26 / 11 / 2024

Kanal İstanbul iptal edilmedi! 1 ihalesi iptal!

Kanal İstanbul iptal edilmedi! 1 ihalesi iptal!

Danıştay tarafından, Kanal İstanbul geçişi çerçevesinde Halkalı-Ispartakule arasında hayata geçirilecek olan demiryolu hattının pazarlık usulüyle ihaleye verilmesini hukuka aykırı olarak belirledi ve ihale için iptal kararını verdi.




Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından "Halkalı-Kapıkule Yeni Demiryolu İnşaatı Kapsamında Halkalı-Ispartakule Arası (Kanal İstanbul Geçişi) Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini ve Yapımı" ihalesi 28 Haziran 2021'de Kamu İhale Kanunu'nda yer alan 21/b maddesi çerçevesinde ilansız şekilde pazarlık usulü ile gerçekleştirildi. İhaleye konu olan yapım işi, "ivedi" şekilde yapılması zorunlu olan işler kapsamında işaret edildi. 

Bakanlık tarafından bu çerçevede ihale için 9 firmayı davet etti ve ihale için 5 firmadan teklif verildi. Ekonomik açıdan değerlendirildiğinde en uygun teklif, 3 milyar 111 milyon 362 bin 15 Türk Lirası tutarla Gülermak-Yapı ve Yapı-Taşyapı ortaklığı tarafından verildi ve ihalenin kazananı da bu ortaklık oldu.İhaleye konu olan hattın, Küçükçekmece Gölü ile hayata geçirilmesi planlanan Kanal İstanbul 'un altından geçişi olacak şekilde çift tüp tünel olarak inşa edilmesi öngörüldü. 

Kanal İstanbul iptal edilmedi! 1 ihalesi iptal!

Fakat Modifalt İnşaat Makina Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti, işin açık ihaleyle gerçekleştirilmemesinin yasaya aykırı olduğunu ileri sürdü ve mahkeme yolunu tutarak dava açtı.  Ankara  18. İdare Mahkemesi tarafından 14 Ekim 2021'de ihalenin iptal edilmesi talebi kabul edilmedi. İşin yapım tekniği doğrultusunda, özellik taşıyan bir iş olduğuna ve ivedilik koşulunun bulunduğuna dikkat çeken mahkeme, bu sebeple pazarlık usulü yapılmasında hukuka aykırılık bulunmadığı kararını verdi. Fakat davacı şirket tarafından mahkemenin bu kararına itiraz edildi. 

Bakanlık savunma gönderdi

Danıştay'a savunma yollayan Bakanlık tarafından, ihalenin yapım tekniği kapsamında özellik arz ettiğine dikkat çekilerek özel teknolojik/teknik cihazların temin edilme zamanının uzun olduğu ileri sürüldü. 

Halkalı-Kapıkule demiryolu hattının bütün fazlarıyla tek bir entegre demiryolu sistemi şeklinde hayata geçirilmesinin planlandığına vrugu yapan Bakanlık, tersi halde projenin bitirilmiş bölümlerinin atıl şekilde bekleme riski olduğunu ileri sürdü. Bakanlık tarafından, tünele sahip olan bu hat kesiminin inşasının diğer işlere yetiştirilmesinin devam eden işlerin kredi sözleşmelerinde idarece taahhüt edildiğinin de altını çizdi.


Geri Dön