Kınık OSB'de alıcı bekleyen 40 dönüm arsa kaldı!
İstanbul-İzmir Otoyolu ile Kınık ile Bursa arası 1.5 saate düşerken, ilçe Çandarlı'daki Kuzey Ege Limanı'na çok daha yakınlaşacak, Kınık OSB'de parsellerin tamamı satılırken, alıcı bekleyen 40 dönüm arsa bulunuyor...
İzmir'in geri kalmış ilçelerinden olan Kınık'ın kaderi değişiyor. İstanbul-İzmir Otoyolu sayesinde Kınık ile Bursa arası 1.5 saate düşerken, ilçe yeni otoyol ile Çandarlı'daki Kuzey Ege Limanı'na çok daha yakınlaşacak. Devam eden altyapı yatırımları Kınık Organize Sanayi Bölgesi'ni de hareketlendirdi. Türkiye'nin ilk 100 büyük kuruluşu arasında yer alan Kocaer Haddecilik, bölgede 243 dönüm yer aldı. Firma kuracağı demir cevheri zenginleştirme tesisi için ÇED onayı alıp yatırıma başlamaya hazırlanırken, enerji sektörünün önde gelen firmalarından Şa-Ra Enerji de 50 dönümlük yer satın aldı. Kınık OSB'de parsellerin neredeyse tamamı satılırken, alıcı bekleyen sadece 40 dönüm arsa kaldı. Kınık OSB Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Akgün, "Ege'deki dev ulaşım ve altyapı yatırımları Kınık'ı da hareketlendirdi. OSB'de 3-4 bin kişiye istihdam sağlayacağız. Bölgede işçiye ihtiyacımız olacak. Talep devam ediyor. Önümüzdeki günlerde bölgeyi büyütmek için Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na başvuracağız" dedi.
İzmir'de 3K olarak bilinen Kınık, Karaburun ve Kiraz'ın ilin en geri kalmış ilçeleri olduğunu hatırlatan Akgün, "Uç bölgelerde yer alan bu ilçelerimiz ne yazık ki gelişme fırsatı yakalayamadı. İşte bizim en önemli hedefimiz Kınık'ın makus talihini değiştirmek. Organize sanayi bölgesinin yönetimini üstlendikten sonra Kınık'ta insanlara iş sağlamak için harekete geçtik. Toplam 729 bin metrekarelik bölgenin 478 bin metrekaresi sanayi parseli. Şu an sanayi parselleri neredeyse doldu" diye konuştu.
Otomotivin başkenti
İstanbul-İzmir Otoyolu'nun bir bağlantısının Kınık OSB'den çıktığını belirten Akgün, bu yolun doğrudan Çandarlı'daki Kuzey Ege Limanı'na bağlandığını söyledi. Akgün, "Kınık OSB, birkaç yıl içinde belli bölümleri açılacak otoyol ile Bursa'ya 1.5 saatlik uzaklıkta olacak. Yıllarca bölgeye otomotiv yan sanayi yatırımı getirmek için uğraşıyorduk. Artık otomotiv sanayinin başkenti Bursa bize çok yakın. Çandarlı Limanı'na da en kolay ulaşılacak organize sanayi bölgesi biz olacağız. Otoyol ve liman bölgeyi uçuracak" dedi.
İstihdam imkanının sadece Kınık değil Soma ve yöredeki diğer ilçeler için de fırsat olduğunu belirten Akgün, daha fazla istihdam için bölgeye plastik, kimya, demir-çelik sanayine eleman yetiştirecek teknik okul, meslek okulları ve üniversite kurulmasını istediklerini açıkladı. Bölgeye doğalgaz getirmeye çalıştıklarını, TEİAŞ ile enerji konusunda görüşmeler yaptıklarını belirten Akgün, "Biz burada ilk olarak temiz sanayi, çevreci üretimi hayata geçirdik. Arıtma tesisi yerimiz var ama tesisi kurmuyoruz. Çünkü arıtılacak ürün imalatı istemiyoruz. Sadece evsel atık istiyoruz. Onu da paket arıtmalarla çözeceğiz" diye konuştu.
"Genişleteceğiz"
Kınık'ın Manisa ile komşu ilçe olduğunu dile getiren Akgün, Teşvik Yasası'nda ilçenin ikinci bölge konumundayken, Manisa'nın dördüncü bölgede yer aldığını ifade etti. Akgün, teşvikte yapılacak bir düzenlemenin Bergama, Aliağa ve Kınık'daki organize sanayi bölgelerinin talihini değiştireceğini söyledi. Kınık OSB'yi büyütmek için de çalıştıklarını açıklayan Akgün, "Bölgeye yeni firmalar geliyor. Yaklaşık 550 bin metrekarelik genişleme sınırımız var. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yüzde 70 doluluk şartı arıyor. Ama bunun için yapı kullanım izni alınması gerekiyor. Kocaer firmasının yapı kullanım izni alması yetiyor. Hemen ardından genişleme için başvuru yapacağız" diye konuştu.
Bölgenin şimdiki durumu
* Geçen yıl Kocaer Haddecilik geldi. 243 dönüm yer tahsis edildi.
* Kocaer, demir cevheri zenginleştirme tesisi kuracak.
* Şa-Ra Enerji 100 dönüm yer istedi. 50 dönüm yer verildi.
* Şa-Ra Enerji, bölgede elektrik direkleri üretecek.
* Kınık OSB'de 40 dönüm yer kaldı.
* Bölgede toplam firma sayısı 12.
* 5 firma üretime başladı.
* Bölge 3-4 bin kişiye istihdam sağlayacak.
Yeni Asır