22 / 11 / 2024
fuzul

Kuzey Marmara Otoyolu'nun Kurtköy-Akyazı etabı bugün açılıyor!

Kuzey Marmara Otoyolu'nun Kurtköy-Akyazı etabı bugün açılıyor!

Kuzey Marmara otoyolunda 56.5 kilometrelik ana gövde ve 11.6 kilometre bağlantı yolundan meydana gelen Kurtköy-Akyazı etabı bugün düzenlenecek törenle vatandaşların hizmetine açılacak.




Türkiye’nin ana transit geçiş yolu olması planlanan ve Avrupa’yı Asya’ya bağlayan koridorun önemli güzergâhlarından olan Kuzey Marmara otoyolunda 56.5 kilometrelik ana gövde ve 11.6 kilometre bağlantı yolundan oluşan Kurtköy-Akyazı etabı bugün düzenlenecek törenle hizmete açılacak.

Hürriyet'te yer alan habere göre;  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yerinde yapacağı açılış törenine Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, video konferans yöntemiyle katılacak. Projenin 56.5 kilometre ana gövde, 11.6 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 68.1 kilometre uzunluğuna sahip TEM İzmit-1 Kavşağı ile TEM Akyazı Kavşağı arasındaki kesimi de bugün itibarıyla vatandaşların hizmetinde olacak. Açılışı yapılacak bu kesimde toplam 3 bin 18 metre uzunluğunda 3 viyadük, 50 köprü, 20 üstgeçit, 15 altgeçit olmak üzere 88 adet büyük sanat yapısı bulunuyor.

Böylece Kuzey Marmara Otoyolu’nun 389.3 kilometrelik bölümü hizmete açılırken yetkililer, “Şehir içi bağlantıyı içeren son 9 kilometrelik bölümü saymazsak Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanmış oldu” ifadelerini kullandı. İstanbul’un batısındaki Kınalı bölgesinden başlayıp İstanbul, Kocaeli, Sakarya illerini kuzeyden geçerek, Sakarya’nın Akyazı ilçesi yakınlarında sonlanan ve Türkiye’nin en önemli karayolu yatırımları arasında yer alan Kuzey Marmara Otoyolu’nun böylece ana gövdesi tamamlanmış olacak. 389.3 kilometrelik bölümünün açılmasından sonra projede kalan 9.1 kilometre uzunluğundaki kesimin ise 2021 yılı ilk çeyreğinde tamamlanması planlanıyor.

TRAFİK YÜKÜNÜ AZALTACAK

Sakarya Nehri üzerinden geçen ve orta açıklığı 110 metre, toplam uzunluğu 260 metre olan dengeli konsol tipi özel yapım bir viyadük yer alıyor. Tekirdağ ve Sakarya arasında Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İstanbul Havalimanı bağlantısı yolları ile birleşen otoyolun, mevcut ulaşım ağları ve özellikle İstanbul Boğazı geçişlerinde kapasitenin üzerinde olan trafik yükünü önemli ölçüde düşmesi öngörülüyor. Otoyolun, artan yakıt tüketimi, araç bakımı ve onarım giderleri gibi ekonomik kayıpları azaltılmasının yanı sıra trafik yoğunluğunun neden olduğu gürültü, çevre kirliliği ve emisyon salınımının önüne geçeceği ifade ediliyor.

Kuzey Marmara Otoyolu olası felakette İstanbul'u kurtaracak!


Geri Dön