Kahramanmaraş Aksu Köprüsü yenileniyor!
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi şehir merkezi ile batı köylerini birbirine bağlayan Aksu Çayı üzerindeki ulaşım köprüsünü malzeme dayanımı ve ekonomik ömrünün dolması sebebiyle yıkma kararı aldı
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi şehir merkezi ile batı köylerini birbirine bağlayan Aksu Çayı üzerindeki ulaşım köprüsünü malzeme dayanımı ve ekonomik ömrünün dolması sebebiyle yıkma kararı aldı. Yapılan teknik inceleme sonucunda statik açıdan zayıf ve günümüz trafik yoğunluğuna cevap veremediği belirtildi. Köprünün yeniden projelendirilerek, ulaşım standardı yüksek, depreme dayanıklı ve günümüz trafik yoğunluğuna cevap verebilen yeni bir sanat yapısı yapılması planlanmaktadır. Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı Etüt Proje Şube Müdürlüğü tarafından Proje aşaması tamamlanan ve yüklenici firmayla imzalanacak sözleşmenin ardından inşaatına başlanacak olan köprüyle ilgili yapılan açıklamada; “Köprü ayaklarının tüm yükleri zemine aktarabilmesi için toplam 34 adet 714 m 120 cm. çapında kazıklar kullanılacaktır" Toplam köprü genişliği 15 m olup, 3 er m sağ ve sol çift tretuvar, 9 m yol genişliği mevcuttur. Köprüde 3 orta ayak 2 kenar ayak bulunmaktadır. Bu açıklıklarda 44 adet 30 m açıklıklı öngermeli kiriş mevcuttur” denildi.
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi
Haber Anayurt Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Kahramanmaraş Biiyükşehir Belediyesi şehir merkezi ile batı köylerini birbirine bağlayan Aksu Çayı üzerindeki ulaşım köprüsünü malzeme dayanımı ve ekonomik ömrünün dolması sebebiyle yıkma kararı aldı. Yapılan teknik inceleme sonucunda statik açıdan zayıf ve günümüz trafik yoğunluğuna cevap veremediği belirtildi. Köprünün yeniden projelendirilerek, ulaşım standardı yüksek, depreme dayanıklı ve günümüz trafik yoğunluğuna cevap verebilen yeni bir sanat yapısı yapılması planlanmaktadır.
Anayurt
Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, şehir merkezi ile batı köylerini birbirine bağlayan Aksu Çayı üzerindeki ulaşım köprüsünü, malzeme dayanımı ve ekonomik ömrünün dolması sebebiyle yıkma kararı aldı. Köprünün yeniden projelendirilerek, ulaşım standardı yüksek, depreme dayanıklı ve trafik yoğunluğuna cevap verebilecek yeni bir sanat yapısı olarak yapılması planlanıyor. Yapılan teknik inceleme sonucunda eski köprünün statik açıdan zayıf ve günümüz trafik yoğunluğuna cevap veremediği belirtildi. Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı Etüt Proje Şube Müdürlüğü tarafından proje aşaması tamamlanan ve yüklenici firmayla imzalanacak sözleşmenin ardından inşaatına başlanacak olan köprüyle ilgili yapılan açıklamada, "Köprü ayaklarının tüm yükleri zemine aktarabilmesi için toplam 34 adet kazık kullanılacaktır. Genişliği 15 metre olup, 3'er metre tretuvar, 9 metre yol genişliği olacak" denildi.
Sabah