Kadıköy-Kartal metrosunun deneme sürüşleri 2010'da!
Kadıköy-Kartal metro hattında tünel açan köstebek makinası Kartal istasyonuna ulaştı. Hat tamamlandığında iki nokta arasında yolculuk 29 dakikaya inecek
İstanbul'un trafik sorununa çözüm bulmak amacıyla çalışmalarına başlanan raylı sistem hatlarına 2010 yılında bir halka daha ekleniyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Ağustos ayında Kartal Taş Ocakları mevkisinden zemine sürülen bir TBM (köstebek) makinesinin Kartal istasyonuna varış törenine katıldı. Basın mensuplarına çalışmalarla ilgili bilgi veren Başkan Topbaş, İstanbul'da devam eden 52 kilometrelik metro çalışmasının 33 kilometresini tamamladıklarını söyledi. Kadıköy- Kartal metro hattının 2 milyar TL'ye mal olacağını kaydeden Topbaş, "Kadıköy-Kartal metrosu kara, deniz, hava ve raylı ulaşım hatlarına da entegre olacak. 2.5 dakikada bir aynı yöne doğru yapılacak metro seferleri sayesinde bir saat içerisinde aynı yöne 70 bin yolcu taşınabilecek" dedi.
TEST SÜRÜŞLERİ 2010'DA
2005'te temeli atılan Kadıköy-Kartal metrosunun deneme sürüşlerinin 2010'da başlaması planlanıyor. Günde 1 milyon yolcu taşıması beklenen metro hattı ile Kadıköy- Kartal arasını 29 dakikaya indirecek. Kadıköy-Kartal arasındaki 16 istasyonlu metro inşaatında 2 bin 450 kişinin çalıştığını kaydeden Topbaş "Hat, Kadıköy Ayrılık Çeşmesi İstasyonu'nda Marmaray ve banliyö hattıyla, Kozyatağı istasyonunda Dudullu-Bostancı metro hattıyla, Kaynarca İstasyonu'nda ise Pendik-Sabiha Gökçen Havaalanı- Sultanbeyli metro hattıyla birleşecek. Marmaray'ın da devreye girmesiyle Kartal'dan Sarıyer'e ve Atatürk Havalimanı'na 79, Taksim'e 57, Yenikapı'ya 49, otogara ise 60 dakikada gidilebilecek" şeklinde konuştu.
GÜNDE 150 METRE TÜNEL KAZILIYOR
Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, Kadıköy-Kartal metro hattında tünellerin birleşmesi törenine katıldı. Topbaş günde ortalama 100-150 metre tünel kazıldığını söyledi.
Zeynel Yaman/Sabah