22 / 11 / 2024
fuzul

İtibarda geride kalan inşaat sektörüne Bakan uyarısı: Satış sonrası aksaklıklar yaşanıyor!

İtibarda geride kalan inşaat sektörüne Bakan uyarısı: Satış sonrası aksaklıklar yaşanıyor!

Türkiye İtibar Endeksi ortalamasının çok altında kalan inşaat sektörünü Bakan Zafer Çağlayan, "Satış sonrası aksaklıklar yaşanıyor" diyerek uyardı




 

Türkiye İtibar Endeksi’nde inşaat sektörü sınıfta kaldı. 12 sektörün ortalama itibarının 78.3 olarak belirlendiği endekste sektörün puanı 42.6’da kaldı. Konuyu değerlendiren Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan “İnşaat sektörünün bu noktada çıkması tesadüfi değil. Bilhassa satış sonrası ortaya çıkan aksaklıklar vatandaşlar tarafından önemli etkisi görülürken, depremlerin de bunda ciddi bir etkisi vardır” dedi.    En itibarlı şirket Koç    İtibar Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi Xsights tarafından gıda, alkolsüz içecek, otomotiv, banka ve sigorta, konfeksiyon ve tekstil, enerji, beyaz eşya, elektronik, holdingler, iletişim, inşaat ve perakende olmak üzere 12 sektörde 26 ilde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) araştırması sonuçları, “Türkiye İtibar Zirvesi”nde açıklandı.    Endekste ölçümlenen 12 sektörün itibar puanı ortalaması 78,3 olurken, endeksin 2011 sonuçlarında, Türk halkının itibarlı gördüğü markalara gönülden bağlı olduğunu söylemesi en dikkati çeken sonuç oldu.    Türkiye İtibar Endeksi 2011 sonuçlarına göre Koç Holding yüzde 24,3, Turkcell yüzde 13,1 ve Sabancı Holding yüzde 10 ile Türkiye’nin en itibarlı üç markası oldu. Bu şirketleri yüzde 9,4 ile Ülker, yüzde 8,3 ile Arçelik, yüzde 6,6 ile Ağaoğlu, yüzde 4,5 ile Coca Cola, yüzde 4,4 ile İş Bankası, yüzde 2,8 ile BİM, yüzde 2,3 ile LCW, yüzde 2,2 ile TEDAŞ ve yüzde 1,6 ile Renault izledi.    Sektörün navigasyonu    Endekse göre kamuoyu nezdinde en itibarlı üç sektör ise gıda, elektronik ve perakende olarak sıralandı. Endeks sonuçlarının açıklandığı toplantıda konuşma yapan Çağlayan ise hem girişim sermayesinin gelmesi hem firmaların ortaklıklar kurması, sermaye ve etki alanlarını büyütmeleri için bu algıların önemli radar olacağını belirtti. Endeksin ‘navigasyon aracı’ olarak niteleyen Çağlayan inşaat sektörünün yüksek farkla en düşük endeks rakamında olması ile ilgili olarak “Bu çalışma şirketlere kendilerine çekidüzen vermeleri noktasında çok önemli bir çalışma olacak. Sektörel alanda baktığımız zaman itibar açığı en az olan inşaat sektörü. Depremlerde binaların yıkılması, hasar görmesi, inşaat sektörünün itibar algılanmasında çok önemli bir faktördür” dedi. “Çalışma adeta özel sektörün bir navigasyonu olacaktır” diyen Çağlayan sektörlerin problemlerini görerek yapacakları çalışmaların hükümetin teşvik sistemi açısından da önemli veri olarak kabul edileceğini belirtti.   RADİKAL

Geri Dön