Kriz beyaz eşyayı da vurdu
Türkiye’de altı ana beyaz eşya ürününde bir önceki yılın aynı dönemine göre düşüş kaydetti.
2022 yılı eylül ihracatı ise yıllık yüzde 4 artış göstererek 2,43 milyon adede yükselmiş oldu. Türkiye’de altı ana beyaz eşya ürününde bir önceki yılın aynı dönemine göre düşüş kaydetti.
Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, “Geçen yıl korona salgınının etkisinin azalmasının sonrasında ertelenmiş taleplerin de satın almaya kaymasıyla yılın ilk 9 ayında bütün ürün gruplarında iç satış ve ihracatta yüzde 23’lük bir artış gerçekleşmiştir.
2022 yılının ise bütün dünyadaki ekonomik gelişmelere bağlı olarak zor bir yıl olacağını öngörülerimizin arasındaydı. 2022 Eylül ayında ihracatımızın, 2021’in Eylül ayı ile kıyaslandığında %4 oranında artış gösterdiğini, iç satışlarımızın ise aynı seviyelerde olduğunu görüyoruz.
İç satışların ilk altı aydaki düşüşünün sonrasında, ağustos ve eylül aylarındaki kampanyaların etkisiyle geçen senenin seviyeyi yakaladığını gözlemlemekteyiz. İç pazarın, ihracat üzerindeki olumlu şekilde etkilerinin de farkındayız. Eylül ayında ihracatımızdaki artış da buna işaret etmekte. Ülkemizin beyaz eşya sektörünün, bütün olumsuzluklara karşı yılın son çeyreğinde toplam satışlarını artıracağını düşünüyorum” şeklinde konuştu.