23 / 12 / 2024

haliç Yenikapı Taksim

haliç Yenikapı Taksim

Yenikapı-Taksim metrosunun önemli bağlantı noktası Haliç üzerindeki köprünün ilk taşıyıcı ayağı dün sabah erken saatlerde başlayan çalışmayla gece saat 02:00’de güçlükle yerine kondu

Taksim AKM'de son rötuşlar yapılıyor!

2019'da temeli atılan Taksim Atatürk Kültür Merkezi (AKM) inşaatında çalışmalar tamamlanmak üzere. Demir panoların kaldırılmasıyla projenin son hali ortaya çıktı. Yeni AKM 29 Ekim'de açılacak. 

Taksim Cami'nin inşaatında son durum ne?

Taksim Meydanı'nın en özel köşesinde, tramvay yolunun hemen başındaki Taksim Camii'nde inşaat kalışmaları hızla devam ediyor. 43 yıldır hayali kurulan, bu yılın sonunda ibadete açılması planlanan caminin son hali görüntülendi...

Taksim Camii'nin son hali görüntülendi!

Taksim Camii'nin son hali görüntülendi. Caminin kaba inşaatı tamamlandı ve minarelerinin külahları yerine konuldu...

Beyoğlu, MIPIM 2018 Fuarı'nda ilgi odağı oldu!

Beyoğlu Yatırımcılar Grubu (BIG), 25 yatırımcı ve 25 proje ile MIPIM 2018 Fuarı'na damga vurdu. Beyoğlu’nun Galataport, Haliçport, Taksim 360, Okmeydanı, Piyalepaşa İstanbul ve Örnektepe projeleri yabancı yatırımcıların ilgisini çekti. 

Taksim İlk Yardım Hastanesi 2018'de açılacak!

2015 yılında yıkımı gerçekleştirilen Taksim Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin yeni yapılan binası son hali görüntülendi. 

1936 yılında Yenikapı ile Taksim arasına tramvay hattı kurulacak!

1936 yılında Yenikapı ile Taksim arasına tramvay hattı kurulacakmış. Aynı yıl inşasına başlanacak Gazi Köprüsü'nden geçecek tramvay hattı sırasıyla Meyit Yokuşu'ndan Şişhane'ye, oradan da Taksim'e uzatılacakmış.

2007 yılında metro hattı için Ceneviz Surları taşınacak!

2007 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yenikapı - Taksim Metrosu'nu Haliç'ten geçirebilmek için Galata bölgesindeki 700 yıllık Ceneviz Surları'nın bir kısmını keserek başka bir yere taşıyacakmış.

2004 yılında 500 metrelik metro tüneli çarşıya dönüştürülecekmiş!

2004 yılında inşası devam eden Yenikapı-Taksim Metro Hattı'na Anıtlar Koruma Kurulu onay vermeyince, 20 milyon dolara mal olan 500 metrelik tünel, Kadir Topbaş'ın talimatıyla çarşıya dönüştürülecekmiş.

2000 yılında Haliç'e 5. Köprü!

2000 yılında Anıtlar Kurulu Haliç'e yapılacak Metro Köprü Projesi'ni onaylamış. 45 trilyona Haliç'e yapılacak 892 metre uzunluğundaki 5. köprü ile İstanbul Metrosu'nun Taksim-Yenikapı hattı geçişi çelik köprü ile gerçekleşecekmiş.

2000 yılında Taksim - Yenikapı metro çalışmaları durmuş!

2000 yılında Taksim - Yenikapı metro güzergahında yapılan metro çalışmaları Tünel'deki Fransız Sarayı olarak bilinen binada çatlamalar meydana getirmiş. Fransız Konsolosluğu mahkemeye başvurması üzerine İBB metro çalışmalarını durdurmuş.

1998 yılında Haliç'e çelik köprü!

1998 yılında Taksim-4. Levent arasında inşa edilen İstanbul Metrosu'nu Taksim'den Yenikapı'ya kadar uzatacak güzergahta, Haliç 12 metre yüksekliğinde 892 metre uzunluğunda çelik bir köprüyle geçilecekmiş.

1998 yılında Taksim-Yenikapı metro inşaatının temeli atılmış!

1998 yılında Taksim-Yenikapı metro inşaatının temeli Şişhane Parkı'nda düzenlenen törenle, Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmış. 124 milyon dolar harcanarak inşa edilecek hat, Haliç'i köprü ile geçerek Yenikapı'ya ulaşacakmış.

1997 yılından İstanbul Metrosu Yenikapı'ya kadar uzatılacakmış!

1997 yılında Taksim-4. Levent arasında yapımı süren İstanbul Metrosu, Yenikapı'ya kadar uzatılacakmış. Şişhane üzerinden Tünel'e ve oradan Haliç'e yapılacak köprü üzerinden geçerek Yenikapı'ya ulaşacak olan metro hattı 5.5 kilometre uzunluğunda olacakmış.

haliç Yenikapı Taksim Haberi

haliç Yenikapı Taksim

 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı ihale sonucu Astaldi SPA-Gülermak Ağır San. İnş. ve Taah. A.Ş. iş ortaklığına ihale edilen Yenikapı-Taksim metrosunun çalışmaları devam ediyor. Projenin önemli bağlantı noktası olan Haliç’teki köprünün 380 ton ağırlığındaki ilk taşıyıcı ayağı yerine kondu. Sabahın erken saatlerinde başlayan çalışma, gece yarısından sonra tamamlandı. Geçen hafta konulması planlanan ayak İstanbul’daki kar nedeniyle ertelenmişti. Toplam uzunluğu 936 m. olan Azapkapı Viyadüğü, Çelik Köprü, Mobil Köprü ve Unkapanı Viyadüğünün inşaatı da devam ediyor.   Dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan eğik askılı cable-stayed köprü sisteminde iki ana taşıyıcı ayak bulunuyor. Köprü tabliyeleri kablolarla bu taşıyıcı ayaklara asılarak taşınacak. Köprünün sudaki kısmında toplam 4 ayak bulunacak. Köprünün bir yıl içinde bitirilmesi, ray ve elektromekanik sistemlerin montajıyla birlikte 2012 ’nin sonunda metronun Haliç’e...