Korumalı işyerinin işleyişine ilişkin esaslar!
Devlet tarafından teknik ve mali yönden desteklenen ve çalışma ortamı özel olarak düzenlenen işyeri, korumalı işyeri olarak karşımıza çıkıyor. Peki korumalı işyerinin işleyişine ilişkin esaslar nelerdir?
Korumalı işyerinin işleyişine ilişkin esaslar!
Devlet tarafından teknik ve mali yönden desteklenen ve çalışma ortamı özel olarak düzenlenen işyeri, korumalı işyeri olarak tanımlanıyor. Korumalı işyerleri, işgücü piyasasına kazandırılmaları güç olan zihinsel veya ruhsal engelli bireylere istihdam oluşturmak amacı ile destekleniyor. Peki, korumalı işyerleri nasıl işliyor? Korumalı işyerinin işleyişine ilişkin esaslar nelerdir?
Korumalı İşyerinin İşleyişine İlişkin Esaslar
Korumalı işyerinin işleyişine ilişkin esaslar, Korumalı İşyeri Yönetmeliği kapsamında 13, 14 ve 15. maddede şu şekilde açıklanıyor:
Korumalı işyerine engelli bireylerin kabulü
MADDE 13 – (1) Türkiye İş Kurumuna kayıtlı ve korumalı işyerinde çalışmak isteyen engelli bireyler bireysel olarak veya Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri aracılığı ile işyerlerine başvururlar. İşyeri, işe aldığı engelli bireyleri en geç bir ay içinde Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ve Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdür.
Korumalı işyerine kabul edilecek engelli bireyler ve istenecek belgeler
MADDE 14 – (1) Korumalı işyerinde istihdam edilebilmek için;
a) En az % 40 oranında zihinsel veya ruhsal engelli olmak,
b) Türkiye İş Kurumuna kayıtlı olmak,
c) 15 yaşını bitirmiş olmak
gerekir.
(2) Kabulde;
a) T.C. Kimlik Numarası beyanı,
b) Engelliler için Sağlık Kurulu Raporunun aslı veya onaylı örneği,
c) İki adet fotoğraf,
ç) Var ise öğrenim belgesinin veya çıkış belgesinin aslı veya aslı ibraz edildiğinde Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünce onaylanan örneği
istenir.
Korumalı işyerinde çalışan engelli bireyin işten ayrılması
MADDE 15 – (1) Korumalı işyerleri, aylık personel durum çizelgesini takip eden ayın ilk haftasında düzenleyerek Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne gönderir. İşyeri herhangi bir sebeple iş sözleşmesi sona eren engelli bireyin ayrılış nedenlerini on beş gün içinde Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdür.