Yeşil Tüketim Araştırması Haberi
Yeşil Tüketim Araştırması’nın ilk yıl sonuçları markalara çok önemli bir yol haritası oluşturuyor ... 2011’de birincisi gerçekleştirilen Yeşil Tüketim Araştırması önemli sonuçları ortaya koyuyor. Tüketicilerin %71’i satın aldığı ürünlerin “yeşil/çevre dostu” olması gerektiğini düşünmesine rağmen, yeşil/çevre dostu ürün satın alanların oranı sadece %17. Araştırma katılımcıları sağlık ve eğitimin ardından en çok ilgilendikleri konunun çevre olduğunu belirtiyor ve %86’sı yeşil ve çevre dostu ürünü tanımlayabiliyor. “Yeşil ve çevre dostu ürün” deyince, tüketicilerin neredeyse yarısının (%49) aklına geri dönüşümlü ürünler geliyor; %36’sı organik, %32’si ise “enerji tasarruflu” ürünlerin çevre dostu olduğunu düşünüyor. Ancak tüketiciler satın almaya hazır olduğu yeşil ürün ve hizmetler ile ilgili olarak; yüksek fiyat, az çeşit ve güven sarsıcı bilgilendirme ile ilgili endişe yaşıyor. Araştırmaya göre Türkiye’de tüketici algılarını değiştirmek ve beklentilerini...