22 / 12 / 2024

Kentsel dönüşüm kira yardımı almak için gerekli belgeler neler?

Kentsel dönüşüm kira yardımı almak için gerekli belgeler neler?

Kentsel dönüşüm yasası kapsamında, riskli yapılarda oturanlara 18 ay kira en düşük 715 TL olmak üzere kira yardımı veriliyor. Peki kentsel dönüşüm kira yardımı almak için gerekli belgeler neler?



Kentsel dönüşüm yasası kapsamında, riskli binalarda oturanlara 18 ay boyunca kira yardımı yapılıyor. Kira yardımı fiyatları il il değişiyor. 2019 yılı için ise en düşük kira yardımı tutarı 715 TL iken en yüksek bin 150 TL. 

Kira yardımı almak için gerekli belgeler

-Başvuru sahibinin kimlik belgesi (T.C. numarası yazılı olan belgeler geçerlidir)
-Başvuru sahibi tarafından doldurulup teslim etmesi gerekli olan başvuru dilekçesi
-Binanın riskli olduğunu gösteren rapor
-Binanın yıkım formu
-Ziraat bankası hesap cüzdanı fotokopisi (hak sahibine ya da vekiline ait hesap olması gerekir).
-Tapu belgesi ya da güncel tapu kaydı 
-Başvuru sahibine ait son üç aylık herhangi bir fatura 

Başvurular nereye yapılıyor
 

Kira yardımı almak için gerekli belgeleri tam ve eksiksiz olarak tamamlayan kişiler kira yardımı başvurularını riskli yapının bulunduğu ildeki Müdürlüğe/Belediyeye yapabilir. Vekaletname ile yapılan başvuruların geçerli olması için kira yardımına dair yetkili olduğu ibaresinin vekaletname üzerinde bulunması gerekir. Vekil kişi vekaletname ile birlikte kimlik belgesi aslı ve fotokopisini yanında bulundurmalıdır.

Kamu lojmanlarında ikamet eden kiracıların kira yardımı başvurusu

Riskli kamu lojmanlarında ikamet eden kiracılar, kira yardımı başvurusu yapmak için aşağıdaki belgeleri hazırlamaları gerekiyor.

-Başvuru dilekçesi,
-Lojmanda ikamet eden kiracının, riskli yapı için A.R.A.A.D. Bilgi Sistemi üzerinden Yapı Kimlik Numarası alındığı tarihte riskli yapıda ikamet ettiğine ve riskli yapıyı tahliye ettiğine dair eski ve yeni adreslerini gösteren Adres Bilgileri Raporu, (Lojmanda ikamet eden hak sahiplerinin Adres Bilgileri Raporu ibraz edememesi durumunda riskli yapı olarak tespit edilen kamu lojmanlarında Yapı Kimlik Numarası’nın alındığı tarihte ikamet ettiğine dair Riskli Yapı Tespit Raporu’nda belirtilen adres bilgileri ile uyumlu ilgili kurumdan alınan lojman tahsis belgesi ve tahliye yazısı ile de ikamet şartı sağlanmış olacaktır
-Riskli yapının yıkım bilgisinin A.R.A.A.D. Bilgi Sistemine girilmiş olması
-Lojmanda ikamet eden kişiye/vekiline ait T.C. Ziraat Bankası AŞ. Vadesiz TL hesabı 

 

Kentsel dönüşüm kira yardımı 2019 ne kadar?
 


Geri Dön