23 / 12 / 2024

Kadıköy-Kartal Metrosunda vagonlar yer altına indi!

Kadıköy-Kartal Metrosunda vagonlar yer altına indi!

Kaynarcaya kadar uzatılan ve bu yıl sonunda açılması planlanan hattaki 16 istasyonda, 144 metro vagonu hizmet verecek. Kartal Taş Ocakları Mevkisindeki yaklaşım tünellerinden tırla tünele taşınan vagonlar, düzenlenen törenle raylara aktarıldı



 Sürücüsüz kullanım özeliğine sahip son teknoloji vagonların Kadıköy-Kartal Metrosuna indirilmesine başlandı.

Kaynarcaya kadar uzatılan ve bu yıl sonunda açılması planlanan hattaki 16 istasyonda, 144 metro vagonu hizmet verecek.

Kartal Taş Ocakları Mevkisindeki yaklaşım tünellerinden tırla tünele taşınan vagonlar, düzenlenen törenle raylara aktarıldı. 22 kilometre uzunluğa sahip Kadıköy-Kartal Metrosunda 16 istasyon bulunuyor. Kartaldan Kaynarcaya kadar uzatılan hattaki kazıda günde yaklaşık 150 metre yol alınıyor. Bu kazı hızının da şehir içinde açılan dünyanın en hızlı tünel çalışması olduğu belirtiliyor. Kozyatağı-Kartal arasında ray döşeme işlemi tamamlanan hatta, günde 250 metre ray montajı yapılıyor.

Uzunluk 48.5 km

Toplam uzunluğu 48.5 kilometreyi bulacak olan hat için temin edilen vagon sayısı hattın Kaynarcaya uzatılması sebebiyle 120den 144e çıkarıldı. Ocak ayında başlayan sevkiyat sürecinde bugüne kadar 16 vagon sahaya geldi. 4lü vagonlar bin 84, 8li vagonlar ise 2 bin 168 yolcu kapasiteli.

Kadıköy-Kartal Metro hattı ile Marmaray, Yenikapı-Hacıosman ve Otogar-Bağcılar-İkitelli Hatları tamamlandığında, Kartaldan metroya binen bir yolcu Kadıköye 29 dakikada, Üsküdara 35 dakikada, Yenikapıya 47 dakikada, Taksime 55 dakikada, Otogara 66 dakikada, Hacıosmana 79 dakikada, Atatürk Havalimanına 79 dakikada, Olimpiyat Stadına 89 dakikada ulaşılabilecek.
Fatma AKSU/İSTANBUL

AKILLI VAGONLARIN ÖZELLİKLERİ

-Sürücüsüz kullanım özeliğine uygun. Bu sayede geceleri park, tamir-bakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz yapılacak.

-Vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları var. Yolcuların 4 vagondan oluşan araç içerisinde
dağılımı mümkün olacak.

-Tüm vagonlarda ısıtma, soğutma ve havalandırma var.

-Yolcu güvenliği için araç içi ve dışı kapalı devre kamera sistemi ile izlenecek.

-Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeler olacak.

-Vagon içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı online bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren Dinamik Yol Haritası bulunuyor. Ayrıca bu yol haritası üzerinde diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktalarının gösterimi mevcut.

-Araç içinde, araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağını gösteren dijital OK göstergesi olacak.

- Yolcular ile makinist arasında aktif iletişim sağlanabilecek.

- Konforlu bir yolculuk için titreşim ve ses izolasyonu ile yangın izolatörleri olacak.
Hürriyet


Geri Dön