelerin karma projeler içinde yer alabileceğini belirten Avi Alkaş, “Yapılmalı çünkü burada uzun tedaviler nedeniyle uzun konaklamalar oluyor. Mesela saç ekimi için gelenler başlarında bonelerle alışveriş merkezlerinde dolaştığını görüyorum. Estetik ona keza..” dedi.


Alkaş, karma kullanım konusunda bir takım bölgelerde, yasaların elverdiği ölçüde, özellikle yükseköğrenim kurumlarıyla alışveriş merkezlerinin iç içe olabileceğini ifade etti.


Alkaş, şöyle devam etti:

“Öte yandan alışveriş merkezleri içine meslek edindirme ve beceri geliştirme gibi kurslar kurulabilir. Ayrıca atıl olan bir takım sinema, konferans ve toplantı salonları bu tip kurs alanlarıyla çok amaçlı kullanıma dönüştürülebilir.”

 

İşbirliğinden sonra ilk durak Montenegro


Avi Alkaş, kısa süre önce Avm Partners ile yaptıkları işbirliğiyle ilgili olarak ise şunları söyledi: “Müthiş bir güçbirliği sağladık diyebilirim. Her iki tarafın da perakende birikiminin sadece Türkiye’de kalması yazık olurdu. İç pazardaki gücümüzü yakın cografyaya taşıyabilmek için daha güçlü bir kadroya ihtiyaç vardı. Bu işbirliğiyle Yunanistan, Bulgaristan, Arnavutluk, Azerbaycan ve Kazakistan pazarlarına açılacağız. Hatta Montenegro’da bir projeye başlamak üzereyiz.”

 

‘Kuzey Irak’ta kapı girişleri yüzde 40 düştü’


Bölgede yaşanan olaylar nedeniyle Kuzey Irak’taki perakende sektörünün olumsuz etkilendiğini belirten Alkaş, şu bilgileri verdi: “Kuzey Irak’ta olan bitenler, önce orada çalışan yabancıların geri çekilmesine neden oldu. 


‘Yaşam devam ediyor’


IŞİD nedeniyle bölge belli bir hareketlilik kaybına uğradı. Kapı girişlerinde yüzde 40’a varan düşüş yaşandı. Ancak toparlanma da başladı. Sonuçta yaşam devam ediyor. Geçen seneye göre çok daha iyiyiz. Tabii bölgenin bu karmaşaya düşmesinden önceki hale henüz gelebilmiş değiliz. Kuzey Irak’ta Dohuk kentinde açtığımız merkezde 7-8 bini bulan ziyaretçi sayısı var. Bu çok önemli bir sayı. Çocuk eğlence parkı hâlâ çalışıyor. Çocuklar ne olursa olsun eğlenmenin peşinde.”


Körfez’deki alım gücünün Türkiye’de hâlâ olmadığını kaydeden Avi Alkaş, “İstanbul içinde bile o kadar büyük bölgesel farklılıklar var ki... Beylikdüzü, Gürpınar civarındaki bir AVM ile Büyükdere Caddesi eksenindeki AVM’ler arasında ciddi farklar var. Aynı şekilde turist gelen AVM’ler ile gelmeyenAVM’ler arasında da bu farklar mevcut” dedi.


Milliyet




Geri Dön