22 / 11 / 2024
fuzul

İzmir'in ev fiyatları İstanbul'la yarışacak!

İzmir'in ev fiyatları İstanbul'la yarışacak!

Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak'a göre İzmir için yeni bir dönem başlıyor. Bu miladın iki temel sebebi var. İşte, İzmir'in yükselişinin sebepleri...




Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak'a göre  İzmir  için yeni bir dönem başlıyor. Bu miladın iki temel sebebi var. Birincisi İzmir Milletvekili Binali Yıldırım'ın başbakan olması, bir diğeri de şimdilik sadece Osmangazi Köprüsü ayağı hizmete geçen Gebze Orhangazi İzmir Otoloyolu projesi. Sancak, "Başbakanımız vekilliği döneminde açıkladığı İzmir projelerini bir bir hayata geçirecek. Otoban sayesinde de İzmir İstanbul’un tek alternatifi haline gelecek" diyor. 


Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, şimdiye kadar yeterince yatırım çekemediği düşünülen İzmir'in bir miladın eşiğinde olduğunu ifade ediyor. Sancak, Osmangazi Köprüsü'nü de kapsayan ve 2019'da açılması planlanan Gebze Orhangazi İzmir Otoyolu'nun hayata geçmesiyle İzmir'de yeni bir dönemin başlayacağını vurguluyor. 


Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, şimdiye kadar yeterince yatırım çekemediği düşünülen İzmir'in bir miladın eşiğinde olduğunu ifade ediyor. Sancak, Osmangazi Köprüsü'nü de kapsayan ve 2019'da açılması planlanan Gebze Orhangazi İzmir Otoyolu'nun hayata geçmesiyle İzmir'de yeni bir dönemin başlayacağını vurguluyor. 


Yaz dönemleri genelde gayrimenkul sektörünün en durgun zamanı oluyor. Bir yaz rehaveti var mı sektörde? 

Son 1 yılda döviz kurundaki artış, faiz oranlarının yüksekliği sektörü olumsuz etkiledi. Sektörün gidişatı için en önemli etken ise faiz. Faiz oranları yüksekken ne yazık ki kimse gelip, gayrimenkule yatırım yapmayı düşünmüyor. Parasını faize yatırıp, paradan para kazanma yoluna gidiyor. Türkiye’nin gayri safi milli hasılasının yüzde 7’sini oluşturan inşaat sektörü, tek başına bütün sektörlerin yüzde 30’unu ilgilendiriyor. Sonuçta sektör bir tek bina yapmakla sınırlı değil, mobilya da cam da inşaatın içinde. Bu sektörün dinamik olması Türkiye’nin sanayisinin dinamik olması anlamına geliyor. Bunun önündeki en büyük engel de faiz oranlarının yüksekliği. Dış etkenler de çok önemli. Sonuçta dünya bir gemi ve biz o geminin içindeyiz. Suriye, Irak, Libya, Arap baharının yaşandığı bölge, Ukrayna, Yunanistan… Biz neredeyse kaynayan kazanın ortasındayız. Kendimizi muhafaza etmeye çalışıyoruz. Acaba yarın ne olur endişesi sektörde ciddi anlamda tedirginlik yaratıyor. Yatırım kararı verirken, bunlar mutlaka göz önünde bulunduruluyor. 


İstanbul'la İzmir arasında fark var mı? 

İstanbul ciddi bir arzla karşı karşıya. Daha önce oluşan tüketimin altında bir satın alma var. Arzda bir şişkinlik oluştu. Bu da inşaat firmalarını sıkıntıya sokuyor. Bu noktada faiz oranlarının düşürülmesi hayati bir konu. Bir de müteahhitlik işinin tarif edilmesi gerekiyor. Kimlerin müteahhit olabileceğinin, hangi kriterlere sahip olması gerektiğinin net çizgilerle belirlenmesi gerekiyor. Hatta bir arz talep sorunu yaşanmaması için müteahhitliğin zorlaştırılması gerekiyor. İnşaat gelişigüzel girilen bir sektör olmamalı. İzmir’de İstanbul kadar çılgın bir arz yok. 



Folkart Time nasıl gidiyor? 

Projenin yarısı konut, yarısı ofis gibiydi. Bir ayda konutların yüzde 70’ini, ofislerin de yüzde 25’ini sattık. Bu bizim için önemli başarı. Ama Folkart tek başına tüm sektörü temsil etmez. Maalesef Türkiye genelinde işler böyle değil. 


Bu satışa nasıl ulaşıldı? 

Doğru tespitler yaptık. Biz projelerimizde yer tespiti ve piyasa araştırmasını iyi yapmaya özen gösteriyoruz. Ne tarz konut yapılmalı, 1+1 mi, 2+1 mi olmalı, ihtiyaç ne doğrultuda… bunları çok iyi tespit ediyoruz. Piyasanın nabzını tutuyoruz, ezbere iş yapmıyoruz.


