Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi tamamlanıyor!
Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi, 2020 yılında tamamlanacak.Karadeniz’den Akdeniz’e ulaşımı 6 saate indiren 818 kilometrelik yoldan 50 il faydalanabilecek…
Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde 1875 yılında 'Dereyolu' olarak bilinen Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi, 2'nci Abdülhamid’in isteği ile Fransız mühendislere çizdirildi. 1929'da dönemin Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt'ün temelini attığı yolda, çalışmalar aralıklı olarak sürdü. 1970'li yıllarda olası bir Sovyet işgalinde, tankların Karadeniz'den İç Anadolu'ya kolayca ulaşmasını sağlayabileceği nedeni ile kesin olarak durduruldu.
2004 yılında, Ordu'dan geçen Melet Irmağı vadisi üzerine Topçam adıyla baraj yapılması için çalışma başlatıldı. Bu çalışmayla beraber, 'baraja ulaşım yolları' adı altında 'Dereyolu' olarak da bilinen yol çalışması tekrardan başlatıldı.
Sabah’ın haberine göre, Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi dahilinde; Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Adana ve Hatay hattında toplam uzunluğu 818 kilometre olan yol projesinde çalışmalara başlandı. Tamamlanmasına az kalan 818 kilometrelik yoldan, 50 il faydalanacak ve Karadeniz'den Akdeniz'e ulaşım 6 saate inecek.
Ordu-mesudiye seyahati 90 dakikaya düşecek
Ordu etabındaki 88 kilometrelik 1 milyar 455 milyon TL tutarındaki yol projesine, 1 milyar 213 milyon TL bütçe ayrılarak yüzde 87 oranında fiziki gerçekleşme sağlandı. 80 kilometrelik kısımda asfalt çalışmaları tamamlanırken, 8 kilometrelik kısımda ise çalışmalar sürmeye devam ediyor. Ordu etabındaki yol projesinde toplam uzunluğu 15.1 kilometre olan 25 adet tek tüp tünelin yapımı bitirilirken, tünellerin elektromekanik işlerinde de çalışma devam ediyor. Yol üzerinde toplam uzunluğu 331 metre olan 1 adet viyadük ile toplam uzunluğu 280 metre olan 5 adet köprünün de yapımı bitti. Yolun bitimiyle Ordu-Mesudiye arası 180 dakikadan 90 dakikaya düşecek.
Konteyner liman hazırlığı
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Hilmi Güler, 2020 yılında tamamlanması planlanan Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi ile Akdeniz ve İç Anadolu Bölgesi'ndeki ürünlerin Ordu'ya ulaştırılacağını, Ünye Limanı'nda kuracakları konteyner liman ile Karadeniz ülkelerine ihracat yapılacağını söylerek sözlerine şu şekilde devam etti, "Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı olarak görev yaptığım dönemde bu projenin 'Dereyolu' adıyla barajlara ulaşım adı altında startını vermiştik. Proje Karadeniz'de ihracatı canlandıracak önemli bir yatırım. Denizi kullanmayan Ordu, bu projeyle artık denizi de kullanacak. Bu dev proje, artık Ordu'yu da aşan bir proje. Ülkemize stratejik bir değer kazandıracak dev bir proje. Haritayı göz önünüze alırsanız bütün Karadeniz'e kıyısı olan bütün ülkeler malını Akdeniz'e indirmek için Ege'den dolaşmak zorunda. Şimdi yapılan bu yolla Rusya, Ukrayna, Gürcistan'ın malları Ege'yi dolaşmadan direkt Hatay'a inmiş olacak. Aynı şekilde Akdeniz ürünleri de direkt Ordu'dan Karadeniz'e çıkmış olacak."
“Sivaslı hemşerilerimiz 1.5 saatte denize ulaşacak”
Ünye Limanı'nın konteyner limana çevrileceğini belirten Güler,"Akdeniz'den ürünler konteyner ile gelirse Ünye Limanı'nda düşündüğümüz konteyner limanla TIR'lara konulacak veya gemilere yüklenecek. Oradan da hedefe ulaşmış olacak. Ordu ile Mersin arasında 41 ilin doğrudan ithalat ve ihracatı bu iki limandan yapılacak. Sivaslı hemşerilerimizde 1.5 saatte Sivas'tan denize ulaşmış olacaklar. Sivas'ın da biz deniz kıyısı olmuş oluyoruz. Bu yol bundan sonra demiryolu ile de birleştirilebilir. Bu muazzam bir avantaj sağlar. Doğalgaz ve petrol kaynakları da aynı şekilde buradan geçebilir” dedi.