KİM Market İstanbul'da iki yerel marketi satın aldı!
Kim Grup, İstanbul’da iki yerel marketi 4 şubesi ile satın aldı. İlk etapta Güneşli’ye hitap eden Efeler Market’i satın alan grup, ardından Gazi Osman Paşa’da faaliyet yürüten Memar Market’i şubeleri ile bünyelerine kattıklarını açıkladı....
Kim Grup, İstanbul’da iki yerel marketi 4 şubesi ile satın aldı. İlk etapta Güneşli’ye hitap eden Efeler Market’i satın aldıklarını belirten Genel Müdür Hamit Akçay, ardından Gazi Osman Paşa’da faaliyet yürüten Memar Market’i şubeleri ile bünyelerine kattıklarını açıkladı. İki satın alma ile Kim Grup bünyesine 4 yeni şube daha eklendiğini anlatan Akçay, “Şu anda satış yerimiz 75’i buldu. Kim Grup olarak kararlı ve adımlarla yatırımlarımıza devam edeceğiz. Rekabetin yoğun olduğu, hatta yabancı perakende gruplarının Türkiye'yi terk ettiği bir dönemde biz büyümede kararlıyız. Gerek ulusal gerekse yerel satın almalarla sektörde payımızı artıracağız. Ayrı market grupları ile yeni satın alma görüşmelerinde bulunuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Yatırımlarına ara vermeyeceklerini vurgulayan Akçay, şöyle devam etti:
”Yatırım eylem planımız kapsamında Marmara’nın tüm illerinde satış ağı açmaya yöneldik. Bu kapsamda yerel marketlerle satın alma görüşmelerimiz devam ediyor. Yatırım bakımından çekici bulduğumuz bölgelerde yerel veya ulusal market grupları ile satın alma görüşmelerine açığız. Güçlü sermaye yapımız ve yatırım planımız sayesinde perakende sektöründe birinciliği hedefliyoruz. 2013’ü yüzde 20 büyüme ile kapatmayı hedefliyoruz. 2014 bizim için yeni yerlerde, illerde yatırımlar için önemli bir kilometre taşı olacak. Perakende sektöründe görülen daralma ve kar marjlarının inmesi ile rekabet artık mahalle aralarına kadar indi. En süratli, kalifiye ve uygun fiyattan satan hep bir adım önde yer alıyor. Şu anda modern perakendecilerinin payı yüzde10’dan yüzde 50-55’e geldi. Artık yoğun ve tam rekabet şartları perakende işletmelerin karlıklarını aşağıya çekmiş bulunmaktadır. Bu sebeple sektörde son senelerde küçük veya büyük ölçüde konsolidasyonlar artmıştır. Bu yönelimin devam edeceği 2015-2020 döneminde sektörde operasyonel faaliyetlerini iyi yönetemeyen şirketlerin yerini güçlü oyunculara bırakacağı ortada.”
Cihan