İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ne zaman açılacak?
Gebze-Orhangazi-Izmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yollan Dahil) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor.
Gebze-Orhangazi-Izmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yollan Dahil) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. İstanbul—İzmir arasını 3,5 saatte indirecek olan Gebze-OrhangaziIzmir otoyol projesinin en önemli bölümü İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında köprü ayaklarını oluşturan deniz üzerinde yükselen kuleler tamamlandı. Dünyanın 4. büyük köprüsünün kule yüksekliği 254 metre. Araçların geçeceği tahliyeleri taşıyacak olan ana kablo için kılavuz kablo çekimine başlanırken iki yaka ilk defa birleşiyor. Ana kablo, montajı tamamlandığında 330 bin metre ince kablodan oluşacak.
Ana kablonun tamamlanmasının ardından önümüzdeki mayıs ayında tahliyelerin döşenmesine başlanacak. Köprünün bu yıl sonunda tamamlanması planlanıyor.
KULELER TAMAMLANDI
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-işlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-OrhangazHzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde 1 2 adet, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde ise 2 adet olmak üzere toplam 14 adet betonarme viyadükte çalışmaların devam ettiği projede, Gebze-Bursa arasındaki 6 adet viyadük tamamlandı. Bu projenin en önemli ayaklarından biri olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor. Karada imal edildikten sonra denize batırılan 38 bin 404 fon ağırlığında Keson temelleri üzerinde 20 1 4 temmuz ayından imal edilmeye başlanan köprü kulelerinin imalatı tamamlandı.
Türkiye'de benzer köprülerden farklı olarak çelik olarak Gemlik'te imal edilerek inşaat sahasına getirilen yüksekliği 254 metreye ulaşan köprü kuleleri 88 çelik bloğun birbirine kaynaklanmasıyla yapıldı. Bu parçaların her birinin 350 tonla 1 70 ton arasında değişen ağırlıkta olduğu belirtildi.
KABLO İLE BİRLEŞİYOR
Köprü kulelerinin tamamlanmasının ardından iki yaka arasında ana kablo döşenmesi için çalışmalar başlandı. Tahliyeleri taşıyacak olan ana kablo için kılavuz kablo çekilmesi işlemi büyük bir dikkatle yapılıyor. Özel römorkörler tarafından çekilen kılavuz kablo Toplam 'do 2 bin 682 metre olarak I planlanan köprünün orta açıklığının l '500 metre olacağı ve dünyanın en buyuk orta açıklığa sahip dördüncü l köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve m 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmeti verecek.
köprü hattı boyunca önce denizin altına çekiliyor. Kılavuz kablonun karşı kıyıya ulaşmasının ardından 254 metrelik dev köprü kulelerinin üzerindeki vinçler tarafından kaldırılacak. Bu sırada İzmit körfezinin gemi geçiş trafiğine kapatılacağı belirtildi. Kılavuz kablonun tamamlanmasının ardından iki yaka arasında araçların geçiş yapacağı tahliyeleri taşıyacak olan ana kablonun imalatına geçilecek. Ana kablo toplam 330 bin metre uzunluğunda ince kablodan oluşuyor.
Bizim Gazete