27 / 04 / 2024

Lütfi Elvan: Mersin'e Türkiye'nin en büyük lojistik merkezlerinden birini yapıyoruz!

Yeni limanları inşa ederken, bu limanların lojistik altyapısını da kurduklarını ifade eden Bakan Elvan, "Mersin'e sadece Çukurova Bölgesi'nin değil Türkiye'nin en büyük Lojistik Merkezlerinden birini yapıyoruz" dedi

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Deniz Ticaret Odaları Konseyi Toplantısı, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun ev sahipliğinde, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, TOBB Deniz Ticaret Odaları Konseyi Başkanı Sefer Kalkavan, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, Konsey Üyeleri, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Feridun Bilgin ve Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka'nın katılımıyla TOBB Birlik Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Sektörün temsilcileri ile her yıl gerçekleştirilen bu toplantının, sektörün muhasebesini yapma imkanı verdiğini belirten Elvan, "Toplantıda, denizcilik ile ilgili neler yapılabildi, neler yapılamadı hatta neler yapılabilir gibi sorulara cevap aranacak. Denizin dalgalarıyla boğuşan da o dalgaları dindirmeyi bilenler de sizlersiniz. Ancak kabul edersiniz ki, hükümetimizin denizciliğe katkısı da yadsınamaz. Sizlere son 12 yılda denizcilikte süper lige çıkmış bir Türkiye olduğunu hatırlatmak isterim. Kara listeden beyaz listeye geçen, denizci kökenli yöneticilerle, uzmanlarla denizcilik idaresini buluşturan; Dünya yat üretiminde marka haline gelmiş, marinalarıyla, limanlarıyla, uygulanan yap-işlet-devret modelleriyle bu alanda önemli ve verimli hizmetleri başarmış bir Türkiye var. Hatta Ab standartlarını yakalamış, denizcilikte dünyanın lider ülkeleri arasına girmiş bir Türkiyevar. Bunun en büyük kanıtlarından biri ise ülkemizin Üye Devlet Gönüllü Denetim Programı (VIMSAS) kapsamındaki denetimlerden başarıyla geçerek 'düşük risk grubu'na girmesidir" diye konuştu.

Yaşanan gelişmelerin sonrasında denizciliğin büyüyüp güçlendiğini bildiren Elvan, "Bunun sonucunda da dış ticaretimizin deniz yolu ile yapılan kısmı 40 milyar dolardan 223 milyar dolara kadar çıktı. Denizyolu taşımacılığında yaşanan bu artış, ülkemizde yeni liman gereksinimlerini de oluşturdu. Ülkemizin dört bir yanında uluslararası taşımacılığa hizmet veren büyüklü küçüklü 185 liman ve iskele var. Ancak dış ticaretinin neredeyse yüzde 60-65'ini denizyolu ile yapan ülkemizin, böyle küçük limanlarla ya da iskelelerle deniz ticaretinde istediği noktaya gelmesi mümkün değil. Bu amaçla bir yandan mevcut limanları yenilerken, diğer yandan yeni limanlar yapmaya hız verdik. Kıyı şeridi olan her bölgemizde en az birer adet ana aktarma limanı tesis etmeye başladık. İzmir'de yapımı sürdürülen ve altyapı işleri tamamlanan "Kuzey Ege - ÇandarlıLimanı" dünyanın en büyük limanları arasında yer alıyor. Karadeniz'de yapacağımız Filyos Limanı'nın altyapı ihalesini gerçekleştirdik. Süreç devam ediyor. Akdeniz'de Konteyner Aktarma Merkezi olacak ve OrtaAsya ile Ortadoğu'ya yönelik talebi karşılayacak Mersin Konteyner Limanı'nı projesini de başlattık" ifadelerini kullandı.

Yeni limanları inşa ederken, bu limanların lojistik altyapısını da kurduklarını ifade eden Bakan Elvan, "Mersin'e sadece Çukurova Bölgesi'nin değil Türkiye'nin en büyük Lojistik Merkezlerinden birini yapıyoruz. Zemin probleminden dolayı uygulama projelerinin tadilatından sonra inşaat çalışmalarına başlayacağız. Bu merkez ile Türkiye Lojistik Sektörüne, 896 bin ton taşıma kapasitesi ve 416 bin metrekare lojistik alan kazandıracağız. Ayrıca Tırmıl mevkiine yeni istasyon oluşturduk. Demiryolu ile liman bağlantısını da sorunsuz hale getirdik. İzmir'de deKemalpaşa Lojistik Merkezi'ni kuruyoruz. Altyapısı neredeyse tamamlandı. Üst yapı işlerinin Yap İşlet Devret yolu ile yapılması için de ihale hazırlıklarına yakında başlıyoruz. 3 milyon metrekare alana sahip olacak bu üs, tamamlandığında 14 bin 211 konteynır elleçleyebilecek kapasitede olacak. Bu üs ile birlikte merkezi, limanlarla buluşturacak Torbalı-Kemalpaşa demiryolu bağlantısını yapmak için de kolları sıvadık. Proje çalışmalarında son aşamaya geldik. Bu hat tamamlandığında demiryolu yükleri Kemalpaşa'ya gelip Menemen-Aliağa-Çandarlı güzergahını takip ederek Çandarlı limanına ulaşabilecek" değerlendirmelerini yaptı.