04 / 05 / 2024

Kanal İstanbul ile neler değişecek? Çılgın proje şehri kuzeye mi taşıyor?

Kanal İstanbul ile neler değişecek? Çılgın proje şehri kuzeye mi taşıyor?

İBB İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı ve Boğaziçi Peyzaj İnşaat Müşavirlik Teknik Hizmetler Sanayi Ticaret Anonim Şirketi Genel Müdür Yardımcısı Nazım Akkoyunlu mega kent İstanbul'un doğal alanları üzerindeki tehditleri anlattı. işte Akkoyunlu'nun o açıklaması..



'DURDURULMALI'


Böyle bir projeye ihtiyaç duymanızın nedeni nedir?

Geçmişten gelen sağlıksız bir kentleşme süreci var. Bunun da artık devam etmemesi gerekiyor. İmar affıyla gayrimenkul geliştirme üzerinden giden bir süreç. Dolayısıyla İstanbul’a da zarar veren bir süreç oldu ve hâlâ da zarar vermeye devam ediyor. İstanbul kuzeye gelişmemesi gereken bir kent. Bunu tetikleyici birtakım projelerde korumak gerekiyor. Biz İstanbul’un doğal sınırlarına eriştiğini düşünüyoruz. İstanbul'u takip eden bütün uzmanların ortak görüşü İstanbul'un kuzeye doğru gelişmesinin durdurulması gereken bir kent olduğu yönünde. Bunu geçmiş planlarda da görüyoruz.

İHBARDA BULUNABİLİRSİNİZ

Koru İstanbul projesinin internet sitesine girerek fikir belirtmek, proje kapsamında gönüllü olmak, soru sormak ve tanık olunan tahribatı bildirmek mümkün.

Kanal İstanbul ile neler değişecek? Çılgın proje şehri kuzeye mi taşıyor?

KANAL İSTANBUL GÜZERGAHI NERESİ? ÇILGIN PROJE NEREDEN GEÇİYOR?

Çılgın proje olarak bilinen ve gündemden düşmeyen Kanal İstanbul projesinin güzergahı merak ediliyor ve aratılıyor. Peki  Kanal İstanbul güzergahı nerede? Kanal İstanbul nerelerden geçecek? İşte detaylar...

Sık sık gündeme gelen Kanal İstanbul güzergagının belirlenmesi için 5 ayrı alternatif koridor üzerinde çalışma yapıldı. Söz konusu alternatif güzergahların çevresel etkileri ve yerüstü su ve toprak kaynaklarına, ulaştırma ağlarına, yeraltı su kaynaklarına, kültür ve tabiat varlıklarına etkileri tek tek masaya yatırıldı. Ayrıca bunlar dışında inşaat maliyeti ve süreleri de kıyaalandı.

Çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul’dan dünya denizlerinde dolaşan en büyük konsept gemi şeklinde belirlenen boyu 275 metre, draftı maksimum 17 metre olan ve ortalama olarak da 145 bin  tonluk tankerlerin geçişine imkan verecek bir tip enkesit kullanılarak, koridorlar mukayese edildi. Konu ile ilgili olarak aktarılan detaylara göre, Küçükçekmece Gölü - Sazlıdere Barajı - Terkos doğusunu takip eden güzergâh en uygun koridor olarak belirlendi.

Kanal İstanbul'da yeni ihale! Halkalı-Ispartakule Demiryolu'nda hazırlıklar başladı!

472 kamu arazisi 24 ay vadeyle satışa çıktı! Kanal İstanbul'a komşu arazilerde fırsat!

TOKİ'den Kanal İstanbul manzaralı 844 konutluk yeni proje geliyor!


Geri Dön