Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi son durum 2019 Haberi
Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde 1875 yılında 'Dereyolu' olarak bilinen Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi, 2'nci Abdülhamid’in isteği ile Fransız mühendislere çizdirildi. 1929'da dönemin Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt'ün temelini attığı yolda, çalışmalar aralıklı olarak sürdü. 1970'li yıllarda olası bir Sovyet işgalinde, tankların Karadeniz'den İç Anadolu'ya kolayca ulaşmasını sağlayabileceği nedeni ile kesin olarak durduruldu.
2004 yılında, Ordu'dan geçen Melet Irmağı vadisi üzerine Topçam adıyla baraj yapılması için çalışma başlatıldı. Bu çalışmayla beraber, 'baraja ulaşım yolları' adı altında 'Dereyolu' olarak da bilinen yol çalışması tekrardan başlatıldı.
Sabah’ın haberine göre, Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi dahilinde; Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Adana ve Hatay hattında toplam uzunluğu 818 kilometre olan yol projesinde çalışmalara başlandı. Tamamlanmasına az kalan 818 kilometrelik yoldan, 50 il faydalanacak ve Karadeniz'den Akdeniz'e ulaşım 6...