24 / 11 / 2024

MAN orta vadede çok iyi büyüme olanakları görüyor!

MAN orta vadede çok iyi büyüme olanakları görüyor!

MAN SE Yürütme Kurulu Sözcüsü Dr. Georg Pachta-Reyhofen, 2013 Genel Kurul Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, şirketin geleceğine çok iyimser bir gözle baktığını söylemiştir...




MAN Genel Kurul Toplantısı’nda MAN şirketinin küresel gereklilikler için doğru ürünlere sahip olduğunu ve nakliye ve enerji alanlarında teknolojik olarak lider kuruluşlardan biri olduğunu vurgulayan Dr. Georg Pachta-Reyhofen, bu alanlara odaklanılmasının nüfus artışı ve şehirleşme, küreselleşme ile çevre ve iklim koruma gibi mega trendlerin doğal bir sonucu olduğunu belirtmiştir. Pachta-Reyhofen konuşmasına şöyle devam etmiştir: “Küresel çapta faaliyet gösteren bir kuruluş olarak bu trendleri kendi lehimize kullanma şansına sahibiz. Bu sebepten dolayı – günümüzdeki zor duruma rağmen – orta ve uzun vadede karlı ve uluslararası bir büyüme için mükemmel şanslar görüyorum. Biz bu stratejiyi takip etmeye devam edeceğiz ve karşımıza çıktıkları yerlerde bu imkânları kullanacağız.”  


2013 yılının birinci çeyreği MAN için zorlayıcı geçmiştir. Bunun sebebi herşeyden önce ekonomik çerçeve şartlarının halen olumsuz seyretmeye devam etmesinde yatmaktadır. Konjonktürde kayda değer bir toparlanma kaydedilmemiş, gemi yapımı ve ticari araçtaki durgunluk halen devam etmektedir. Fakat MAN Latin Amerika’dan ise sevindirici haberler alınmaktadır. Pachta-Reyhofen “Güney Amerika’da yine ufukta bir umut ışığı görüldüğünü, 2013 ilk çeyreğindeki sipariş girişlerinin yine geçen yılın aynı dönemindeki seviyelerinde bulunduğunu“ söylemiştir.  


Genel olarak bakıldığında ekonomik durumun hala eskisi gibi pek rahat olmadığını belirten Pachta-Reyhofen, MAN’ın buna rağmen hissedarlarını şirketin karına katılımlarını istediğini söylemiştir. Bu sebepten dolayı 2012 hesap dönemi için Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu, Genel Kurul‘a hisse başına 1,- € temettü ödenmesi önerisinde bulunmuşlardır. Adi hisse senedinin 31.12.2012 tarihli kapanış fiyatına oranlandığında bu % 1,2’lik bir temettü getirisine karşılık gelmektedir.  


Bununla birlikte Pachta, şirketin orta vadeli büyüme şansının çok iyi olduğunu, bunu Volkswagen AG’nin %100’lük bir alt kuruluşu olan Truck & Bus GmbH şirketi ile imzalanması düşünülen kontrol ve kar ve zarar transfer sözleşmesi vesilesiyle yapılan şirket değerlendirmesinin de gösterdiğini belirtti. 


Pachta-Reyhofen, bunun içerikleri ve avantajları hususunda hissedarları ayrıntılı olarak şöyle bilgilendirmiştir: “Partnerler – araştırma, geliştirme ve üretim alanlarında da olmak üzere – şu an birincil olarak satınalma alanında gerçekleştirilen işbirliği avantajları üzerinden, yüksek düzeyde sinerjilere ulaşıldığı konusunda hemfikirdirler. Bunun için katılımcı işletmeler arasında çok açık ve etkin bir işbirliğine ve de yoğun bir bilgi alışverişine ihtiyacımız vardır. Fakat şu andaki hukuki şartlar altında bu sadece sınırlı ölçüde mümkündür. Buna karşın bir kontrol sözleşmesi bariz şekilde daha az bürokrasi gerektiren ve daha etkin bir işbirliğine temel oluşturmaktadır.“ 


“2013 hesap döneminin görünümüne dair ise henüz tehlike geçti işareti verememiştir“ şeklinde konufşan Pachta-Reyhofen: “Şu anda konjonktürde kayda değer bir toparlanma görmemekteyiz. İktisadi ortamda hala önemli ölçüde belirgin güvensizlikler mevcuttur. Örneğin Avrupa’daki devlet borçları krizi uzun süreden beri hala belirsizliğini korumaktadır. Yılın birinci yarısında Avrupa ticari araç satışları tahminen önceki yılın aynı dönemindeki ruhsat sayısının gerisinde kalacaktır. Buna karşın Brezilyada bir toparlanma olacağını düşünüyoruz“ dedi. 2012 yılındaki düşük sipariş girişlerinden sonra Enerji Mühendisliği faaliyet alanında da 2013 yılı cirosunda bir gerileme beklenmektedir. Bu alanda satış gelirleri önemli ölçüde kötüleşecektir ve bugünkü bakış açısına göre sadece biraz pozitif olacaktır. Bunun sebepleri her şeyden önce marin sektöründeki gerileyen lisans işlemleri, beklenenden daha kötü gelişen satış sonrası işlemler, yüksek rekabet baskısı ve elektrik santrali ticaretindeki yüksek endişelerdir. Tüm MAN Grubu için bu 2013 yılında geçen yıl seviyesinde bir ciro ve bariz şekilde daralmış bir faaliyet karı anlamına gelmektedir. Buna göre hasılat gelirleri 2012 değerinin oldukça altında kalacaktır. 


MAN Yürütme Kurulu sözcüsünün vurguladığı gibi, karakteristik konjonktür dalgalanmaları Ticari Araç ve Makine İmalatı İşletmesi için daima işin bir parçası olmuştur. Pachta-Reyhofen, “Bu sebepten dolayı bu durumla çok iyi baş edebiliriz ve bununla nasıl mücadele edeceğimizi biliyoruz. Bunu geçmişte de defalarca kanıtladık ve her konjonktür çöküşünden genellikle öncesinden daha güçlü olarak çıktık“ açıklamasında bulundu. 



Geri Dön