Katarlı Abu Issa, Türkiye'de 50 milyon dolarlık yatırım yapacak!
Türkiye’de 10 milyon dolarlık yatırımı bulunan Katarlı perakende devi Abu Issa, hedef büyüttü. Abu Issa Holding CEO’su Ashraf Abu Issa, uzun vadede 50 milyon dolarlık yatırım hedeflediklerini belirtti.
Türkiye’de 10 milyon dolarlık yatırımı bulunan Katarlı perakende devi Abu Issa, hedef büyüttü. Uzun vadede 50 milyon dolarlık yatırım hedeflediklerini belirten Abu Issa Holding CEO’su Ashraf Abu Issa, “Türkiye şu anda bir fırtınayı yaşıyor ancak biz buraya güveniyoruz çünkü temeli sağlam”
Perakendenin Ortadoğu ve dünyadaki en büyük oyuncularından Abu Issa Holding Türkiye'ye yatırım yapmaya geldi. Moda, güzellik, yeme-içme, mağazacılık, lüks perakende gibi alanlarda da yatırımları bulunun şirket, Türkiye'ye gelirken beraberinde moda dünyasının dev markaları Aigner, Mosafer ve Cole Haan'ı getirdi.
Dünyaca ünlü moda markaları için Türkiye'ye 2 yıl içinde 50 milyon dolarlık yatırım yapacak olan şirket, mağazacılık tarafında kapsamlı bir operasyon yürütmeyi planlıyor. Abu Issa Holding kurucusu ve CEO'su Ashraf Abu Issa ile Ataköy Kuzu Grup'a ait Sea Pearl tanıtım ofisinde bir araya geldik. Abu Issa Holding Türkiye Genel Müdürü Müge Yılmaz Tahtacı'nın eşlik ettiği görüşmede, Türkiye yatırımlarını ve ekonomiyi konuştuk.
Katar'da hangi alanlarda faaliyet gösteriyorsunuz?
Katar'da perakende, enerji ve inşaat olmak üzere üç sektörde faaliyet gösteriyoruz.
Perakendede Körfez ülkeleri, Türkiye, Güney Afrika ve Amerika'da olmak üzere toplam 150 mağazamız var. Ayrıca Katar'da iş yapmak isteyen, farklı ülkelerden profesyonellere danışmanlık hizmeti veriyoruz.
Özellikle Türk, Amerikalı ve Fransız şirketlere Katar'daki yatırımları konusunda yardımcı oluyoruz.
Katar'da hangi Türk markalarıyla işbirliği yapıyorsunuz?
Dorce Prefabrik ile işçi lojmanları inşa ediyoruz.
Bir de Alçı adlı Ankaralı firmaya danışmanlık veriyoruz.
Katar ve Bahreyn'de Ülker'in iş ortağıyız.
TÜRKİYE'DE RİSK ALTINDA HİSSETMİYORUZ
Türkiye'de ortağınız var mı?
Ortak istemek için insanın birkaç sebebi olabilir. Biri sizinle riski paylaşabilecek birini arıyorsunuzdur.
İkincisi de o ülke komplike bir ülkedir ve size bilgiler verecek birine ihtiyaç duyarsınız. İlk düşünceye bakarsak açıkçası biz kendimizi risk altında hissetmiyoruz. Küçükten başlayıp emin adımlarla gideceğine inandığımız bir işe başladık.
Türkiye'de oturmuş bir sistem var. Bürokraside de sorun yaşamadık. Bütün işlerimizde kolaylık sağlandı.
Ortaklığa gerek duymadık.
İleriye yönelik planlarınız neler?
Bu yıl mağaza sayımız 9'a çıkacak. Operasyonda bulunduğumuz tüm ülkelere baktığımızda en hızlı Türkiye'de büyüyoruz. Türk insanı çalışkan ve kalibresi yüksek. Türkiye'ye gelen herkesin kadınları işe almasını öneriyorum. Türk kadınının profilini çok güçlü görüyorum. Gelen firmaların ekiplerinde kadınlara ciddi yer vermeleri gerektiğini düşünüyorum.
FABRİKA YATIRIMI DA YAPABİLİRİZ
Bugüne kadar Türkiye'de ne kadarlık yatırım yaptınız? Hedefiniz ne?
10 milyon dolarlık yatırım yaptık. 40 milyon dolarlık ilave yatırım planlıyoruz. Büyük resme baktığımızda da hedefimiz 50 milyon dolar.
Peki üretim yatırımı yapmayı düşünüyor musunuz?
Ürettiğim ürünün yarısını o ülkede satabiliyorsam yatırım yapıyorum. Eğer ülkede böyle bir fırsat görüyorsak mutlaka ilgileniyoruz.
