23 / 11 / 2024

Kömürhan Köprüsü'nden ilk geçiş yapıldı!

Kömürhan Köprüsü'nden ilk geçiş yapıldı!

Hürriyet Gazetesinin yazarlarından Vahap Munhar bugünkü köşe yazısında Türkiye'nin en gergin eğik askılı Kömürhan Köprüsü'nün açılışından bahsetti.




Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır Karayolu'nu Atatürk Barajı üzerinde birleştiren Türkiye'nin en büyük "gergin eğik askılı" köprüsünden açılış töreni öncesi ilk geçişi yaparken tabelaya dikkat ettim: 

- Nissibi Köprüsü, 610 metre... 


Şantiyede Karayollan Genel Müdürlüğü nün bölgeye bakan yöneticilerine anımsattım: - Köprüye "Recep Tayyip Erdoğan" adının verilmesi gündeme gelmişti. 

Eski Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Lütfü Elvan, bu öneriyi Erdoğan'a sunacağını söylemişti. 


- Nissibi Köprüsü, dünyada literatüre girdi. 

Gülsan İnşaat'ın yapımını gerçekleştirdiği köprünün inşaatı belgesel olarak yayınlanacak. Sanırım konunun bu yönü dikkate alındı. 


Gülsan İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Gül, köprüye baktı: - Bu köprü, yüzde 100 yerli yapım. Tasarımı, proje danışmanlığı, inşaatı, her şeyiyle Türkiye'nin bir eseri oldu. 


Karayolları genel Müdürlüğü bölge yöneticilerinden biri şu ayrıntıya dikkat çekti: - Bu köprüyü yabancılara yaptırsaydık, maliyeti 3 katından aşağı olmazdı. 


Gülsan İnşaat Teknik Koordinatörü Altok Kurşun'a döndüm: - Nissibi Köprüsü ne kadara mal oldu? 

- 81 milyon liraya f tamamlamış olduk. 

Cumhurbaşkanı Erdoğan, törende rakamı yükseltti: - Bu köprü KDV dahil 97 milyon liraya yapıldı. 

Bu köprü mimari yönüyle de bambaşka. 


Mehmet Gül, temel atıldığı gün dönemin Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Binali Yıldırım a ilettiği mesajı aktardı: - Türkiye'nin bölgede Nissibi gibi en az 10 köprüyü hızla yapacak güçte olduğunu söyledim. 


Malatya-Elazığ arasında, Fırat Nehri üzerindeki Kömürhan Köprüsü'nü Doğuş İnşaat'la birlikte üstlenmemiz o gün gündeme geldi. 

Törenden sonra Mehmet Gül ve kızı Gülsan Holding 

Yönetim Kurulu Üyesi Gökçe Vahap MUNYAR Gül le birlikte Elazığ'a doğru yola çıktık. Onlar Elazığ'da konakladı, ben İstanbul Sanayi Odası nın (İSO) turunu izlemek için Malatya'ya geçtim. 

Mehmet Gül, ertesi sabahı aradı: - Kömürhan Köprüsü inşaatını görmeni isterim. 


Şantiyede Gülsan İnşaat Proje Müdürü Arif Erdiş'le karşılaştım: 

- Nissibi'yi teslim ettik, şimdi sırada Kömürhan Köprüsü var. 


Gülsan İnşaat ekibinden bir yönetici şu bilgiyi paylaştı:

- Kömürhan Köprüsü, dünyanın 5'inci 'Tek ayaklı, gergin eğik askılı köprüsü" olacak. 


Ayağın yükseleceği noktayı gösterdi: - Nissibi'de ayaklarının yüksekliği 96'şar metreydi. Orta açıklığı ise 400 metre. Kömürhan Köprüsü'nün orta açıklığı 380, tek ayağın yüksekliği i ise 168.5 metre olacak. 

- Maliyeti ne kadar? 

- KDV dahil 225 milyon lira olması öngörülüyor. V Elazığ tarafındaki iki tüneli işaret etti: - Burada maliyeti yükselten gidiş-dönüş 2 bin 400'er metrelik tüneller olacak. 


2017 sonunda bitecek yeni Kömürhan Köprüsü de türküdeki gibi yine Harput'a bakacak... 

Malatya ile Elazığ bu kez "tek ayak"la Fırat'ın üstünde buluşmuş olacak... 



Aksaray'ı lojistik merkez' yapmak için 30 milyon Euro'ya ilk adımı atıyor 


Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun temeli lojistiğe dayanan, 20 yılda 200 milyar dolarlık yatırım öngörülen "Anadolu'ya mega proje"yi açıklamasının ardından mesaj attı: 

- Aksaray projemizi anımsadınız mı? 


Projeden bazı ayrıntılar aktardı: 

- Aksaray Organize Sanayi Bölgesi'nde 100 bin metrekarelik yer tahsisi yapıldı. Bir o kadar da büyüme alanı var. 2016 sonuna kadar 30 milyon Euro'ya 70 bin metrekarelik yüksek teknolojili dağıtım merkezi kurulacak. 2020'ye kadar yatırım 100 milyon Euro'yu aşacak, merkez 250 bin metrekareye yayılacak. 

"Neden Aksaray?" sorusuna yanıt verdi: 

- Üretim Anadolu'ya kayıyor. Mersin Limanı'nı kullanmak, İstanbul'a göre maliyet açısından daha avantajlı. İstanbul, arsa maliyeti ve trafik nedeniyle iş yapılamaz hale geldi. 


İstanbul'da mavi yakalı iş gücü sıkıntısı var. Farklı mal gruplarının İstanbul'da farklı gümrüklere yönelmesi zaman kaybı ve maliyet yaratıyor. 


Aksaray'ın doğu ve batıya eşit mesafede olduğunu belirtti: 

- Mercedes Kamyon Fabrikası Aksaray'da. 

Bridgestone yatırımı ile birlikte tren yolu bağlantısı Ulukışla'dan Aksaray'a kadar uzanacak. 

Mersin'e taşımada tren de kullanılabilecek. 


Anadolu'daki alışveriş merkezlerini işaret etti: 

- Anadolu'daki AVM'lere gidecek ürünleri de 

Aksaray'da depolayıp, dağıtmayı planlıyoruz. 

Mesajını şu iddiayla noktaladı:

 - Aksaray, "Lojistiğin Las VegasY' olacak. 


Hürriyet/Vahap Munhar




Geri Dön