Korana döneminde gayrimenkul yatırımcıları sosyal medyadaydı!
Kuzeybatı Gayrimenkul yıllar önce başladığı dijital dönüşüm ile sektöre öncülük ediyor. Bu süreç içerisinde, Kuzeybatı’nın sosyal medya üzerinden gelen trafiğinde yüzde 200 oranında artış yaşandı.
Sosyal medya, online gayrimenkul platformları gibi dijital pazarlama kanallarını en aktif kullanan gayrimenkul danışmanlık şirketi arasında bulunan Kuzeybatı Gayrimenkul, corona sürecinde pazarlama faaliyetlerini hızlandırdı. Pandemi süreci, beklenildiği üzere pazarlama yöntemleri performanslarında da değişiklikler yaşandı.
Bu süreçte satılık gayrimenkullerin afişlerinden gelen çağrı trafiğinde yüzde 50, ilan sitelerinden gelen çağrı trafiğinde yüzde 40 düşerken Kuzeybatı’nın sosyal medya hesaplarından gelen trafiğinde yüzde 200 oranında arttı. Bu süreçte müşteriler, daha çok sosyal medya reklamları üzerinden form doldurarak, Kuzeybatı Gayrimenkul’e ulaştı.
Doğru kitle seçimi ile yüksek verimlilik sağladı
Evde kalınan süreç içerisinde, sosyal medya reklamlarında doğru zamanlama ve doğru hedef kitle seçimi ile yüksek verimlilik sunan Kuzeybatı Gayrimenkul, hedeflediği sektörlerde değişikliği yapıp, yükselişte olan sektörlerin sahip ve firma yetkililerine, sosyal medyadan satılık ve kiralık ilanlarını gösterdi. Aynı süreç içerisinde satışları düşüşte olan sektörlerin yöneticilerine ise; “Mülklerinizi pazarlamamızı ister misiniz?” mesajını yayınladı.
Sosyal medya reklamlarına ağırlık verdi
Kuzeybatı Gayrimenkul, sosyal medya hesapları üzerinden yayınladığı sponsorlu reklamlara, virüs öncesinde yaşanan sürece göre, form başına yüzde 50 daha az bütçe harcamış oldu. Normal dönemde, hafta sonu ticari gayrimenkul ilanları ile ilgili hafta içine göre, daha az geri dönüş alan Kuzeybatı Gayrimenkul, sokağa çıkma yasağı olduğu hafta sonları kesintisiz reklam yayınlayıp, yüzlerce müşteri formu aldı.
Müşteriye hızlı geri dönüş sağlandı
Kuzeybatı Gayrimenkul Genel Müdürü Murat Ergin, yaşanan bu gelişmeler hakkında şu ifadeleri kullandı: “Gayrimenkul sektöründe kısmi bir iyileşmenin yaşandığı 1 Ocak– 15 Mart 2020 tarihleri arasında müşteri adaylarının form doldurup, ön bilgi almak yerine, doğrudan telefon ederek sıcak bilgiye ulaşmaya, gezi randevusu oluşturmaya ve hatta ön pazarlığa girişmeye çalıştığını gözlemliyorduk. Kuzeybatı Gayrimenkul olarak, bu süreç içerisinde gelen her çağrı, her form, her whatsapp mesajı ve her sosyal medya bildirimini kullandığımız yapay zeka aracılığıyla, ekip arkadaşlarımıza anlık olarak bildirilip, müşterimize en hızlı şekilde cevap vermemize imkan sağladık.”
Dijital pazarlamaya önem verdi
Kuzeybatı’yı, rakiplerinden ayıran en önemli farkın; geleneksel pazarlama yöntemleri dışında, dijital pazarlama yöntemlerini de sonuna kadar kullanabilmesi olduğundan bahseden Ergin, “Müşterilerimizin taleplerine anlık cevap verip, mal sahiplerimize ise yaptığımız her aktiviteyi tek tek raporluyoruz. Bizi tercih eden müşterilerimiz, mülklerini gönül rahatlığıyla bize teslim edebilir; sürecin en başındaki ekspertiz aşamasından, satış pazarlıklarına ve tapu işlemine kadar, mülkleri için her türlü çalışmanın hassasiyetle yapıldığına emin olabilirler” şeklinde konuştu.
“Elektronik iletişimde de yüksek verimlilik sağladık”
Koronavirüs sürecinin ardından ofisler kapanınca, sosyal medyada daha fazla vakit geçirmeye başlayan müşteri adaylarının, Kuzeybatı’ya telefon ile ulaşamayacaklarını düşündükleri için çok daha fazla form doldurarak, internet üzerinden kendilerine ulaşmaya çalıştıklarını anlatan Ergin, “Gelen telefon sayımız düştü; ama form sayımız çok yükseldi. Biz de gelen form taleplerini ekran başında akıllı yapay zeka altyapımız ile takip ederek, potansiyelinin yüksek olduğunu düşündüğümüz adayları geri aradık. Bu şekilde elektronik iletişimde de yüksek verimlilik sağladık. İletişim teknolojilerine son 3 senedir yapmış olduğumuz yatırım bu zor günlerde çok işimize yaradı“ diye konuştu.
2 bin 500'den fazla katılımcıya sesini duyurdu
Diğer taraftan Murat Ergin, pandemi sürecinde, sosyal medya kanallarında yer alan söyleşilere katılıp, emlak sektöründeki dijital altyapının gücünü anlattı. Linkedin, Youtube, Instagram, Zoom, Webinar gibi birçok farklı mecra kullanıp, 2,5 ayda birçok söyleşide 2 bin 500'den fazla katılımcıya sesini duyurdu. Ergin, konuyla ilgili şu ifadeleri kullandı:
“Birdenbire gündemimize oturan bu sürece, canlı sohbetler sayesinde kolayca adapte olduk. Yıllardır yatırımını yaptığımız dijital altyapı sayesinde, 2,5 ay süresince evden, ofisteki konforla çalışma imkanı yakaladık. Bu süreçte, iyi yürüttüğümüz bir diğer yöntem ise,online müşteri toplantıları oldu. Eski günlük iş rutini içerisinde, 1 saatlik bir toplantı için yaklaşık 3-3,5 saatini harcayan İstanbullular, yeni normaldeki 'online toplantı'ları en çok da zaman yönetimi açısından sevdiler. Mekandan bağımsız toplantı yapabilmek, iletişim halinde olmak, bu süreçte işleri sürdürme hızımızı da oldukça arttırdı.”