Üretimimizin yarısını Türk pazarında satabileceğimiz bir alan bulursak buruda da fabrika yatırımı yapabiliriz.
Katarlı işadamlarının Türkiye'ye ciddi yatırımları var. Türkiye-Katar ilişkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye, bizim için yolsuzlukların olmadığı, eğitim ve altyapının oturduğu, sağlam temelleri olan bir ülke. Bugünlerde yaşananları dev bir fırtına olarak görüyoruz ancak bu geçecek. Çünkü temeliniz çok sağlam. Daha evvel böyle şeylere tanıklık etmiş bir işadamı olarak sağlam temelleri olan Türkiye'nin bundan başarıyla çıkacağına inanıyorum.
Türk Devleti ve Cumhurbaşkanımızla ilgili ne düşünüyorsunuz?
Türkiye ile Katar'ın 10-15 yıldır, çok iyi bir noktada ve sürekliliği olan bir ilişkisi var. Bu ilişkinin iniş-çıkışları yok. Her iki ülkenin lideri de kendi ülkelerini ileri taşımak konusunda iştahlı.
Bu da iş dünyasına yansıyor. Katar'da hep Türk şirketlerine iş verilmesini istiyoruz. Buraya da ne zaman gelsek çok iyi ağırlanıyoruz.
ORYANTALİZM VE İSLAM SANATIYLA İLGİLENİYORUM
Türkiye'ye çok sık gelir misiniz?
Burada hiç işim yokken de geliyorum. Çünkü içimde büyük bir sanat aşkı var. Oryantalizm ve İslam sanatına büyük merakım var. İstanbul çok cazip bir şehir ve sanata olan bu merakım şehri daha da çekici hale getiriyor. Bölgedeki ilk ve tek olan müzayede evi AlBahie Auction House Exterior bana ait.
Sizin koleksiyonunuz var mı?
Var... Fotoğraf sanatından önce Avrupalı sanatçılar gidip bizim buraları resmediyorlar. Benim böyle eserlerim var. Türkiye'den de çok satın alınıyor. Dünyadaki en iyi kaligrafların yarısı Türk. Bugüne kadar en kuvvetli Arap kaligrafilerini yapanlar Türkler. Eskiden beri çok iyi kaligrafi stilleri var.
TRUMP ALT SINIFA HİTAP ETTİ, EZBERLERİ BOZDU
Dünya ekonomisi hakkında ne düşünüyorsunuz? Amerika'da olanlar herkes için çok büyük sürprizdi. Trump kampanyasını çok akıllıca yönetti. Orta ve alt sınıftaki beyazları hedef aldı. Bugüne kadar sadece bu grubu hedef alan hiçbir kampanya olmadı. Biraz ihmal edilmiş bir kısma yöneldi. Çok ciddi bir pazarlama stratejisi var. Rakamlara baktığınızda, Cumhuriyetçiler her zaman elitlere konuşuyorlar. Demokratlar herkesi denk görüp konuşuyor. Trump orta ve alt sınıfa konuştu. Tam da duymak istedikleri şeyi söyledi. Çok spontane olduğu için çok ezber bozdu. Ona soruları sorup cevap alamadılar. Hazırlıksız ve sürprizli bir tarz oldu. Bu tarz tuttu, en azından değişik geldi.
3 MARKASI VAR
Mosafer: Bu mağazalarda seyahate dair ihtiyaç duyulabilecek her şey bulunuyor. Kişiye özel bavul tasarımlarından bagajını kaybetmenize izin vermeyen GPS'li telefonu şarj eden, ağırlığı ölçen akıllı bavullara, sırt, makyaj ve bel çantası gibi birçok çanta çeşidinden kişiye özel etiketlere, gezginler için düşünülen her şeyi Mosafer mağazalarında bulmak mümkün.
Cole Haan: Ayakkabı ve çanta koleksiyonu ile stiline önem verenlerin ilgisini çeken markalar arasında yer alıyor.
AIGNER: Dünyaca ünlü, Alman markası AIGNER, deri, moda ve aksesuvar alanlarında tüketicilerin dikkatini çekiyor.
Ashraf Abu Issa, 2011'de Ernst&Young tarafından perakende alanında 'Yılın En İyi Girişimcisi' ödülünü aldı. Mosafer, Al Bahie Auction ve e-Pro gibi kendi holdingi içinde geliştirdiği 10'u aşkın iş/marka konseptine imza atan Ashraf Abu Issa, Katar'daki iş ve ekonomi dünyasının gelişmesine büyük katkı sağladı.
Sabah/Sinan Özedincik