Tünel Bakım ve Onarım Haberi
Çavdar, Harşit Çayı üzerinde çok sayıda köprü bulunduğunu, akarsu debisinin eriyen karla birlikte büyük oranda yükseldiğini vurguladı. Arazinin yapısı itibariyle yağışın akışa çabuk geçtiğini, bunun da ani debi değişimlerine neden olduğunu belirten Çavrdar, ''Filyos Çayı'nda yaşadığımız acı tecrübe, bu hızla akan Harşit Çayı üzerindeki köprülerin zarar görüp görmeyeceği sorusunu akla getiriyor'' dedi. Dünyada köprü çökmelerine zaman zaman rastlandığı, ABD'de 1989-2000 yılları arasında 500'ün üzerinde köprünün yıkıldığını ifade eden Çavdar, bu göçmelerin yarısından fazlasının sel nedeniyle yaşandığına dikkati çekti. Selin, köprü ayaklarının altındaki zeminin boşalıp köprü ayaklarının çökmesine, bunun da köprünün yıkılmasına yol açtığını belirten Çavrdar, köprü temellerinin yeterince derin yapılması durumunda bu sorunla karşılaşılma ihtimalinin çok zayıf olduğunu söyledi. ''Tünellerde en son üretim ve yalıtım teknolojileri kullanılmakta'' Çavdar, Ordu'da 2006 yılında hizmete giren...