Üç kent tek parça olacak


Çeşme’de konut fiyatları 3 yılda 3 katına çıkacak' demiştiniz. Peki İzmir'de ne olur? 

İzmir'de de benzer bir tablo bekliyorum. 10 yıl içinde İzmir’deki konut fiyatları İstanbul’u yakalayacak. Çünkü İstanbul’un tek alternatifi İzmir. İstanbul doldu ve nüfusu artık taşıyamıyor. Limanıyla, turizmiyle Türkiye’de İstanbul’a benzeyen tek şehir İzmir.  Ankara  Antalya, Mersin olamaz. Otoban sayesinde İzmir İstanbul’un bölgesi olacak. İstanbul, Bursa, İzmir tek parça haline gelecek. 


BASMANE ÇUKURU VE İZMİR FUARI


İzmir'de hayata geçireceğiniz Basmane projesi için de benzer bir araştırma yaptınız. Ne çıktı bu araştırmanın sonucunda, proje ne ölçüde değişti? 

Basmane’de yaptığımız araştırmada, eğer oraya alışveriş merkezi yaparsak mevcut trafiğe yüzde 25’lik bir trafik yükü daha ekleneceğini tespit ettik. Bölge zaten şu anda bile bu trafiği kaldırmadığı için biz vicdanen bu projeyi yapmamaya karar verdik ve projeyi değiştirme kararı aldık. Altta tüm halka açık küçük bir çarşı olacak, 50 bin metrekarelik bir AVM değil de 10 bin metrekarelik küçük bir çarşı olacak. Üstte de konutlar, ofisler ve sosyal alanlar olacak. İzmir Fuar alanıyla birleşecek birbirinin devamı olacak bir proje planlıyoruz. 


Nasıl birbirinin devamı? 

İzmir Fuarının planları ve mimari tasarımı bitti. Eski depolar yıkılıyor. Daha önce satış amaçlı sergilerin yapıldığı alanın yerine büyük bir kültür merkezi yapılıyor. 2500 kişilik bir kongre salonu yapılıyor. Yürüyüş yolları bisiklet yolları yapılıyor. Çok güzel bir proje söz konusu. Önümüzdeki birkaç ay içinde inşaata başlanması ve 2 yılda tamamlanması planlanıyor. O projenin ve bizim projemizin bitişi aşağı yukarı aynı zamana denk geliyor. Fuarla Basmane Çukuru arasındaki duvarı kaldıracağız. Bir bütün haline getireceğiz. Bu iki proje birbirini tamamlayan iki iş haline gelecek. İzmir’in kalbi artık orada atacak.


İstanbul'a iyi yerden gireceğiz


İzmir dışında hedef bölgeleriz hangi şehirler olacak? 

Balıkesir, Bursa, Manisa ve İstanbul gibi özellikle otobanın geçtiği illerde planlarımız var. Şu an İzmir’deki yoğunluğumuz çok çok fazla. 10 proje yürütüyoruz. Talep yüksek. Ama fırsat buldukça Manisa, Bursa ve İstanbul’a da el atmayı planlıyoruz. İstanbul’da arazi oluşturmaya çalışıyoruz. İstanbul’a iyi bir yerden gireceğiz. 


Peki yurtdışı? 

Türkiye’de yoğunluğumuz çok fazla. Yurtdışını biraz askıya aldık. Fazla dağılmak istemiyoruz. Bu yıl itibarıyla bir yurtdışı planımız yok.


İzmir'in en büyük şansı Başbakan Yıldırım 


İzmir'in hakettiği yatırımı almadığı düşünülüyor. Görüşünüz nedir? 

Kötü bir algı var; 'İzmir’e gidilmez, yatırım yapılmaz, sonuç alınmaz vs. Ben şahsen böyle bir sorun yaşamadım. Son yıllarda gelen birkaç firma var ama ben bu sayının önümüzdeki yıllarda artacağını düşünüyorum. Binali Bey’in başbakan olması İzmir'le ilgili insanlara bir umut verecek. Çünkü İzmir'in yıllardır beklediği İstanbul Otobanı, İzmir Ankara Hızlı Treni, Çandarlı Limanı, Bayraklı Bölge Hastanesi, Üçkuyular Karşıyaka Tüpgeçidi gibi yatırımlar yavaş yavaş hayata geçiyor. Başbakanımız Binali Yıldırım’ın İzmir milletvekili olması İzmir’in başına gelebilecek en büyük şans. Elbette kendisi tüm ülkenin vekili ama burası onun sorumluluk alanına giriyor. Bir miktar pozitif ayrımcılık tabii ki olmalı. Böylece İzmir önümüzdeki 5 yılda şaha kalkacak.



Akşam 



Geri Dön